Ferrari 512S Berlinetta vyráželo dech v roce 1969 i dnes, na focení ho ale museli dotlačit…

Autor: Anina Russová - 11. 10. 2014


Jestli někdo na italském autosalonu v Turíně v roce 1969 šokoval a zmátl konkurenci, pak to byla automobilka Ferrari. Ta totiž představila do té doby něco naprosto nepředstavitelného – koncept Ferrari 512S Berlinetta. Všem na autosalonu vyrazila automobilka dech a podařilo se jim strhnout pozornost všech jen a jen na sebe.

Návrh tohoto konceptu má na svědomí legenda společnosti Ghia, Fillipo Sapino, který zde působil více než 30 let. Koncem šedesátých let ale na krátkou dobu přesídlil právě do studia Pininfarina, kde se mu nápad na koncept 512S Berlinetta zrodil v hlavě.

V prvé řadě šlo o první Ferrari, které spatřilo světlo světa a bylo oděno do hranaté karoserie. I když si pod tím dojmem představíte něco jiného, věřte že od druhé poloviny šedesátých let se svět designu v automobilovém průmyslu začal měnit. Ladné a oblé křivky ustupovaly těm tvrdším. Šlo to hezky postupně, takže proto je auto ideální kombinací mezi ostrými a ladnými křivkami.

Jak název napovídá, pod zadním víkem by se teoreticky dal očekávat pětilitrový dvanáctiválec, ale zdání klame. Nakonec padla volba na motor o objemu 6,8 litru V12, který byl dobře znám všem milovníkům závodů z modelu Ferrrari 612 Can-Am. Jenomže jako na potvoru, když mělo auto vyrazit dělat ty svělé fotky, které vidíte níže, motor vypověděl službu. V autě tedy zůstal jen prázdný blok bez vnitřností a na focení tak Ferrari putovalo bez něj. To je také důvod, proč ho na místo focení tlačilo pár lidí a nakonec ho vytáhl těžební bagr.

Každopádně stroj je to jedinečný a dechberoucí i po těch letech. A má oproti slečně, která na fotkách pózuje, jednu velkou výhodu. I po 45 letech vypadá pořád zatraceně dobře a neuvěřitelně sexy. :)

http://www.classicdriver.com/en/article/cars/speciale-delivery-1969-ferrari-512s-berlinetta-pininfarina

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru