Několik kilometrů od severního polárního kruhu panuje stále tuhá zima a domorodci zde používají k popisu různých druhů sněhu 200 slov. V této bílé krajině klesají teploty až k minus 30 stupňům Celsia. Inženýři značky CUPRA zde mají na zamrzlé hladině jezera s plochou 6 km2 zkušební okruh, na němž již dva roky testují elektromobil CUPRA Born v mimořádně drsném prostředí, aby jeho nejmodernější technologie dosáhly nejvyšší úrovně. I v poslední fázi testů před premiérou prvního 100% elektromobilu značky musí revoluční model prokázat své schopnosti při jízdách na limitu v nejnáročnějších podmínkách.

Elektrické výkony v extrémním chladu

Jedná se o rozhodující fázi vývoje modelu CUPRA Born. Tým značky CUPRA podrobuje elektromobil více než 1000 různým testům v jedné z nejchladnějších oblastí naší planety. Testy odolnosti vyžadují ujet vzdálenost 30 000 kilometrů ve dne, v noci. Cílem je zajistit, aby model CUPRA Born poskytoval zákazníkům nejvyšší výkony v jakýchkoli podmínkách.

Přečtěte si také:  Elektromobilita snadno a rychle: Škoda nabízí zákazníkům balíčky eMobility

100% adrenalin CUPRA

Dynamika prvního 100% elektromobilu CUPRA byla klíčovým aspektem jeho vývoje. Na okruhu na zamrzlém jezeře se testuje systém DCC (Dynamic Chassis Control) a různá nastavení tuhosti tlumičů. Vnitřní část vozovky je hladší, vnější plochy jsou hrubší. To umožňuje jízdu ve smyku. Inženýři tak mohou nastavit sportovní charakteristiku podvozku, aniž by byla ohrožena bezpečnost.

Precizní brzdění

Model CUPRA Born je různě testován také na vozovkách s kombinací zledovatělého a asfaltovaného povrchu, tedy s odlišnou úrovní adheze. Tým CUPRA tím napodobuje nejnáročnější podmínky. Senzory na všech čtyřech kolech na základě analýzy identifikují jednotlivé druhy povrchu, což umožňuje vozu zvolit vyvážené nastavení, které zajistí maximální stabilitu při brzdění.

Okamžitý komfort

Klimatizační soustava elektromobilu CUPRA Born reaguje na požadavky cestujících okamžitě. Dokonce i při -30 °C poskytuje nejvyšší topný výkon od první sekundy. Inženýři používali při vývoji klimatizační jednotky nejmodernější technologie, například aditivní výrobu, přestože byli od technického centra v Martorellu (Barcelona) vzdáleni téměř 4000 km. Museli si poradit s řadou výzev. Systém musel být na jedné straně tichý, ale na druhé straně také hospodárný, aby byl zaručen pocit maximálního komfortu při zachování co nejdelšího dojezdu.

Přečtěte si také:  Hyundai se stává partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy. Zapůjčí jí elektromobily IONIQ 5 a Kona Electric

Premiéra modelu CUPRA Born již brzy

První 100% elektromobil CUPRA úspěšně absolvoval více než 1000 extrémních testů. Díky vyspělým technologiím, sportovním výkonům, mimořádné dynamice, precizní brzdové soustavě a příjemnému komfortu je připraven na provoz i v těch nejextrémnějších klimatických podmínkách.

Světová premiéra prvního 100% elektromobilu CUPRA se uskuteční na začátku května.

Přidat komentář