Evropa je v současné době na pomezí mezi tím, jestli opravdu budou plošně a povinně zavedeny elektromobily a tím, že se začínají ozývat hlasy, které tvrdí, že to není tak úplně dobrý nápad. Automobilky tak teď řeší, zda se zaměřit výhradně na elektromobilitu nebo raději počítat s investicemi i do spalovacích motorů. Jenomže mimo „starý kontinent“ to vypadá trochu jinak.
Problém elektromobilů v Evropě je nejen nedostatečná infrastruktura, ale také jejich cena. A cena jejich komponentů. I proto automobilky zpravidla na elektrických autech prodělávají. Jenomže ne ty čínské. V posledních letech tam ceny elektromobilů klesly pod hranici aut se spalovacími motory a jsou tak levnější. I díky tomu jsou už v Číně čtyři z deseti prodaných aut bateriové elektromobily.
Nejprudší pokles cen v Číně zaznamenaly malé elektromobily. Důvod je prostý. Jen za první kvartál letošního roku klesly ceny lithium železo-fosfátových baterií na 53 dolarů, před rokem přitom stály dvojnásobek. Stalo se tak díky snižování cen primárních surovin, které jsou pro výrobu baterií potřeba. Čína zároveň hlásí nadprodukci akumulátorů, což výrobce, ale nakonec i prodejce nutí ke snižování cen. V rovnici, jejíž výsledkem jsou nižší ceny baterií i aut, je extrémně rozrůstající se čínská elektromobilní infrastruktura.
A to vše je koktejl, který dle řady odborníků jako jediný pomůže k masivnímu rozmachu elektromobility v Evropě. Dokud tu nebude dostatek dobíjecích stanic, dokud ceny elektromobilů neklesnou a nestanou se dostupnějšími, jen těžko si běžný zákazník takové auto vybere. Přesto je stále v platnosti, že od roku 2035 v Evropě jiná nová auta, než elektrická nebude možné koupit.
Zase ta oblíbená nesmyslná fáma o tom, že elektromobil zůstane stát v koloně! Přitom zcela proti logice věci. Popojizdeni elektru nevadí, nenarusta brutálně spotřeba jako spalovacím motorům. A když stojí, není tam žádný volnoběh, který by potřeboval šťávu. Čili omývání nesmyslů o tom, jak se elektromobil vybije v koloně, když mu je úplně jedno, že stojí… To je jen důkaz vaší hlouposti a ukazta toho, jak proti elektromobilům bojujete ubohým lhanim..
I elektromobil může mít v koloně spotřebu. Minimálně musí udržovat optimální teplotu baterie, no a pak záleží na počasí, kdy někdy klimatizace chladí, jindy topí. Také můžete mít zapnutou navigaci, rádio, osvětlení vozidla. Prostě úplně nulová spotřeba tam není.Jedině, že byste po každém zastavení vypnul zapalování, ale to netuším jak se elektroauto zachová po opětném „nastartování“.
Elektroauta jsou dobré tak akorát pro rozmazlené boháče, ale stejně jenom do doby, než je jejich elektrické hračky někde nechají ve štychu. Jednoho takového bohatého fandu elektroaut znám. Teda už dnes bývalého, po tom co v zimě na dálnici D1 zůstal trčet v koloně, která se utvořila po hromadné nehodě. Po několika hodinách všichni se spalováky odjeli a on s elektroautem musel čekat ještě další dvě hodiny na odtah, protože byl bez šťávy. Dnes už jezdí znovu v 6 válcovém SUV VW Touareg.
A teď ještě tu o Červené Karkulce… ! Autor zjevně nebude nejbystřejší, když je schopen napsat, že 4 elektro auta z celkem deseti prodaných znamená, že se jich prodá víc než klasických. :-D
Elektroauta mají bezesporu mnoho výhod, ale elektrofanatici mají s počty poněkud potíže.
Čtu tam něco jiného. Problém je v tom, že Čína je obrovský trh a když to tam jde stejně rychle jako v Norsku, vlastně jen s několikaletým zpožděním, tak to podobně také skončí. Nakonec loni to bylo 30%, letos, podle tohoto článku už 40%, takže nakonec to dopadne stejně? Ze 40% na 90% za řekněme 6 let?
Lidem hlavně už dochází, že elektromobil je za současného stavu technologií, hlavně energie sbalené na cestu, ekonomická sebevražda. Bohaté, kteří jej mají od nova to neporazí, ale běžní pracující s ojetými auty na baterky budou oběti.
Smradlavy auta zničily planetu. Přehráta a nedychatelna planeta. To chcete? Elektromobilita je hledání řešení. Lidská inteligence si snad poradí. Smradlavy auta skončí, snad nebude pozde.
Smradlavá auta jezdila před dvaceti lety, dneska už smrdí leda vrak nějakýho kutila který vykuchal DPF. Výroba EV natolik zatěžuje životní prostředí že trvá přes 100 000km než se srovná s dieslem, s benzínem ještě víc a to nevíme jak moc ekologické jsou čínské továrny- vlastně víme. Smiřte se s tím že moderní spalováky už jsou tak čisté že to nemá smysl řešit a to se ještě nebavíme o syntetizovaných biopalivech. Co se týká emisí, tak osobní doprava má na svědomí promile, mnohem větší problém je úbytek pralesů ve světě a jejich absence v Evropě.
EV jsou vhodná především pro města kde je málo zeleně schopné zachytit emise a co je úplně nej, nefinancují ruské a arabské teroristy. Ovšem zas financují Mao- ce – tungy, takže taky žádná výhra. Žádný spalovák nikdy nebude tak efektivní na krátkých trasách, protože i když elektrošupl má 2t a víc, na rozjetí 50-70kmh to není takové neštěstí a při malých rychlostech není takové opotřebení pneumatik. Musíme ovšem pominout bezpečnost chodců, protože samozřejmě EV zastavíte hůř než spalovák stejné třídy vážící o půl tuny méně.
Argument by měl mít logiku, jinak jste za blbce.
Vaše argumenty jsou úplně mimo. Pokud se mám držet neoficiálních statistik, tak každé 4. spalovací auto je cinknuté a správně by nemělo projít přes STK. Takže vaše úvaha o vyrovnání emisí ICV a BEV 100 000 km je zcela chybná. Nevychází z reálných údajů. Bude to asi tak někde na dvou třetinách, a to si ještě budete moci gratulovat, protože s každým ujetým kilometrem ICV čmoudí víc. Nečmoudí míň. BEV ale naopak míň, tak, jak se zvyšuje poměr obnovitelných a nízkoemisních zdrojů v energetickém mixu. P.S. A to ještě neplatí ICV emisní povolenky, zatímco BEV v ceně elektřiny ano.
Opravdu článek o ničem.