dalnice
Foto: Ministerstvo dopravy ČR

Stavba alternativní spojnice Čech a Moravy výrazně postupuje, aktuálně se staví 27,3 kilometrů dálnice D35. V roce 2022 se začne se stavbou dalších 28,2 kilometrů. První části nových komunikací začnou sloužit už od července, nový úsek dálnice pak na konci roku.

Přečtěte si také:  Dálnice jsou jedno velké zúžení. Při jízdě v něm je potřeba dávat pozor hlavně na levý pruh a předjíždění

„Stěžejním objektem této stavby je mostní estakáda u Opatovic nad Labem, která při svojí kilometrové délce tvoří největší most stavby převádějící dálnici D35 přes řeku Labe a její okolní území. Se začátkem července bude puštěn provoz na přeložku silnice I/36, most u Časů a na mimoúrovňovou křižovatku Rokytno,“ říká k průběhu prací ministr dopravy Karel Havlíček.

15. prosince se otevře pro běžný provoz úsek dálnice D35 v části Opatovice nad Labem – Časy v délce 12,6 kilometrů, v příštím roce pak přibude dalších 14,7 kilometrů v úseku Časy – Ostrov. Do roku 2028 má být celá dálnice hotová.

Přečtěte si také:  Po zimní přestávce se dělníci vracejí na brněnskou D1, letos práce dokončí

Letošní stavební sezóna vrcholí, celkem je rozestavěno 151,5 kilometrů zcela nových dálnic, ze kterých do konce roku otevře pro provoz 46,5 kilometru jako je pokračování hradecké D11, karlovarské D6 nebo chomutovské D7 nebo D55 u Otrokovic.

3 komentáře

  1. Realitou je, že je v současnosti rozestavěno nejvíce dálnic za posledních 30 let. Teď jde jen o to, aby nedošlo k „pozastavení“ z důvodu nedostatku financí či ještě lépe kvůli ochraně klimatu. D35 je klíčová stavba a zejména úseky okolo Vysokého Mýta a Litomyšle by měly dostat absolutní prioritu.

Přidat komentář