Do Evropy se chystá nové čínské auto, jehož cena startuje v Číně na necelém čtvrt milionu korun. Jde o elektromobil BYD Seagull, který dojede přes 400 km. V Číně byl jeho prodej zahájen loni a do Evropy by se měl brzy dostat také.
Jde o malý elektromobil s délkou 3,8 metru (současná Škoda Fabia má 4,1 metru) s pěti dveřmi a slušným kufrem. Pohání jej elektromotor se 75 koňmi, který bere energii ze standardně 30kWh baterie, což mu vystačí na dojezd 305 kilometrů (podle čínské homologace). Stojí na moderní podvozkové platformě e-Platform 3.0 a pokud budete chtít, můžete si připlatit i za větší 39kWh baterii (dojezd 405 km).
Už v základu má velmi bohatou výbavu, která zahrnuje rychlé DC dobíjení, otočný dotykový displej infotainmentu či bezdrátového nabíjení chytrého telefonu. Základní cena auta je v Číně 69 800 juanů, což je v přepočtu 229 tisíc korun. V Evropě bude cena jistě vyšší (očekává se do 20 tisíc eur), ale i tak půjde prakticky o nejlevnější elektromobil, který bude konkurovat Dacii Spring, ale i chystanému malému Volkswagenu ID.2, jehož cena by měla být do 25 tisíc eur.
Evropské automobilky si na čínskou konkurenci musejí dávat velký pozor, protože se v Evropě prosazuje zejména právě cenami. „Tento model a další vozy čínských automobilek velmi pozorně sledujeme,“ řekl Martin Sander, vedoucí oddělení elektromobilů společnosti Ford Motor Company v Evropě. A sledovat čínské automobilky je opravdu potřeba, protože BYD chce v Evropě prodávat ve velkém a za ještě lepší ceny, což dokazuje i fakt, že v současné době zvažuje zřízení vlastní továrny v Maďarsku. Důvodem má být to, aby se BYD vyhnul clům, která na auta z Číny platí.
BYD není jen tak nějakou čínskou značkou, ale oficiálně se prodává i v Evropu. Na německých silnicích lze vozy této značky potkávat už docela často. Ostatně, není divu, v současnosti jde už o největšího výrobce elektromobilů na světě, před časem už předstihl i Teslu.