Už jsou dávno pryč doby, kdy se sportovní auta nabízela s manuálními převodovkami. Dnes jsou vybaveny takřka výhradně automatickými převodovkami. Někteří zákazníci se s tím nechtějí smířit, což vedlo k této přestavbě. Ferrari 458 Speciale dostává z výroby výhradně automatickou převodovku, ale tenhle kousek je přestavěn na manuál.
Ferrari 458 Speciale je jedno z těch hodně zajímavých Ferrari moderní doby. Pod kapotou má 4,5litrový osmiválec s atmosférickým plněním, výkonem 445 kW/605 koní a točivým momentem 540 Nm. Poháněna jsou standardně zadní kola přes sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku.
Ovšem tu už auto z přiložené galerie i z videa nemá. Společnost Modificata jej totiž přestavěla na manuál. Místo automatu je tu tak přímo řazená šestistupňová manuální převodovka s – pro Ferrari typickou – odhalenou kulisou řazení. Nechybí samozřejmě ani tři pedály, protože bez spojky by se řadilo špatně.
Není to ale jen tak, nestačilo pouze vyměnit převodovku za převodovku, bylo potřeba přenastavit a přeladit doslova celé auto. Pohrát bylo potřeba si i s řídícími jednotkami, aby nehlásily žádnou chybu. A to se povedlo. Toto auto je teď Ferrari, po kterém touží spousta opravdových řidičů…