Ceny některých historickýh kusů automobilů se vzpínajícím se koněm ve znaku dosahují neskutečných rozměrů. To, že se téměř ve všech případech jedná (případně jednalo) o dobrou investici a to, že byste měli prohlédnout všechny garáže a stodoly, které vaše široká rodina vlastní, to asi připomínat nemusíme. Aktuálně se totiž jedno Ferrari 335 S ze soukromé sbírky chystá na aukci, ve které se očekává jeho prodej za více jako tři čtvrtě miliardy korun!

Ferrari 335 S 2

Nepředstavitelná částka, že? Za jeden vůz… Ovšem ne jen tak ledajaký. Ferrari 335 S nepatří k tomu nejznámějšímu z Maranella, tento kousek s číslem podvozku 0674 se navíc původně narodil jako model 315 S. Jedná se tedy o tovární přestavbu, která byla určena pro závodění. V roce 1957, tedy v roce vzniku tohoto Ferrari, to nebylo nic neobvyklého. Původně jej tedy poháněl vidlicový dvanáctiválec DOHC Tipo 140 se zdvihovým objemem 3 783 cm3 a výkonem 365 koní (269 kW). Po absolvování série závodů, mezi které patřila například dvanáctihodinovka v Sebringu na Floridě, nebo slavná Mille Miglia, se vůz vrátil zpět do Maranella, aby podstoupil výraznější plastickou operaci. Tam do něj nainstalovali větší V12 Tipo 141 o objemu 4 023 cm3 a výkonu 395 koní (291 kW). S tímto motorem byl už vůz schopen uhánět přes 300 km/h! A tím se také dostáváme ke změně názvu na 335 S.

Ferrari 335 S má za sebou také pestrou historii z hlediska střídání svých majitelů. Po sérii závodních klání pod křídly samotného Ferrari se 355 S dostala v roce 1958 za oceán k Luigimu Chinettimu. Newyorský importér pro značku Ferrari a závodník tento vůz poměrně často nasazoval do závodů. Různí jezdci s ním vyhráli například Velkou cenu Kuby. Odtud se Ferrari stěhovalo do Pensylvánie, koupil jej architekt Robert N. Dusek. V roce 1970 se dostalo zpět do Evropy, do sbírky Pierra Bardinona. Tady už se nejednalo o nějaké významné závodění, ale spíše o perlu do sbírky zhruba padesáti vzácných vozů této značky. A právě z této sbírky bude 5. února 2016 Ferrari nabídnuto na proslulé pařížské výstavě historických vozů Rétromobile za neuvěřitelnou cenu 28 – 32 milionů € cca (757 – 865 milionů korun).

Přečtěte si také:  Jak to vypadalo na ženevském autosalonu před 30 lety? Prezentovala se na něm na 350 značek