Tesla Model Y byl v loňském roce nejprodávanějším světovým autem. Ovšem zájem o elektromobily postupně klesá, konkurence začíná být čím dál tím víc, a tak Tesla musí omezovat výrobu. A to poměrně hodně.
Pro Teslu je bez debat největším trhem Amerika, ale na paty ji samozřejmě šlape Čína. A právě tam musela americká automobilka omezit výrobu oblíbeného modelu Model Y. Už teď je jasné, že mezi letošním březnem a červnem klesne výroba o velmi výrazných 20 %. V březnu továrna vyrobila 49 498 kusů Modelu Y, o měsíc později už to bylo jen 36 610 kusů. To je meziročně v březnu o 18 % a v dubnu o 33 % méně. A u poklesů a čísel ještě zůstaneme. Od ledna do dubna Tesla v Šanghaji vyrobila o 5 % méně aut než před rokem za stejnou dobu.
Zatím není jasné, jestli se omezování výroby dotkne také továren v Americe a v Německu, ale dle některých odborníků se to dá očekávat. Jakkoliv se Modelu Y celosvětově prodalo asi 1,23 milionu kusů, konkurence (především ta čínská) mezitím rostla. A zatímco Tesla, pokud nepočítáme minimálně kontroverzní a v Evropě zatím neprodejný Cybertruck, s ničím novým už nějakou dobu nepřišla, BYD a další konkurenti nespí a zásobují už i evropské trhy řadou cenově dostupných modelů. A jakkoliv se říká, že tato čínská konkurence je velký problém hlavně pro zavedené evropské automobilky, zdá se, že s nimi bude mít problém právě i Tesla.