2022-Prototyp-DS_E-Tense_Performance- (1)

DS E-Tense Performance je nejnovější prototyp, který je navržen jako vysoce výkonná laboratoř s až 8000 Nm

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: DS Automobiles - 9. 2. 2022


Pro společnost DS Automobiles je od jejího založení v roce 2014 elektrifikace základní součástí strategie. Jako první prémiový výrobce zapojený do Formule E využila značka úspěchu v šampionátu 100% elektrických vozů k podpoře svého výzkumu a vývoje směrem k udržitelnější mobilitě. V roce 2019 představila společnost DS Automobiles 100% elektrifikovanou řadu a od roku 2020 se stala multienergetickou značkou s nejnižšími emisemi CO2 v Evropě. Transformace se zrychluje: od roku 2024 budou všechny nové vozy DS Automobiles výhradně 100% elektrické.

Aby si společnost DS Automobiles udržela vedoucí pozici na trhu s elektromobily, spoléhá se na odborné znalosti své sportovní divize DS Performance, která vyvinula prototyp určený na testování různých inovací, jež budou součástí budoucích vozů značky.

„Naším cílem je uplatnit zkušenosti získané ve Formuli E a odborné znalosti, které čerpáme z našich mezinárodních ocenění, v projektu, který předznamenává vysoké výkony budoucích elektromobilů. Jde o laboratoř, která bude sloužit k analýze chování jednotlivých součástí a k jejich vývoji pro budoucí výrobu. Záměrem je také najít řešení, jak snížit náklady, usnadnit jejich výrobu a plánovat jejich využití v sériových vozech. Další generace řady E-Tense budou mít z tohoto vývoje prospěch,“ říká Thomas Chevaucher, ředitel DS Performance.

Prototyp DS E-Tense Performance má karbonovou karoserii s podvozkem z monopostu Formule E. Geometrie odpružení je schopna zajistit co nejlepší přilnavost na silnicích i na často hrbolatých městských vozovkách, a to za jakýchkoli povětrnostních podmínek.

2022-Prototyp-DS_E-Tense_Performance-2

Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu), což odpovídá výkonu 815 koní a točivému momentu 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS Performance pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost. Hnací ústrojí DS E-Tense Performance s nebývalým rekuperačním výkonem 600 kW umožňuje nejlepší možné využití energie. Ačkoli si DS E-Tense Performance zachovává brzdový systém s kotouči a destičkami, v naprosté většině případů zajišťuje brzdění systém rekuperace.

Jedním ze základních prvků vysoce výkonného prototypu DS E-Tense Performance je baterie. Je kompaktní, umístěná v obale z uhlíkového kompozitu a hliníku, který vyvinul tým DS Performance, a je umístěná v zadní centrální poloze. Baterie prototypu DS E-Tense Performance, která se inspirovala závody elektromobilů, byla vyvinuta společně s TotalEnergies a její dceřinou společností Saft. Výsledkem výzkumu tohoto partnera je inovativní chemické složení se systémem ponorného chlazení článků, což je zlomový systém oproti současným technologiím, jenž přineslo na míru vytvořené řešení Quartz EV Fluid. Tato baterie umožňuje akceleraci a rekuperaci až 600 kW a otevírá nové možnosti pro budoucí generace sériových vozů.

Nástin budoucích principů stylu DS Automobiles

DS E-Tense Performance, sloužící jako laboratoř pro vyvíjení vysoce výkonných řešení, je také prostorem pro výzkum designerského studia DS Design Studio Paris.

Přední část prototypu nabízí novou plochu na místě masky chladiče. Toto řešení, které se již objevilo u vozu DS Aero Sport Lounge, doplňuje logo DS Automobiles o trojrozměrný efekt – jako výloha – se specifickou uvítací animací.

Na obou stranách jsou umístěna světla pro denní svícení, která s nebývalou jemností kombinují technologii a styl a dodávají osvětlení široký záběr. Celý systém se skládá z 800 LED diod. Dvě kamery umístěné na místě světlometů dotvářejí vizuální identitu vozu DS E-Tense Performance a zároveň umožňují získávat užitečná data o této pojízdné laboratoři.

Aerodynamické linie podtrhuje interferenční odstín, který se leskne jako krovky brouka. V závislosti na vnějších podmínkách a úhlu pohledu se mění vnímání barvy, celek nabízí výrazný kontrastní efekt s lesklými černými plochami táhnoucími se až ke kapotě. 21palcová kola mají díky novým zabudovaným prvkům aerodynamický profil.

Interiér byl navržen pro sběr dat. Skořepinová sedadla a volant Formule E vytvářejí atmosféru vysokého výkonu. Pohodlí a pozornost věnovaná detailům jsou podtrženy také specifickým černým koženým čalouněním.

Prototyp DS E-Tense Performance je vybaven palubním Hi-Fi systémem Focal Utopia, který tvoří dvojice exkluzivních reproduktorů Scala Utopia Evo v barvách prototypu. Tyto dokonale propracované kousky francouzské firmy Focal jsou vybaveny těmi nejlepšími komponenty a nabízejí jedinečný zvukový podpis.

2022-Prototyp-DS_E-Tense_Performance-3

Velmi výkonná laboratoř v akci

Od února 2022 budou týmy DS Performance organizovat první testy prototypu DS E-Tense Performance. Za volantem se budou střídat Jean-Éric Vergne, ambasador E-Tense, a António Félix da Costa, oba šampioni Formule E, aby se dokončil jeho vývoj a mohlo být zahájeno testování na okruzích a otevřených silnicích. Poté budou zveřejněny skutečné údaje o výkonu DS E-Tense Performance.

DS E-Tense Performance i jako objekt NFT

Unikátní fyzický prototyp DS E-Tense Performance bude k dispozici také v digitální podobě NFT. Od 7. února do 23. října, kdy bude prototyp odhalen na pařížském autosalonu, v nabídce budou čtyři různé série.

Od 7. února vstoupí DS Automobiles do světa NFT, kde bude k dispozici 100 vozů DS E-Tense Performance « 100′ Series – 100% Electric“ – každý den se prodá jeden NFT. Ve stejný den bude zahájena 50denní aukce limitované edice dvou vozů DS E-Tense Performance „100′ Series – 0-100kph in 2s“.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru