Dacia Sandero Stepway | 2024

Dacia chystá novinky pro rok 2024: vyšší bezpečnost, žádný chrom, nové barvy a další

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Dacia - 20. 2. 2024


Dacia přichystala novinky pro své modely pro rok 2024. Využívají mimo jiného povinného přechodu na regulační výbavu GSR2, ale také novinky v oblasti pohodlí, modernizaci designu a další.

GSR2: Globální bezpečnostní předpis N°2

Nejnovější globální bezpečnostní předpis stanoví nové požadavky na bezpečnost vozidel v Evropské unii. GSR2 zahrnuje pravidla, jejichž cílem je zvýšit bezpečnost na silnicích pro všechny, tedy i pro chodce a cyklisty. V rámci změn v GSR2 se od července 2024 stává povinnou určitá bezpečnostní výbava. Celá modelová řada Dacia bude odpovídat novému nařízení. Objednávky modelů Sandero, Sandero Stepway a Jogger budou otevřeny v průběhu měsíce dubna 2024.

Změny v designu

Dacia zavede do nabídky nové disky kol z lehkých slitin v designu Atara Flexwheels na modelech Sandero, Sandero Stepway a Jogger. Pro některé vybrané modely budeou k dispozici také zcela nové disky kol v designu Randia a Randia Dark s diamantovým efektem.

Chystá se také nové barevné provedení. Do nabídky přijde nový metalický lak béžová Safari, která se stává exkluzivní barvou pro Sandero Stepway. Díky ní je tento model ještě více spojen s outdoorovým prostředím. Další novinkou bude metalický lak šedá Shiste, dříve vyhrazená pro model Jogger, a metalický lak zelená Cèdre, symbolizující výbavu Extreme.

Dacia Jogger HYBRID 140 dostane úplně nový 7palcový přístrojový štít, který byl poprvé k vidění u zcela nového modelu Duster a který přináší modernější vzhled a více informací pro řidiče.

Modely Jogger a Sandero Stepway Expression budou vybaveny novou samolepkou na obou předních dveřích pod bočními zrcátky. Nálepka obsahuje znak Dacia Link a GPS souřadnice odpovídající poloze ikonické rumunské silnice Transfagarașan.

Více bezpečnosti

V celé modelové řadě, počínaje výbavou Essential, byla zavedena nová bezpečnostní výbava, která splňuje nové požadavky GSR2:

  • Záznamové zařízení dat o událostech (nehodách)
  • Alkoholový imobilizér s predispozicí
  • Rozpoznávání dopravních značek s upozorněním na rychlost
  • Systém varování před opuštěním jízdního pruhu
  • Asistent pro jízdu v jízdním pruhu
  • Upozornění na únavu řidiče
  • Zadní parkovací senzory
  • Dešťový a světelný senzor
  • Pokročilý systém nouzového brzdění (chodci a cyklisté)
  • Signál nouzového zastavení
  • Tlačítko na přístrojové desce „Moje bezpečnost“ umožňuje řidiči deaktivovat některé systémy ADAS během jízdy a při každém nastartování vozidla.

Kromě toho je celá modelová řada vybavena nálepkou Rescue QR Code, která zůstává zřetelně viditelná na čelním a zadním skle. Po naskenování pomocí speciální aplikace umožňuje přístup k informační brožuře Dacia Rescue. Hasiči tak získají veškeré informace, které potřebují k bezpečnému a rychlému zásahu v případě nouze, a ušetří tak cenné minuty.

Více komfortu

  • Port USB-C v přední části
  • Port USB-C vzadu, pokud je k dispozici paket Comfort Pack (v závislosti na zemi)
  • Manuální klimatizace od verze Essential u vozu Jogger

Nová praktická příručka

Po odstranění všech chromovaných designových prvků vozu a nepoužití pravé přírodní kůže v interiéru se u modelů 2024 zvyšuje snaha o udržitelnost. Stručná uživatelská příručka na 32 stranách popisuje všechny nejnovější hlavní funkce vozu a doplňuje tradiční uživatelskou příručku (~400 stran). Zákazníci mají snadný přístup k podrobným digitálním verzím prostřednictvím QR kódu, který obsažen v uživatelské příručce nebo prostřednictvím aplikace My Dacia. Papírovou verzi podrobné příručky si mohou objednat také prostřednictvím sítě Dacia.

Nová funkce E-SAVE u vozu Jogger HYBRID 140

Pomocí funkce E-SAVE půjde nastavit cílovou úroveň nabití trakční baterie (~70 %), aby bylo možné ušetřit dostatek energie na pozdější část cesty. Pokud řidiči vědí, že je čekají specifické jízdní podmínky (stoupání), mohou režim aktivovat několik kilometrů předem (<5 km) a deaktivovat jej, jakmile strmé stoupání skončí. Řidiči se tak aktivně rozhodnou aktivovat režim E-SAVE; ten se sám vypne při každém opětovném nastartování motoru.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru