Současný americký prezident Donald Trump se již dlouhá desetiletí věnuje podnikání a je v tom dobrý, tedy dá-li se to posuzovat podle vydělaných peněz. Kromě realit se věnoval i mnoha dalším oblastem, včetně produkce exkluzivního zboží pod názvem Trump.
A kromě golfových hřišť, hotelů, ale třeba i jídla a pití, se mělo jméno Trump objevit i v automobilovém světě. Prvním autem měla být limuzína Cadillac Brougham, kterou na prodlouženou limuzínu přestavěla společnost Dillinger Coachwork. Nakonec vznikla ale jen dvě auta, která nesla jméno Cadillac Trump Series. Jedním z nich samotný Donald Trump oprvdu jezdil.
Jde snad o tu nejtypičtější limuzínu z osmdesátkových filmů s malým křídlem na víku kufru. Tohle konkrétní auto ale dostalo několik specifických detailů, které ji odlišovaly od běžných limuzín Cadillac. Tak za prvé jde například o logo na masce chladiče, kde není Cadillac, ale je tu emblém ‚Cadillac Trump Series‘.
10 nejoblíbenějších aut nového amerického prezidenta Donalda Trumpa
Drobné změny jsou i na karoserii, ty ale uvidíte spíše v přímém srovnání s jiným autem. Střecha je vzadu zvýšená, neklesá tak, jako okna. Že jde o ‚něco speciálního‘ prozrazují i zlaté proužky na boku karoserie a zlacené nápisy. To ale zdaleka nebylo všechno, protože zlaté proužky byly i na pneumatikách, stejně pozlacená byla i anténa nebo klíče od auta. A nešlo jen o barvu, šlo opravdu o pozlacení.
Interiér na tom byl podobně, ten si ale jen tak někdo prohlédnout nemohl. Uvnitř auta je to kombinace zlata a palisandrového dřeva. Protože šlo o pozdní devadesátky, nesmí chybět televize, videorekordér, ale i audiosoustava s radiomagnetofonem. Posádka udržovala kontakt s okolím pomocí telefonu i faxu a nepotřebné dokumenty putovaly do skartovačky a ty potřebné naopak do sejfu mezi sedadly. Zajímavý je i elektrifikovaný bar, který dokázal sám naplnit vloženou skleničku podle zvoleného druhu anebo příchuti nápoje. Naplněnou skleničku pak bylo možné odložit na výklopné stolečky ze dveří.
O pohon se staral původní motor V8 s pětilitrovým objemem. Jeho výkon nebyl nijak velký, pouze 150 koní.
Limuzína ale nezaznamenala žádný velký úspěch, protože původně mělo jít o výrobu 100 kusů aut ročně. Potom se plány zredukovaly na limitovanou 50kusovou edici a nakonec byly vyrobeny již zmiňované pouhé dva kusy. Jeden z nich, ten ve videu, pochází z amerického muzea Brian Gram’s Volo Auto Museum, jenž se nachází v americkém Illinois.