Jako kdyby toho všeho nebylo až dost. Nesmyslně umístěné parkovací zóny, semafory, které budou korigovat vjezd do města, a neustálé omezování rychlosti a tím i plynulosti provozu. Ano, tohle všechno je u nás už malý standard. A bude hůř. Tedy, alespoň pro řidiče. Ty již brzy v Praze omezí další jízdní pruhy, které budou vyhrazeny jen pro MHD. Navíc budou některé stávající prodlouženy. S informací přišla ČTK.
Jednou z prvních ulic, kde se vážně mluví o vyznačeném pruhu pro MHD, je Modřanská na Praze 4. Zatím není definitivně potvrzeno, odkud a kam zde autobusový pruh konkrétně povede, ale mluví se o tom, že by měl být zaveden od křižovatky Modřanské a Československého exilu až k nádraží v Braníku. Zástupci Ropidu, který má realizaci takových pruhů na starosti, počítají s tím, že to může způsobit kolony. Ovšem podle nich je jejich ideálním řešením autobusový pruh protáhnout až právě do ulice Československého exilu. Ano, opravdu to myslí vážně.
V jednání je také vznik nového autobusového pruhu v ulici Bělohorská, kde je doprava velmi hustá a tato ulice trpí častými kolonami. No, po namalování vyhrazeného pruhu se to jistě zlepší…
Město i Ropid pak počítají s tím, že vyhrazené pruhy budou prodlouženy v ulici Jugoslávských partyzánů, kde by to mělo být o 50 metrů, a dále v ulicích Českobrodská, Vysočanská a Ke Krči.
Další bus pruh by se měl objevit také na Strakonické ulici, kde byl původně v plánu o délce asi jednoho kilometru. Naštěstí alespoň v tomto případě někdo trochu přemýšlel, a nakonec by se mělo vzhledem k husté zástavbě, a tedy i velkému množství řidičů, kteří se na Strakonickou napojují zkrácen na asi 300 metrů. K čemu takových 300 metrů bude dobrých ovšem moc nechápeme.
Tím ale Ropid ani zdaleka nekončí. Zhruba v čase kolem letních prázdnin si chce posvítit na světelnou signalizaci, která je nastavená tak, aby upřednostňovala průjezd vozům MHD. Je prý potřeba je zkontrolovat a popřípadě správně seřídit.