Ferrari oficiálně představuje nástupce modelu F12 Berlinetta, pojmenovalo ho Ferrari 812 Superfast. Ačkoliv se to v dnešní době zdá skoro až nemožné, zůstává u atmosféricky plněného motoru s objemem 6,5 litru! Podle prvních informací půjde o velmi zajímavé auto, pojďme se na něj tedy podívat důkladněji ještě než se na březnovém autosalonu v Ženevě odehraje jeho premiéra.
Pod dlouhou přední kapotou se ukrývá přepracovaný atmosférický motor V12. Jeho výkon je působivý, stejně jako vysoký točivý moment. Obě hodnoty mají vrchol v (na dnešní dobu) netradičně vysokých otáčkách. Zatímco maximální výkon 6,5litrového motoru 588 kW/800 koní vrcholí v 8500 (!!) ot./min, maximum točivého momentu 718 Nm lze nalézt v 7000 ot./min. Maximální hodnoty jsou o znatelných 60 koní a 28 Nm vyšší než u předchůdce F12 Berlinetta. Jistě za to může i větší objem válců, který vzrostl ze 6 262 cm3 na 6 496 cm3, ale i změna vstřikování paliva z nepřímého na přímé s tlakem až 350 barů.
O přenos výkonu na silnici se stará dvouspojková převodovka, která se také několika úpravám nevyhnula. Výsledkem jsou ještě rychlejší změny převodů. Zrychlení z 0 na 100 km/h je tak otázkou pouhých 2,9 sekundy a maximální rychlost 340 km/h. To vše při hmotnosti 1 525 kilogramů. Vůz dostal nově i revoluční řízení se sportovním elektrickým posilovačem. Ten prý ve spojení se Side Slip Control a Passo Corto Virtuale (natáčením zadních kol) dopřeje řidiči stálé skvělé jízdní zážitky.
Ferrari 812 Superfast je nejvýkonnějším modelem automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku s motorem vpředu v historii. Také jde s největší pravděpodobností o vůbec poslední vůz, kterému nebude pomáhat elektromotor. Šéf značky Sergio Marchionne totiž tvrdí, že od roku 2019 bude Ferrari nabízet pouze auta s hybridním pohonem. Nakonec proč ne, v LaFerrari to asi docela funguje… :)