Cyklistka vyrazila na projížďku po dálnici D5. Dostala nejvyšší možnou pokutu

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 30. 4. 2021


Ačkoliv v současné době rezonuje společností téma cyklistů hlavně ve spojitosti s novelou zákona, podle které bude možné cyklistu míjet s minimálně 1,5metrovým odstupem, dnes pro vás mám cyklistický příběh, který se bezpečného odstupu netýká. Bezpečnosti ale rozhodně ano.

Stal se v neděli 25. dubna v podvečerních hodinách, kdy na linku 158 začali volat řidiči, kteří hlásili cyklistku na dálnici D5, konkrétně na 11. kilometru ve směru na Prahu. Jakkoliv to znělo možná neuvěřitelně, hlídka, která na místo vyrazila, opravdu nedaleko sjezdu na Loděnice našla ženu jedoucí na kole.

46letá žena, podle policie cizí státní příslušnosti, byla policisty zastavena v odstavném pruhu. Aby byla zajištěna především její ochrana, doprovodili ji policisté na nejbližší sjezd, kde byla její nepochopitelná jízda oceněna pokutou ve výši 2000 Kč. Dotyčná pak odjela, naštěstí už s využitím silnice druhé třídy.

Zdá se to jako celkem humorná historka, ale dotyčné nejspíš vůbec nedošlo, v jakém nebezpečí byla. Stačilo by bývalo zavrávorat a následný pád pod například projíždějící kamion by byl fatální.

Police k tomuto tématu dodává: „Zákon o provozu na pozemních komunikacích jasně stanoví, že na dálnici a silnici pro motorová vozidla je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není nižší než 80 kilometrů za hodinu. Z toho vyplývá, že cyklisté, ale i chodci sem mají vjezd a vstup zakázán. Porušením tohoto zákona se člověk dopouští přestupku, za který lze uložit blokovou pokutu až do výše 2 000 Kč. Cyklisté a chodci si musí uvědomit, že pohyb mezi vozidly, která se mohou pohybovat rychlostí až 130 km/h, je smrtelně nebezpečný. Žádáme proto řidiče, kteří by na dálnici, nebo silnici pro motorová vozidla zaznamenali pohyb cyklistů, případně chodců, aby informaci o této nebezpečné situaci neprodleně předali policistům a linku 158.“

Štítky: , , , , , , ,

235 názorů na “Cyklistka vyrazila na projížďku po dálnici D5. Dostala nejvyšší možnou pokutu”

    1. Největší problém je, když chceš přejet hranici do obce vzdálené 4km, nedá se jinak jako po dálnici s objížďkou cca 25 km, na kole je to objížďka 120km, takže když chceš jet do práce na kole, musíš absolvovat 240 km t.j. cca 10 hodin, moudre, není-liz pravda.

  1. To je zajímavé, že když já dostanu pokutu, tak se o tom nikde nepíše 😂😂 to už opravdu je taková bída, že píšete články o takových nesmyslech?

    1. Není o čem psát když jsou všecci doma a panuje tady v televizi každý den jenom babiška a koronavirus.. takže tohle je ohromné téma ,konečně něco nového 😆😆😆😆😆😆😆😆

    1. Rád jsem se dohadoval s některými lidmi, kteří jenom přišli a nadávali
      Ale máš naprostou pravdu

      1. Chytroline testy by měly dělat a jako účastník silničního provozu platit silniční daň a zákonné pojištění.

    2. Já bych řekl že by stačila jedna věc, a to aby cyklisti povinně dělaly test z pravidel silničního provozu jelikož jsou také účastníci sil.provozu.Podle toho jak jezdí drtivá většina tak tyto pravidla neviděli ani z jedoucího rychlíku a proto si myslí že pro ně předpisy neplatí (nejedná se o všechny ale o drtivou většinu).

      1. Kámo, do slova na spoustě základních škol takové testy probíhají. Stačí se jenom chovat rozumně na silnici. Většina řidičů taky neviděla klidnou a bezpečnou jízdu ani z rychle jedoucího vlaku.

      2. S těmi testy aspoň základními s vámi souhlasím ač jsem též cyklista tak to ze jezdí většina cyklistů jako hovada to je hrůza a to jsou nejvíc zranitelnejsi než na motorce. Pokud je cyklostezka tak by cyklisti neměli vůbec používat silnici a asi málo cyklistů zná třeba, hlavní a vedlejší silnici, dej přednost v jízdě nebo i jednosměrka, atd.atd. Hlavne ze jezdí v dresech sama firma ale za sera nebo dokonce tmy nejsou vůbec vidět nebo jen na pár centimetrů.

        1. Radku, už jsi vyzkoušel ten reálný život a vypnul GTA?
          Myslím, že to tvůj mozek ještě nepobral podobně jako pravopis.

  2. Hoši to vypadá, že František umí jen opravovat chyby z Českého jazyka. Jinak je on sám obrovský primitiv. No jo mi hold na tu blbost nemáme skoly

    1. Vůbec nezkoušej reagovat. Týpek, který neumí psát svým mateřským jazykem, by měl držet jazyk za zuby.
      PS: Netrapoš sa :)

  3. „Police k tomuto tématu dodává: „Zákon o provozu na pozemních komunikacích jasně stanoví, že na dálnici a silnici pro motorová vozidla je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není nižší než 80 kilometrů za hodinu. Z toho vyplývá, že cyklisté, ale i chodci sem mají vjezd a vstup zakázán. Porušením tohoto zákona se člověk dopouští přestupku, za který lze uložit blokovou pokutu až do výše 2 000 Kč. Cyklisté a chodci si musí uvědomit, že pohyb mezi vozidly, která se mohou pohybovat rychlostí až 130 km/h, je smrtelně nebezpečný“
    Já k tomu dodávám: Zákon je zákon. A policajt je jen policajt. Kdyby byl i člověk, tak uzná a zohlední i záměr cyklistky vyhnout se reálně smrtelně nebezpečným silnicím a cyklistce jen domluví a vysvětlí ji, že oni ji tam nemohou akceptovat i kdyby chtěli. Ale protože policajt je vždy jen policajt, tak o možnosti domluvy nemluví, pro něj je důležitý strop pokuty.
    Už lživá formulace PČR dokatuje jejich mentalitu: „pohyb mezi vozidly, která se mohou pohybovat rychlostí až 130 km/h, je smrtelně nebezpečný“. Jednak ona nejela “ mezi vozidly“, ale přes 2 m od nich! To na okresce nedocílí, tam bude skutečně a doslova mezi kamiony, proto je okreska mnohem nebezpečnější.
    Modelový příklad: Cyklisté s dětmi na vedlejší na světlech (světla ani nemusí být), jede rovně, na červenou zastaví, vedle něj v odbočovacích pruzích vlevo a vpravo zastaví kamiony. Stačí, že při sešlapnutí plynu půjde veškerý horký výfukový karcinogenní čmoud na cyklistu (1leté dítě na sedačce; nechytat za slovo: ani pro dospělého to není zdravé). Tomu neříkám bezpečnost. Na dálnicích to není a už vůbec v odstavném p.
    Policisté, úředníci, pisálci a zákonodárci si musí uvědomit, že reálný pohyb mezi vozidly, která se mohou pohybovat jakoukoliv rychlostí, je smrtelně nebezpečný mnohem víc na okreskách, než na dálnicích.
    Ovšem už p. Werich před 60 lety řekl, že nejhorší (tedy i smrtelné) srážky jsou s blbci. O cyklistech a autech nic nepsal.

    1. Cyklisté patří na cyklostezky a do volné přírody, ne na silnice.
      To, že v ČR děláme cyklostezky tak, že vyznačíme tabulkami silnici 2.třídy je trestuhodné, to nepovažuji za cyklostezku, ale za cílenou eliminaci cyklistů.

      Cyklista ani chodec na dálnici nepatří. Pokuta je na místě.

    2. Absolutně s vámi souhlasím. Sám jsem takto jezdil v odstavném pruhu D4 po celé její délce na kole asi 10 let a za celou dobu mě jen jednou policisté vykázali a bez pokuty. Cítil jsem se v odstavném pruhu mnohem bezpečněji, než na ostatních silnicích. Na dálnici jsou mě míjejí auta více jak 2 metry daleko a navíc v pravém pruhu většinou nejezdí auta rychleji než na okreskách, kde to kolem vás valí 100 km/h nebo i více a jsou od vás často méně než metr.

      1. a až někomu rupne pneumatika ve vysoký rychlosti? co budeš dělat? nic…omlouvej si to čím chceš,na dálnici nic co jede 79 a míň nemá co pohledávat,takže ani cyklista,tak to je a tečka.ikdybys ten odstavný pruh měl 5 metrů

            1. Spousta cyklostezek nebo alespoň jejich tras vede právě po těchto výše zmíněných okresních silnicích, kde se může jezdit až 90km/h.
              Objet tohoto cyklistu je z daleka nemožné, pokud že v protisměru jede vozidlo.
              Je pravdou že na dálnici se jezdí rychle a to od 80 povolených do 250km/h povolených 160km/h a na okrscích i 150km/h povolených 90km/h,v dnešní době běžná záležitost, je v obou případech stejně nebezpečné. Jediná výhoda dálnice o proti okrsce je tento odstavný pruh.

              Ale cyklisté tam nesmějí kvůli jejich zdraví, ale kvůli tomu, aby se mohli kam odstavit poruchaná vozidla, či je to záchranná ulička pro ty, co potřebují uhnout před nehodou a pozdě si ji všimnou, aj…

              Jen si představte, že by tam jezdili cyklisti v plné polní v řadě za sebou.

              Co víc dodat no.

            2. Správně. Tam kola patří a k TOMU JSOU CYKLOSTEZKY BUDOVANÉ. To že jezdíte na kole je vaše rozhodnutí. Auta také nejezdí po chodníku

    3. Presne tak, po d4 sem jezdil na mtb kdyz se vracel z brd a nemel cas. Rychla, pohodova cesta, vitr vod kamionu me slusne hnal az na jiloviste. Blbej je pisek a bordel na krajnici. A bonzaci co volaj policajtum.

  4. „Zdá se to jako celkem humorná historka, ale dotyčné nejspíš vůbec nedošlo, v jakém nebezpečí byla. Stačilo by bývalo zavrávorat a následný pád pod například projíždějící kamion by byl fatální.“
    Paní autorka Anina Russová je zřejmě necyklistka a nejspíš i neřidička a nepříliš myslící člověk. Jinak by nepsala takové nelogické nesmysly.
    Proč by cyklistka vrávorala? Asi vrávorá paní autorka (Kolikpak máte let? Seniorka? Nebo pod farmatiky?), ale proč by vrávorala cyklistka na silnici? Ale dejme teoreticky tomu, že zavrávorá. Když spadne v 2metrovém odstavném pruhu, kde nic nejezdí, nic se nestane.
    Ale proč p. autorka manipuluje myšlením lidí a podsouvá jim, že v odstavném pruhu jezdí kamiony?? Proto se ten pruh jmenuje, p. autorko, odstavný, protože tam se jen odstavují nepojízdná auta. To jen dokazuje, že p. autorka nemá šajn, jak to na silnicích funguje. Nejspíš jen pisálek, od plotny na mateřské, kde vydělává kdejakými bláboly.
    Ono totiž cyklistce velmi jasně došlo, že tam je v mnohem větším bezpečí, než na okreskách, kde se auta sobě nevyhnou.

    1. Co to blábolíte? Jezdíte na kole? A jel kolem vás někdy kamion? To je docela velká tlaková vlna, kterou kolem sebe dělá. Nehledě na auta, která jedou ještě rychleji. Vy víte, jak zkušená to byla cyklistka? Nevíte. Stejně tak nevíte nic o tom, kdo je autorka článku a podobně. Měl byste si nechat tyto soudy a domněnky a nepodsouvat je nikomu. A ten pruh se jmenuje „odstavný“, máte pravdu, nikoliv „cyklistický“ nebo snad „výletní“ a podobně. Ale evidentně jste naopak vy ten správný cyklista a odborník na silniční provoz. P. Srp

  5. Tomáš Vrána

    Další čecháček, bonzáček. On nemohl u tré paní zastavit a říci jí, že . . . . Raději zavolá. To by ním, tedy vám, šlo. Já to nedělám. Pomahače nevolám a záběry z autokamery do TV neposílám. Ono se mi to totiž hnusí.

      1. Tomáš Vrána

        Ano a v klidu. Odstavný pruh je už od názvu určen o odstavení, Jendo. Nebo jste nikdy neviděl v odstavném pruhu odstavené vozidlo? Myslím tím na dobu nezbytně nutnou?

    1. Jan Chromík

      Nemohl, dopustil by se přestupku a ohrozil i další účastníky silničního provozu. Paní porušila vyhlášku a paní za to zaplatila.
      Já to spíše vidím tak, že ten ktereho nazývané bonzákem, tě hloupé paní zachránil život.

      1. Tomáš Vrána

        A jakého přestupku, Jendo? Pokud zastaví v odstavném pruhu, určeném právě po odstavení vozidla? Už jsem to tu psal. A čím by ohrozil ostatní účastníky? V odstavném pruhu se odstavuje. Zásadně nejezdí, vite? Navíc jsou i jiné možnosti jak to udělat lépe, než bonznout.

        1. Odstavny pruh neni od toho, aby tam nekdo zastavil, pouze odstavil vozidlo pri poruse, kdyz neni jine zbyti. Prectete si vyhlasku. Navic zastaveni na dalnici je velmi nebezpecne. Urcite by nikdo neriskoval jen kvuli tomu, aby si s pani pokecal….

          1. On taky dřív byl zákon, že Židé se musí vyhladit. Ale byl to zákon, takže se musí dodržovat.

    2. Na dalnici se zastavovat nesmi a proc by mel nekdo riskovat zivot, aby ji neco vysvetloval? Zavolala bych PCR take

    3. Tvůj problém. Já je volám, pokud je třeba. I kvůli takovým tydýtům, jako je ta cyklistika.

    4. tak ty si dej facku jestli bys na dálnici zastavil a ještě se domníváš že odstavný pruh slouží k zastavení..už jen to že se mu říká „odstavný“ tzn. odstavit auto při poruše když není schopno dojet na nejbližší pumpu,odpočívadlo a ne k zastavení a klábosení.ono za to jsou taky pokuty ;) jen jsi ukázal že jsi budto další ignorant nebo neznalý zákonů a pravidel a neznalost neomlouvá. doporučuji ti aspon jednou ročně si osvěžit pravidla na silnicích,minimálně se nebudeš někde ztrapnovat

    5. Zastavit a říct ji jako co?
      To co ona ví a pošle mi do hajzlu.. a pojede dál..
      Tam kde je zákaz motorových vozidel ,tak při vjezdu dostanete s autem pokutu a stejně to tak platí s cyklistou…

  6. 2000 je směšný, dal bych ji alespoň 20 000 za takový nápad. I kdyby tam byla krajnice dva metry tak tam nemá co dělat. Kdyby chytla kus roztrzene gumy od kamionů tak by ji už došlo že tam asi nemá co dělat.

  7. Je to právě naopak, než píše autor článku a jemu podobní omezenci a přizvukovači. Pokud cyklista v odstavném pruhu spadne, nic se mu nestane, protože v odstavném pruhu auta nejezdí (dokonce i několik desítek centimetrů od čáry), natož 130 km/h. Jak je i z fotky zřejmé, odstavný pruh má dobře 1,5m. Kdežto na jakékoliv jiné silnici jsou smrt a zranění na 100% jisté, nejen pro nemožnost vždy dodržet 1,5 m, ale i pro havarijní stav jiných silnic, kde jen samotný pád na nerovnost (výmol, díru) způsobí cyklistovi zranění. Na dálnicích nerovnosti nejsou.
    Navíc 2000,- pokuty je jen šikana a arogance moci. Cyklistka nic nezpůsobila, nebyla na PČR drzá, byl to její první přestupek a proto nebyl důvod jít na maximum. Ona jen zcela logicky viděla jízdu po D5 bezpečnější, nejen s ohledem na stav silnic, ale i čas strávený na silnici, protože na rizikových okreskách by strávila mnohem víc času, než na bezpečné D5.
    Je třeba vzít v úvahu i křižovatky, které jsou pro cyklisty velmi riskantní. Na D5 nejsou.
    Napište sem jediný LOGICKÝ argument, v čem je D5 nebezpečnější, než rozbité okresky.

    1. Dálnice vs. okresky.
      Proč jsou dálnice bezpečnější pro cyklisty, než okresky.
      1.) Rychlost:
      Nemá vliv na následky, vždy jsou pro cyklistu fatální.
      1:1
      2.) Stav povrchu:
      Dálnice bez nebezpečných děr, vyjetých kolejí, prasklého asfaltu, drolících se krajnic, bez (zpravidla rozbitých) kolejových přejezdů, bez přechodů, bez zastávek hromadné dopravy a dalších nebezpečných míst.
      Bez semaforů na křižovatkách, kdy na okreskách senzor semaforu cyklistu neeviduje a cyklista pak na prázdné křižovatce stojí i desítky minut. V chladu zdraví nebezpečné.
      1:0 (2:1)
      3.) Křižovatky.
      Dálnice nemá.
      1:0 (3:1)
      4.) Psychicky narušení řidiči.
      Dálnice sice má (to jsou ti udavači), ale ti míjejí cyklisty v klidu, jen sami ohrožují ostatní řidiče porušením zákona tím, že za jízdy volají PČR.
      Na okreskách se psychopatické situace vytváří už jen tím, že řidiči musí jet krokem za cyklistou mnoho kilometrů. Nelze se divit, že pění a mnozí i vypění. Toto na dálnici není!
      1:0 (4:1)
      5.) Čas strávený mezi auty:
      Dálnice místa zkracují a navíc nejsou vedeny po strmých kopcích, kde cyklisté musí kolo tlačit vedle sebe, čímž zabírají vIce místa. (Ne všude jsou chodníky a ze zákona cyklista po chodníku nesmí, pokud by tam byl velký provoz lidí.)
      1:0 (5:1)

      Cyklostezky.
      Ne všude jsou a mezi městy vůbec.
      Mnohdy jsou vedeny po poli, štěrkovém povrchu, rozbitém asfaltu, vše je nebezpečné.
      Vždy jsou velmi úzké.
      Tam nikdo nedodržuje bezpečnost, logiku a zákony a PČR nedohlíží, spíš sama zákony porušuje. (Policajti chodí v cyklopruhu a vedle sebe, matkám s hrajícími si dětmi uprostřed nic neřeknou, atd.)
      Inlajnisti přes celou šířku.
      Jsou tam chodci. (Na cyklostezce nemají co dělat. Pro ně jsou jen komunikace pro chodce i cyklisty.) Pejskaři s neviditelnými vodítky napříč. Pokud je cyklostezka společná i pro chodce, ti chodí vpravo a vedle sebe. Atd.
      Kličkovat co chvilku ze silnice na cyklostezku, po 200 m zase zpět, mezitím přechody a křižovatky, ani to není tak bezpečné, jako plynulá jízda po silnici.
      Napište jediný (podložený!) argument, kdy a proč nemám pravdu.
      Jen konstruktivní příspěvky, vulgárnosti, stupidity a jiné nesmysly sem nepište.

    2. Doufám, že nemáš řidičák. Děsím se, že lidi jako ty potkám na silnici, nebo obecně ve svém životě. Snad ne.

    3. Proste a jednoduse logicky jde o rychlost uz si nekdy musel brzdit na dalnici? Tak vis ze pro klidne brzdeni je to na kilometr i dva Stat se muze cokoliv treba poryv vetru strhne pitomeho cyklistu jak nic sem ciklista tak to vim takovy kamion to kdyz te miji v plne rychlosti to je idealni aby se neco stalo, stat se muze cokoliv zavada na vozidle nebo pitomej defekt zdravi neovlivnis kdyz uslisis v radiu co politici zase ukradli te klepne babu rozsmelcujes. A za to dostala jen 2ooo pokutu ? Nevim jestli za verejne ohrozeni bys nemel dostat vic.

      1. A když tě ten kamion míjí v plné rychlosti na okresce dvacet centimetrů od tebe, tak je to bezpečnější?

    4. Dal bych pokutu 10 000 a odebrání svepravnosti. Neohrožuje jen sama sebe ale i všechny lidi na dálnici.

    5. Takže pokud si vemu Brusle ,tak nebude mít a tím problém ,když mě potkáte na dálnici v odstavném Pruhu?
      Já myslím ,že jako český řidič by jste měl plnou hubu keců a možná mě i vyfotil ale cyklistu bude bránit.
      Přitom rychlost na kole a na bruslích je stejná..

  8. žena zavrávorá a spadne pod kola kamionu…..130km/h…….

    nezpochybňuji zákon o povolení vjezdu jen motorovým vozidlům s rychlostí nad 80km/h ALE…
    s touto logikou by cyklisté a chodci nesměli na žádnou silnici ani polňačku, protože když spadnete pod kola jedoucího auta, které má krokovou rychlost, tak vás to taky zabije.
    Tak mě napadá jestli by EU nechtěla zakázat i auta stejně jako střelné zbraně, protože i auto muže být vražedný předmět :))

  9. Emil Svarovský

    Náš křivohubý Klaus, chcavši se zviditelnit prohlásíl, že mazat nevhodné příspěvky je diskriminace. Co všechno neudělají Klausové, aby na sebe upozornili? To by se dalo říci, že není nutno mít řidičák, je to omezování, není nutné dodržovat zákony, také je to forma omezování. Ale vidíte k čemu to vede. Kdejaký obejde píše do internetu, i se sprostými slovy, takže v rámci svobody bude nejlepší ty příspěvky ani nečíst. Eskom

  10. Nevim no na normální silnici taky může “zavrávorat” takže nevidím duvod proč by nemohla bejt na dálnici

    1. jan rokycana

      To potom můžou i kamiony jezdit po stezkách pro cyklisty? A cyklista musí mít 1,5metru d

  11. Cyklisté co jedou u kraje a za sebou, když nemají jinou možnost než využít silnici mi ani nevadí a to na kole nejezdím. Silnice je i pro ně. Mě dokáže rozčílit, když jedu autem po silnici, podél které vede nová a určitě ne levná cyklostezka a cyklista frčí po silnici, kterou kvůli té stezce ještě zúžili. Nebo potkám chodce, sice na spravné straně silnice, ale že na druhé straně je chodník si nevšimne. To je prostě v lidech. Někteří si asi myslí, že jsou nesmrtelní.

  12. Karel praha

    Takze benga jsou hrdinove…. nesnasim lidi na kole na silnici ale tohle PR je ubohy!!! Mentalita policajtu; budem strasit na dalnici pokutama a obycejnych silnicich si jezdete, jenze tam to je prave blbi.dement co jezdi u krajnice pro zdravi po okrskach mi vadi vic nez nekdo v odstavnym pruhu dalnice. Zakazat kola na silnicich 1 tridy s pokutou 10 000 kc + odebrani kola.

  13. Že jela po dálnici to není až takový problém horší je že neměla zaplacený dálniční poplatek .. jináč by ji nechali jet dál

  14. tonik ministr

    Sice tady predem vylucujete vychodni frontu tak nejak , ale ja jsem jineho mineni. Nedavno zrovna zadrzela policie v Plzni na dalnici nejakeho z te ex CCCCCCP . Nedokazal pochopit ze neni nekde v turkmenistatu , nebo jak se to tam u nich nazyva a na dalnici na kole nesmi. Nakonec nebohemu cajtovi uz ruply nervy a nafackoval mu. Ja se teda nedivim.
    Ovsem cajt za to mel popotahovacky s jejich cetnickou komis.
    Chtel na kole do Prahy , je to prece ze Splzne kousek neeee ?
    Ono vubec , kdo ma tu cest prijit s necim tam odsud z toho vychodu do kontaktu , prestava se divit ze to ma snad i oci vzadu.
    Opravdu hosi a devcata wery ychteligent. Ta jizda na kole po dalnici je nakonec jenom takova pusinecka na dobrou noc.

  15. Tak tohle nic není!!! Tento týden jsem jel po dálnici a na úseku Sezimovo Ústí Tábor a nevěřil vlastním očím!!!! Po dálnici jela starší paní na KOLE a měla ve předu psa v přepravce ?!?!?! :-D

    1. No a? Organizácia Sloboda zvierat má právnu analýzu, ktorá dokazuje, že aj čivava má právo používať diaľnicu.

  16. No pockej hombre a co dyz jela vic jak 80km ja bezne jezdim i 90 a s vetrem v zadech sem to dostal i na 110 a nedavno byly v telce cyklisti,kterym namerily certi 119 km/h 🙂

    1. no jo, ale ono snad nejde o to jak rychle na tom kole jedeš.
      Je to o konstrukční rychlosti vozidla.

    2. Doufám, že to zvládneš i do kopce a samozřejmě delší dobu…. Navíc pokud to je pravda co píšeš, tak to, že to je rekord opravdu neznamená kecy typu, jezdím takhle běžně, to výkladej jinde.

  17. jo cizinci na českých silnicích. To je kapitola sama o sobě. Jeden známej autoškolák vyprávěl, jak se k němu na kurz přihlásila Iráčanka. Řekl jí, ať jede furt dál a nezabočuje, tak to vzala doslova a nezabočila, i když cesta zabočovala. Dojeli na oraniště.

  18. Vypadá to na nějakou Ho-či-min-ku. Rákosnící mají tu partyzánštinu v krvi. Ukrajinky a Slovenky se zdržují spíše v nálevnách a nikoliv na kole a ještě k tomu na dálnici.

  19. Jen se divím, že ta blbka neměla sebou pejska, nejlépe dva pejsky, kteří by ji na vodítku táhli každý jiným směrem!

  20. Až někdo z vás přijde ve vaši rodině o příbuzného, který jel na kole a bude smrtelně zraněn řidičem motorového vozidla, potom si uvědomíte hloupost vašich arogantních poznámek.

  21. Počkejte až poslanec Dolínek a podobné vygumované hlavy prosadí do zákona možnost cyklistů jezdit po dálnici a spon ve dvou pruzích.

  22. Je to čím dál horší, s elektrokoly vyrazil na silnice kde kdo, důchodci, děti a je to čím dál větší hazard. Stačí západ slunce, chvíle soustředění na palubovku nebo závada na autě a je vymalováno. Jednoznačně povolit cyklistům jen vjezd na silnice maximálně třetí třídy a níže.

  23. Všichni cyklisté v jízdních v pruzích pro automobily jsou provokatéři v úmyslném zdržování dopravy a omezování provozu automobilů. Podle toho by se s nimi mělo zacházet a bez pokut! Cyklisté sami dávají své zdraví všanc v ,,zápasu“ s motorovými vozidly na silnicích, které nejsou upraveny pro provoz nemotorových vozidel. – TO SI MUSI CYKLISTÉ UVĚDOMIT!

  24. Když má člověk v hlavě nasráno ,většinou to tam má celý život a stouto kategorií lidí se bohužel setkáváme čím dál častěji.

    1. Proč tedy chodíte mezi lidi, když to o sobě víte?? Setkáváte se asi často sám se sebou. Doporučuji: odstraňte zrcadla.

  25. Po chodníku se nejezdí, ale chodí. Proto je to chodník. Ty můžeš se svýma znalostma jezdit tak maximálně po polu.

    1. Milý zlatý není chodník jako chodník 😉spousta z nich je určena i pro pohyb cyklistů….

      1. To sice ano, ale neni to optimální, je to (mělo by být) hlavně pro děti, matky s dětmi, tělesně a duševně (nemyslím idioty, ale ty, co se bojí, jen vidí auto v dáli) postižené, ap. Chodník je vždy nebezpečnější, než silnice. Chodník je ze zákona skutečně jen pro chodce a ani pěší cyklista s kolem tam vždy nesmí.

  26. Fss..
    Už jen ta agresivita v komentářích dokonale ukazuje že nejde o cyklisty na silnici, ale o omezence na silnici. A jedno jesti za volantem či říďítky.

    1. Ono je to logické a správné a zákon to umožňuje. To, že motorista nemůže vpřed, neznamená, že se ho cyklista musí držet. To byste Vy s autem nesměl předjíždět cyklisty. Protože máte motor? Cyklisté teď už taky. Pochopil jste nesmyslnost své poznámky?

  27. Ty debilní Cyklozmrdy Překáživý bych uklízel ze silnic sněžnym pluhem a touhle píčou bych začal!!!

    1. Pane, vy asi nebudete moc inteligentní. Jinak by jste takovouto věc nenapsal. Udělala chybu, ale není důvod jí takto nazívat.

      1. Bič boží

        Doufám, ty koště, že až nějaký další dement udělá chudáček chybu, nedá přednost v jízdě a zabije ti celou rodinu, že budeš také tak tolerantní? :D

  28. 2000 kč je za tohle maximum ?? každý kdo užívá silnici by měl znát zákon o provozu na ní. Když ne, tak ať si jezdí po chodníku nebo cyklostezce. Já s autem a motorkou taky nemůžu jezdit kde se mi zachce.

        1. Silniční zákon 361/2000 sb nahradil původní pravidla o provozu na pozemních komunikacích 111/1994

  29. Jezdí bezmyšlenkovitě kde se jim povede včetně chodníků a to dost rychle. Naše úžasná nebojácná Městská na dotaz odpověděla že se bojí že by dostal přes hubu. Když by jim z poza rohu vyšlo dítě tak to nezastaví. Nejlépe když jedou kolem tak je rovnou sestřelit to jak mám vyskoušeno tak funguje.

  30. Stačilo by jen, kdyby cikliste, kteří jezdí po silnicích mimo obec, museli mít řidičák na kolo a nějakou pojistku, jako ridici. Hned by jich bylo o pulovinu méně.

    1. Naprosto hloupý nápad, podle Venouše by pak byl i řidičák na chůzi.
      BTW na školách probíhá poměrně skvělá výuka za spolupráce Besipu, kdy se děti učí, jak správně jezdit na kole v provozu a samozřejmě, jak se chovat na silnici. Takže se pro zlepšení situace dělá poměrně dost.

        1. V tom případě by tě měli zavřít do cely, ty by si pak musel dělat na vše papíry a mít povolení i na dýchání. Pak by tě v 60 možná pustili.
          Prosím žádný komunismus!!!!

      1. To že jsi idiot z něčeho nedělá špatný nápad. Špatný si myslíš že je proto, že jsi negramotny žebrák, který by druhý den dojezdil.

        1. Na 100% mám větší vzdělání než ty a neschovávám se za falešný nick.
          1.Drž hubu retarde
          2.Venca ani neumí napsat větu bez pravopisných chyb
          3.Nemá to žádnou myšlenku
          4.Nebuď komunista

          1. Myslíš Františku, že má pouze první stupeň ZŠ? Vystudoval si 12 let školy a skončil v 7. třídě, co? :D Pokud vím tak máš stále knížku s hvězdou. srpem a kladivem ….

            1. Bobe, přečetl jsi si pozorně můj komentář a jeho komentář. Tvá otázka ne tudíž naprosto zbytečná.
              Takže jako správné děcko mazej si hrát na hřiště a nehovoř, dokud ti dospělí nedovolí.

        1. To vyšetří a určí policie a soudy. Petře, ty rozhodně nejsi soudce. Nech to na policii.

        2. Škodu platí viník nehody, v tomto případě by to byl cyklista. Pokud by měl „pojistku na blbost“, řešilo by se to přes pojišťovny. Jinak by musel rozhodovat soud, pokud by cyklista na výši škody nepřistoupil.
          Mě do auta cyklista naboural. „Vystajlovaný machr“ jednoduše nezvládl rovně průjezd křižovatkou, ve které je místo na otočení parníku a poškodil mi předek. Po nehodě skočil na kolo a zmizel dřív, než jsem stihl vystoupit. Oprava mě vyšla na bezmála 15000,- a na nikom si nic nevezmu. Ač sám jezdím na kole, dovoluji si takového člověka nazvat „cyklozmrdem“.

      2. proc hloupi napad??? je to tak jezdi po silnici at plati to co ja z autem .nemam duvo se jin uhnot,at se uhne ciklozmrd jinak pujde do prikopu

        1. Dušane, vše si nastuduj a nauč se pořádně česky. Potom piš svůj pohled na věc.

  31. Nebilo by lepší přestat řešit voloviny a řešit reálné problémy? Třeba inteligenty co si to valí na dálnici 80 v levém pruhu celou cestu z plzně do prahy, a když je chcete podjet tak začnou záměrně zrychlovat na 140? Už sem dostal 2 pokuty za přejíždění z prava za ani ne 2 měsíce… A ano už sem skoušel je i několikrát probliknout. Věčinou to buď absolutně ignorují nebo uhnou a pak začnou přidávat jen aby to zase poslali předemě…

    1. Normálně tohle neřeším, ale za mě je tedy reálný problém i vaše čeština..nezlobte se, ale to je hnus a ostuda..

      1. Když nemáte žádné argumenty ohledně tématu otázky, nejlepším řešením pro „inteligentního“ člověka by bylo najít chybu v pravopisu.
        Děkujeme za projevení vaší nevědomosti:)

        1. To není tak, že by člověk neměl argumenty. Podle gramatiky poznáme, že se jedná o idiota a jeho názor je tudíž irelevantní. Je to nejjednodušší cesta jak oddělit kvalitní příspěvky od blábolů duševně slabších jedinců.

      2. Už mám dost toho, jak každý nadává na pravopis. Ty idiote, nehraj si na učitele. Ne každý to umí a neznalost pravopisu ještě neznamená, že je to hloupý člověk – může mít nějakou dysfunkci. Takže za mě a každého alespoň trochu normálního člověka jsi hnus a ostuda ty a doufám, že tyto své ubohé zásady nepředáš další generaci.

        1. Neznalost pravopisu znamená, že je to hloupý člověk.
          Dysfunkce se pozná a blbost taky. Třeba Ty. Posrižená husa.

    2. Jo ,úplně stejný systém používají v německu , a také kauflandovi u nás ! Je super pozorovat jak dědek tvrdý strachy křečovitě svírá volant a snaží se opět předjet 😄

  32. Jo, cykloškodná, ta může všechno. I když jednou vzácně už to i policistům bylo blbé, aby jí chování kamikadze promíjeli

  33. Zdenda Valach

    Když chtějí naši páni poslanci jenom buzerovat řidiče, tak ať nařídí cyklistům, běžcům a chodcům při užívání silnic používat výstražné vesty, aby jich ostatní zavčas viděli. Pokud budou vedle silnice stezky pro cyklisty, tak je musí bezpodmínečně použít.

      1. A neviděl jsem ani státní ani městskou, aby to vymáhali, např. Kbely Mladoboleslavská, tam jsem neviděl ani JEDNOU, že by policajti zastavili, natož něco řešili, a jenom dva tisíce max pokuta?? Možná proto ta len

  34. Markus Aurelius

    Samej chytrák tady jak z poslanecké sněmovny,je všem uplně jedno kde je pravda …hlavně že v tu chvíli si to obhájí tak jak se mu to zrovna hodí,kdyby byl na té druhé straně tak bude mluvit tak jak jeho řečnický protivník nazdar

  35. To se divím, v současnosti, kdy je ochrana cyklistů na nejvyšší úrovni, že nezastavili dopravu osobních i nákladních automobilů, aby se snad pošukané cyklistce nic nestalo

  36. A chodce na cyklostezkách někdo pokutuje? Jízda na kole po dálnici (mimo křižovatek) je bezpečnější, než po úzké a frekventované silnici. Třeba z Havířova do Ostravy vede silnice I/11, stavebně dálnice, pro cyklistu pohoda, řidičům nevadí. Jezdím tam jak na kole, tak autem.

    1. To nemyslite snad vazne….? Na kole po dalnici a bezpecne…? Ne nadarmo je ve vyhlasce o provozu na pozemnich komunikacich uvedena minimalni konstrukcni rychlost vozidla ktere muze na dalnici….To by tam mohl za chvili jezdit nejaky jouda na prkne s kolecky a plachtou od windsurfingu….

    2. To slyším prvně, že by se po Rudné do Ha nesmělo na kole. Je tam nějaká cedule? Pochybuji, vždy jsem tam jezdil v poho.

  37. Jiří Antonín

    „Stačilo by bývalo zavrávorat a následný pád pod například projíždějící kamion by byl fatální“ – Tak tohle přece vůbec nesouvisí s dálnicí, kde může jet úplně při krajnici odstavného pruhu. Tohle je naopak nebezpečnější na té silnici 2. třídy i 1. třídy, kde ten kamion taky valí 80 km a cyklistu míjí natěsno.
    Na dálnici jde „jen“ o to, co máte uvedeno na konci: „…jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není nižší než 80 kilometrů za hodinu.“

    1. Zavrávorat na kole, když kolem jede kamion a tlačíí před sebou vzduch, který pak tvoří kolem sebe turbulentní proudění, či prosviští auto rychlostí 130 km/h, tam jsou ty turbulence také značné, je téměř nevyhnutelné. Je zázrak, že se jí nic nestalo.

  38. Bylo by dobré, kdyby cyklistům na vozovkách všech tříd zakázali sluchátka a cokoliv, co omezuje sluch. Na cyklostezkách ať se třeba pozabíjí.

    1. Kámo, už to nehul xD. Cyklisté jsou ve většině případů úplně v pohodě a nic neporušují. Jenom ty jsi debil, který porušuje většinu pravidel a neumí se chovat a být ohleduplný k ostatním.

        1. Tome, udělej si reálné jméno a řekni mi to do očí ty hrdino za klávesnicí bez argumentů

            1. Pavlíku a mimo to žádné argumenty?
              Jsi jen obyčejná parodie na chlapa. Urážíš mě tu, ale do očí by jsi mi to neřekl.

      1. Cyklisté v pohodě? Zrovna v neděli jsem potkal skupinku, cca 18 cyklistů. Jeli po dvojicích a zabraly 3/4 jízdního pruhu.

        1. Radku, podle tvého argumentu ani nevěřím, že máš auto a lžeš zde na serveru. Doporučuji vyjít ven a zjistit, jak vypadá reálný svět :).
          PS: GTA 5 není reálný svět

            1. Jirko, jsi ukázkový primitiv, který právě objevil internet.
              Gratuluji k postupu do dalšího levelu xD

            2. Jirko, kupovat si ode mne piva v hospodě je v pohodě, ale hned za rohem mi nadáváš. Jsi velmi špatný člověk.

        2. Jan Kostelecký

          Tak doufám, že jsi ty elasťákové debžoty objel alespoň 1,5 metru, aby se jim nic nestalo. :-) Hlavně že si skupinka exotů vyjela na výlet po silnici, když máme tolik cyklostezek.

          1. Nechci zde nikoho hájit, samozřejmě že se najdou cyklisti kteří nejsou také zrovna dvakrát ukáznění ale jsou zde také tací kteří se snaží co nejméně provozu zavazet…
            K tomu že je v ČR hodně cyklostezek tak pokud neberu v úvahu ty které vedou po silnicích tak jich je opravdu po skromnu.
            Jen si zkuste naplánovat nějakou cestu kterou autem máte cca 50 km dlouhou naplánovat na kole tak aby jste nevyužívali silnic. A zvládli to na kole v nějakém rozumném čase odjet. ( Tak aby vám to netrvalo dýl jak 6 hodin). Pokud nechcete jet enduro nebo po silnici tak se vám to pěkně protáhne a i tak nějaké úseky budete aspoň po 3. třídě vzít.

        3. Chápu, že to pro vás bude překvapení, ale přesně tak se doporučuje větší skupině cyklistů jezdit – ve dvojici. A je to z ohleduplnosti k automobilistům, aby je mohli bezpečně předjet. Samozřejmě druhým pruhem a co nejdříve se zařadit zpět. Protože předjet dlouhého „hada“ cyklistů jedoucich jednotlivě by se řidiči nemuselo povést a mohl by způsobit nehodu.

      2. Jan Kostelecký

        Franto, ty asi nebudeš úplně v pořádku, viď ? Znáš snad autora příspěvku ? Nebo jsi jen další ublížená cyklobuzna, která musí hloupě reagovat na rozumný příspěvek, který ti není po chuti ?

        1. Autora příspěvku znám osobně :). Jestli je tento příspěvek rozumný, tak by jsi měl nastoupit do léčebny.
          Kolo ani nevlastním, na rozdíl od tebe se umím na svět dívat objektivně a nebýt retard s sotva dokončenou základkou jako ty :).
          Takže běž dohánět vzdělání a drž hubu :)

            1. Já s těmi nevzdělanci, kteří jsou nechutně nepřátelští, pouze diskutuju. Snažím se mluvit jejich řečí.
              Příště si ro přečti celé a pak reaguj :)
              PS: Je mi jedno, zda-li mě budou nějací primitivové brát vážně :)

              1. Pozor,zdejší Frantík má asi modrou krev,on je king a ostatní jsou póvl,tak on uvažuje pičus.Dát mu jí na frňák,hned by zjistil,že mu chčije obyč červená :)

      3. A objíždět každý kanál nebo výmoly směrem do vozovky se vám zdá být v pořádku ? Pro řidiče motorových vozidel je ciklysta hazardér s životem nejen svým ale i těm slušným řidičům !

        1. Kámo, kdo se ptal?
          Ty vůbec nevíš. Přečti si vše pozorně ještě jednou nebo řekni mamince ať ti poradí, co je zde za písmena :)

        2. Ciklysta xD, máš luxusní pravopis Davide. Přihlásím tě na první stupeň ZŠ, když je teď znovu otevřený.

        3. Samozřejmě neobjíždět, ale jet permanentně 1 m od krajnice. A jestli cyklista přijde někomu, jako hazardér, je každého věc. Co my tu s tím?
          Slušný řidič musí umět předvídat a dívat se i před cyklistu, zda nepotřebuje něco objet. Právě proto byl schválen zákon o 1,5 metru. Protože jsme v Čecháčkově, blbé cesty, blbí řidiči (blbí cyklisté). V (západní) cizině tento fenomén není, tam jsou jen slušné cesty a slušní řidiči a pak (východní) cizinci.

      4. No , jezdím poměrně hodně a souhlasím , že cyklisti jsou v pohodě a myslím , že ani nevnímají auta okolo . Ale řidiči jsou z nich šediví

        1. No to máš naprostou pravdu, že jsou z nich řidiči šediví. Bude to ale právě tím, že cyklisti nevnímají auta okolo a chovají se jako by tam žádná nebyla 😉

      5. nadarmo se nerika franta-lopata. cyklisti by se nemeli vubec motat po silnici. nemaji ridicak a tak neznaji dopravni pravidla. o pojisteni ani nemluve. kdyz se neco stane, kdo to zaplati? jednou mi na krizovatce takovy ignorat riditkama podrel auto a pak po chodniku zmizel mezi domy.

        1. Tondo, běž se léčit. Akorát z tebe mají všichni srandu. Nikdo tě nebere vážně.

        1. Už jsem na tebe reagoval jednou, vyhrožuješ mi tady a podle mého názoru jsi jen troska, která žije sama a nemá kamarády, proto komentuješ tady.
          Takže běž se naučit česky, trolle!

    2. Já, když jedu sám tak jedině se sluchatkáma a nikdy jsem neměl jediný problém. Pokud se držím při kraji silnice, tak je úplně jedno jestli mám nebo nemám sluchátka. Jestli je řidič nepozorný, tak mě sejme tak či tak.

        1. franto ty jsi opravdu uplny blbec, kdyz schvalujes ucpane usi a za jizdy za kazdou cenu musis poslouchat nejakou kravinu, kterou jsi uz 100x slysel na misto toho aby ses venoval svemu okoli. aby te nahodou nesestrelila treba sanitka ktera jede pro podobneho primitiva a ty ji neslysel.

          1. Jestli máš koule na to mi to říct do očí (společně s Tomiem), tak vytvořím platformu a řekneme si to na rovinu.
            Čekám na tvou odpověď, hrdino.

            1. tebe bych chtel potkat ,na silnici ,tak jsi v prokope ,tam nemas co hledat curaku. mas mas pojistku na kolo nemas,mas povinne ruceni na kolo nemas tak nemas tam co hledat curaku

              1. Několik věcí: Nevím, co znamená „v prokope“. Můžeš se přidat do diskuse s dalšími hrdiny. Nenadávej, když neumíš pravopis.
                PS: Kdyby jsi mě potkal, nasral by sis do kalhot :)

            2. ty musis byt radny primitiv :-) kdyz uz nemas argumenty, tak by si kazdemu chtel rozbit brzku

              1. Psal jsem něco takového??
                Neumíš číst a ani psát. Jedině tu navyšuješ počet negramotů.
                PS: Co to pozvání na diskusi?

          1. Teda vy jste tady kousci. Ta ženská byla prdlá. Kdyby jí někdo sundal, tak má ona na svědomí jeho vlastní svědomí (když nemyslela aspoň na sebe), protože tohle nikomu normálnímu nemůže být jedno. Ani když by si za to mohla sama. I to kolo bych jí zabavil. Takový mameluk se taky těžko dočká zájmu a úcty – i kdyby měl myšlenky Einsteina,.

            1. Nějak mi vypadlo před poslední větou – a s tou češtinou je to jeden zážitek za druhým. Dušan. Je ten tvůj projev, jako kdyby jsi přišel na návštěvu v posmolených gatích.

            2. Úplně jsi nepochopil o co zde běží. Nevadí, vysvětlím ti to :)
              Jde o to, že nějací „chytráci“ tady uráží všechny cyklisty a vyhrožují jim smrtí. Já se zde jen snažím ukázat, že ne každý cyklista je blbec a snaží se někoho zabít. Jestli tady ti primitivové vlastní řidičák, podle mě jsou větší ohrožení než atomová bomba.
              I když léčebny by nikdy nepotvrdily, že jsou způsobilí k tomu jezdit na kole, natož pak řídit auto.

                  1. Takže Františku, ty v téhle diskusi po všech chceš argumenty, přitom tvůj jedinej argument proti argumentům ostatním, který někdy i dávají smysl je, že jenom řekneš, pojď mi to říct do očí 😅

                    1. Luky, jsi divný. Veřejně tu schvaluješ, že se mi tu vyhrožuje smrtí.
                      Bravo, hrdino!

                  2. Odkdy je tohle argument? Buď napíšu svůj názor nebo držím hubu. „To myslíš vážně?“ Nebo „udeřil ses do hlavy?“ používají jen omezenci, co se neumí vyjadřovat a napsat svůj názor. Zákon mluví jasně, neměla tam co dělat. Takhle je to lehký. V dnešním Česku je fakt těžký najít někoho, kdo není zakomplexovaný egoistický arogant. 🤣 Už vidím jak si myslíte, že jste něco víc. 🤣🤣🤣To určitě.

              1. Co si budeme nalhávat , mezi chodci , řídiči i cyklisty se najdou trdla který ohrožují nejen svůj život ale i těch ostatních . Bohužel s tím nikdo nic nenaděláme ,ale to neznamená že neexistují i vyjímky i když jich je málo.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru