dacia_jogger-lpg

Dacia oslavuje milion prodaných aut s pohonem, který už nabízí jako jediný výrobce

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Dacia, Allianz - Foto: Pavel Srp - 26. 9. 2024


Ještě před pár lety nebyl u nových aut pohon na LPG zase tak výjimečný, nabízely ho například Mitsubishi, Renault nebo Subaru, to se ale změnilo. Dnes už jej koupíte v novém autě pouze u značky Dacia. Zkapalněný plyn tak dnes nejčastěji najdeme v autech, která prošla až po koupi neoriginální přestavbou u zákazníků. A Dacia slaví milion prodaných aut s pohonem na LPG.

Ta nabízí dvoupalivový benzinový a LPG motor hned ve čtyřech svých modelech – v Sanderu (i Sanderu Stepway), Loganu, Dusteru a Joggeru. Automobilka pohon LPG nabízí už od roku 2010 a ke konci července letošního roku zaznamenala milion prodaných vozů. Dacia tak je evropským lídrem v oblasti LPG, její podíl na trhu ke konci července 2024 činil více než 67 % a LPG v současnosti přitahuje téměř 40 % zákazníků značky.

LPG milují prý hlavně Češi. Podle Dacie je v České republice více než 50 % prodaných Dacií právě s tímto pohonem. U modelů Sandero a Sandero Stepway jde v roce 2024 zatím o 970 vozů, u modelu Jogger o 1166 vozů (67 %) a u nového Dusteru od začátku jeho uvedení na trh o 378 vozů.

Velkou výhodou u těchto aut je fakt, že LPG je do auta integrováno přímo z výroby. „Již od fáze návrhu je motor navržen pro provoz na LPG. Nádrž na LPG je umístěna na místě rezervního kola, aniž by byla dotčena benzínová nádrž nebo zavazadlový prostor. Stejně jako na všechny ostatní vozy v nabídce se na vozy s pohonem na LPG vztahuje záruka 3 roky nebo 100 000 km,“ popsala tisková mluvčí automobilky Jitka Skaličková. Platí, že model s továrním LPG vždy může jezdit buď na plyn nebo na benzin, přičemž pohon se dá přepínat přímo v interiéru (anebo se přepne automaticky na benzin pokud dojde LPG). Obě nádrže jsou oddělené a každá má objem až 50 litrů (v závislosti na modelu). Obsluha je přitom jednoduchá.

Velké množství řidičů trápí otázka bezpečnosti aut s LPG pohonem v porovnání například s benzínovými či dieselovými motory. „Rozdíl, zda jezdíte na plyn, nebo na benzín v bezpečnosti nehraje žádnou roli. Ve většině případů jsou plynové nádrže v autech dokonce pevnější, a tím také bezpečnější, než právě ty benzínové. Nádrže jsou také vybaveny dalšími bezpečnostními prvky, jako je čidlo zabraňující naplnění na více než 80 % či přetlakový ventil. To také zabraňuje výbuchu plynu při nárazu, ten tak pouze shoří,“ vysvětlila před časem pojišťovna Allianz.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru