Současný americký prezident Donald Trump se již dlouhá desetiletí věnuje podnikání a je v tom dobrý, tedy dá-li se to posuzovat podle vydělaných peněz. Kromě realit se věnoval i mnoha dalším oblastem, včetně produkce exkluzivního zboží pod názvem Trump.

A kromě golfových hřišť, hotelů, ale třeba i jídla a pití, se mělo jméno Trump objevit i v automobilovém světě. Prvním autem měla být limuzína Cadillac Brougham, kterou na prodlouženou limuzínu přestavěla společnost Dillinger Coachwork. Nakonec vznikla ale jen dvě auta, která nesla jméno Cadillac Trump Series. Jedním z nich samotný Donald Trump oprvdu jezdil.

Jde snad o tu nejtypičtější limuzínu z osmdesátkových filmů s malým křídlem na víku kufru. Tohle konkrétní auto ale dostalo několik specifických detailů, které ji odlišovaly od běžných limuzín Cadillac. Tak za prvé jde například o logo na masce chladiče, kde není Cadillac, ale je tu emblém ‚Cadillac Trump Series‘.

10 nejoblíbenějších aut nového amerického prezidenta Donalda Trumpa

Drobné změny jsou i na karoserii, ty ale uvidíte spíše v přímém srovnání s jiným autem. Střecha je vzadu zvýšená, neklesá tak, jako okna. Že jde o ‚něco speciálního‘ prozrazují i zlaté proužky na boku karoserie a zlacené nápisy. To ale zdaleka nebylo všechno, protože zlaté proužky byly i na pneumatikách, stejně pozlacená byla i anténa nebo klíče od auta. A nešlo jen o barvu, šlo opravdu o pozlacení.

Interiér na tom byl podobně, ten si ale jen tak někdo prohlédnout nemohl. Uvnitř auta je to kombinace zlata a palisandrového dřeva. Protože šlo o pozdní devadesátky, nesmí chybět televize, videorekordér, ale i audiosoustava s radiomagnetofonem. Posádka udržovala kontakt s okolím pomocí telefonu i faxu a nepotřebné dokumenty putovaly do skartovačky a ty potřebné naopak do sejfu mezi sedadly. Zajímavý je i elektrifikovaný bar, který dokázal sám naplnit vloženou skleničku podle zvoleného druhu anebo příchuti nápoje. Naplněnou skleničku pak bylo možné odložit na výklopné stolečky ze dveří.

Americký prezident se konečně dočkal své super limuzíny

O pohon se staral původní motor V8 s pětilitrovým objemem. Jeho výkon nebyl nijak velký, pouze 150 koní.

Limuzína ale nezaznamenala žádný velký úspěch, protože původně mělo jít o výrobu 100 kusů aut ročně. Potom se plány zredukovaly na limitovanou 50kusovou edici a nakonec byly vyrobeny již zmiňované pouhé dva kusy. Jeden z nich, ten ve videu, pochází z amerického muzea Brian Gram’s Volo Auto Museum, jenž se nachází v americkém Illinois.