Kolony na dálnici D5 před Prahou jsou bohužel každodenní realitou. Někdy jsou jen od Loděnic, jindy klidně i od Berouna. Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by s tím mohlo pomoci rozšíření, a tedy i zkapacitnění dálnice o jeden jízdní pruh v každém směru. Například Berounu se to ale paradoxně moc nelíbí. ŘSD navíc neřeší nájezd z dálnice D5 na Pražský okruh, který v souvislosti s množstvím aut a kamionů už řadu let funguje jako špunt.
ŘSD už má na rozšíření dálnice hotový projekt a v současné době je poměrně překvapeno z reakcí některých obcí, které z nápadu na rozšíření úplně nadšené nejsou. Podle ŘSD je zvýšení kapacity potřeba hlavně kvůli nárazově velmi vysokému provozu, kdy řada obyvatel obcí kolem dálnice D5 dojíždí do Prahy za prací.
Ovšem právě město Beroun se bojí řady komplikací, například hluku nebo prašnosti. „Snažíme se aktivně naplňovat náš slib a chránit Berouňáky před zhoršením životních podmínek u nás ve městě. Právě proto požadujeme zlepšení technologických opatření, která mají mírnit nejen hluk, ale i prašnost z dálnice,“ řekla starostka města Soňa Chalupová.
Nová jednodenní dálniční známka může platit třeba jen 10 minut. Dejte na to pozor
Podle plánu ŘSD bude dálnice v okolí Berouna odhlučněna rovnými stěnami o výšce čtyř metrů. V Králově Dvoře jsou ale navrženy stěny vysoké 7,5 metru, a navíc se má jednat o zalomený typ, který lépe eliminuje hluk. Vzhledem ke stejné morfologii okolí Berouna a Králova Dvora město také vyžaduje navýšení protihlukových stěn na 7,5 metru i použití zalomeného typu. Tím by se měl sjednotit nejen reliéf dálnice, ale vyřešit i nadlimitní hluk.