mazda-cx5-my20

Obliba rodinných SUV vozů roste. A není se ani čemu divit. Jsou bezpečná, pohodlná, prostorná i finančně nenáročná na provoz. Mazda CX-5 je přesně taková, ale navíc v mnohém vyniká.

Mazda je z automobilových značek, které stále záleží na jízdním zážitku. A je jedno, jestli jde o malou dvojku anebo právě SUV Mazda CX-5 PRO. Vyzkoušet to na vlastní kůži vám umožní například při předváděcí jízdě v Auto Jeremiášova v Praze. Jsme si jisti, že vůz si vás hned po první jízdě získá, takže si tady auto pak samozřejmě můžete i koupit.

506 litrů, 1620 litrů a 2100 kilogramů

Nechme hovořit také fakta a čísla. 506 litrů! To je objem zavazadlového prostoru. Sen většiny chatařů a chalupářů, kteří se s nedostatkem prostoru v automobilu potýkají snad nejvíce. Problémem ovšem nebudou ani kufry čtyřčlenné rodiny při odjezdu na dovolenou. Pokud by to nestačilo, dá se objem zvětšit sklopením opěradel. Zavazadlový prostor se nám vmžiku více než ztrojnásobí, naložit pak můžete až 1620 litrů nákladu.

Přečtěte si také:  Síť stanic technické kontroly zveřejnila statistiky spolehlivosti. Japonci nejsou ani na "bedně"

Pro kempaře se hodí i informace hovořící o 2100 kilogramech. Tolik totiž může být u Mazdy-CX5 maximální hmotnost přívěsu.

Chytrá i bezpečná

Mazda CX-5 je nejen praktická, ale posádku také udrží v bezpečí. Nabízí totiž spoustu nových bezpečnostních technologií. Systém hlídání mrtvých úhlů (Blind Spot Monitoring, BSM) má delší dosah než dosavadní RVM a obsahuje funkci upozornění při couvání do silnice (Cross Traffic Alert, RCTA). Systém udržování v jízdním pruhu (Lane-keep Assist System, LAS) předchází neúmyslným změnám směru aktivními zásahy do řízení. Tím doplňuje funkci systému upozornění na neúmyslné vyjetí z pruhu (Lane Departure Warning System, LDWS).

2020_Mazda_CX-5_Interior_3

Nechybí však ani systém sledování bdělosti řidiče (Driver Attention Alerts, DAA), jenž monitoruje způsob jízdy a doporučí přestávku, pokud zaznamená v řidičově chování známky nastupující únavy. Vylepšený systém Smart City Brake Support Forward/Reverse (SCBS F/R) nyní funguje také při couvání. Jeho součástí je systém autonomního brzdění (Smart Brake Support, SBS) a radarový tempomat (Mazda Radar Cruise Control, MRCC).

Úsporné motory i pohon všech kol

Mazda CX-5 je skvělým autem na silnici, ale i mimo ni. Nabízí totiž i pohon všech čtyř kol. Na silnici využijete systém G-Vectoring Control Plus, který přibrzďuje jednotlivá kola v zatáčcce tak, aby neprokluzovala a jízda byla co nejjistější.

Přečtěte si také:  Mazda jde proti proudu. Nová generace CX-5 by měla dostat i řadový šestiválec

Pod kapotou Mazdy CX-5 najdeme vznětové i zážehové motorizace s objemy, které jsou u některých jiných značek dnes již výjimečné. Benzinové čtyřválce mají navíc atmosférické plnění motoru, žádná turbodmychadla. Motor navíc umí být ještě úspornější, protože při ustálené klidné jízdě dokáže deaktivovat dva válce. Pokud řidič opět přidá, rozběhne se motor opět na všechny čtyři válce. Vše probíhá tak hladce, že to posádka ani nezpozoruje.

Mazda CX-5 ve verzi Emotion Skyactiv-G165 začíná na ceně 647 900 Kč s DPH, ale už tato základní výbava nabídne vše potřebné. Nejlevnější vznětová verze Skyactiv-D150 se nabízí až ve vyšších výbavách (od Challenge výš) a startuje na 820 900 Kč. Výrobce na auto poskytuje tříletou záruku bez omezení.

2020_Mazda_CX-5_Exterior_4