Elektrická ofenzíva automobily Opel pokračuje: Už v roce 2020 vyjede nový Opel Vivaro také jako ryzí elektromobil! Zákazníci si budou moci vybírat ze dvou velikostí sady baterií: 50 kWh, která umožní dojezd až 200 km, a 75 kWh, která zvýší akční rádius vozu až na 300 km (dle WLTP).
Revírem Opelu Vivaro-e budou především městské aglomerace, protože se očekává, že právě města budou stále více upřednostňovat bezemisní zásobování čistými elektromobily.
Opel Vivaro-e je postavený na prověřené koncernové platformě EMP2, která umožňuje zástavbu jak konvenčních, tak elektrických pohonů. Nabídka elektrických lehkých užitkových vozů Opel se ovšem nezastaví u Opelu Vivaro-e: Už v roce 2021 vyjede také elektrický Opel Combo-e.
„Opel bude elektrický,“ říká generální ředitel německé automobilky Michael Lohscheller. „Už v horizontu roku 2024 bude v každé modelové řadě Opelu alespoň jedna elektrická verze. Elektrické užitkové modely budou hrát stále důležitější roli především ve městech – jejich ideální využití bude v lokální přepravě osob a v zásobování zbožím. Proto jsem tak nadšený, že už v příštím roce budeme nabízet elektrické dodávky Vivaro-e a hned v následujícím roce 2021 i elektrické verze osobních modelů Opel Combo Life a Zafira Life a elektrickou dodávku Combo Van.“
Tři úspěšné generace: První Opel Vivaro vyjel v roce 2001
Nový Opel Vivaro-e otvírá další kapitolu úspěšné tradice německé značky, která začala už v roce 2001, kdy vyjel první Opel Vivaro „A“. Tento model, vyráběný až do roku 2014, byl k dispozici jako minibus, kombi, skříňová dodávka a podvozek s kabinou pro nástavby a přestavby. Opel dodal zákazníkům přes 650 000 vozů Vivaro „A“. V roce 2014 bylo uvedeno Vivaro „B“ druhé generace, kterých se do poloviny tohoto roku prodalo na 310 000 kusů.
Opel Vivaro „C“ třetí generace se v showroomech prodejců automobilů Opel objevilo jen před několika málo týdny. Multifunkční LCV model se nabízí ve třech délkách (4,60 m, 4,95 m a 5,30 m). V porovnání s předchozí generací má nové Vivaro o 200 kg vyšší užitečné zatížení (až 1400 kg) a může tahat přívěsy o hmotnosti až 2500 kg, což je o půl tuny více než doposud. Výhodou nového Vivara je i výška pouhých 1,90 m, což umožňuje vjezd do většiny podzemních skladů a garáží. Výrazně se zvýšil i cestovní komfort a bezpečnost – Vivaro má např. systém kontroly trakce IntelliGrip, couvací kameru se zorným polem 180 stupňů nebo příplatkový multimediální infotainment. Manipulaci s nákladem usnadňují i prvky, jako jsou elektricky ovládané boční posuvné dveře nebo průvlak do kabiny řidiče, který umožňuje přepravu velmi dlouhých štíhlých předmětů.