V minulém týdnu byly v Jižních Čechách otevřeny dvě nové dálnice: D3 a D4. Velkým tématem byla a je hlavně dálnice D4, která je první dálnicí, jež se stavěla tzv. systémem PPP, ale hlavně se na ní bude měřit rychlost. Předsedovi strany Svobodných Liboru Vondráčkovi se to ale nelíbí, podle něj radost ze zprovoznění nové trasy kazí instalace úsekového měření, které vnímá jako pouhý nástroj na kasírování řidičů.
„Hurá, dálnice D4 je hotová! Ale také bohužel plná úsekového měření, které nemá nic společného s bezpečností, ale jen s inkasováním peněz do obecních pokladen,“ komentoval Vondráček aktuální událost. Zároveň představil petici požadující zákaz radarů na dálnicích.
Svobodní dlouhodobě kritizují přístup státu a obcí, které podle nich instalují úseková měření často na přehledných úsecích, kde nehrozí nebezpečí. „Je to nový nešvar na českých silnicích. Místo toho, aby se řešila skutečná bezpečnost, jde jen o dojné krávy pro státní a obecní rozpočty,“ uvedl předseda strany. Dodává k tomu, že 95 % výnosů z pokut by mělo směřovat do fondu na odškodnění obětí dopravních nehod, nikoliv do rozpočtů měst, obcí anebo státu. To by podle Svobodných „obce od zneužívání radarů jako dalších zdrojů příjmu odradilo a zajistilo, že měření bude skutečně sloužit ke zvýšení bezpečnosti provozu“.
Předseda strany Libor Vondráček ale varuje také před novou regulací a diskriminací řidičů aut se spalovacími motory. „Řidiče čekají krušné časy. Po silnicích je bude lovit emisní policie, dálniční známky budou dražší a přibývá úsekových měření,“ říká. Podle něj jde o nebezpečný trend, který omezuje svobodu jednotlivce a zvýhodňuje elektromobily na úkor tradičních vozidel.
Tak tak
Kvičí jenom ti ,co nedodržují stanovenou ryclost!