test-mercedes-amg-gt-63-s-4matic-plus-4dverove-kupe-pitrs- (8)

Čtyřválcový Mercedes-AMG C 63 se prohání po Nürburgringu. Ach, ten zvuk…

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Motor1.com - Foto: Pavel Srp - 13. 6. 2022


To, že nový Mercedes-AMG C 63 dostane plug-in hybridní čtyřválec, je už dlouho potvrzená informace. Jeho výkon by měl být nad 500 koní, ale co ten zvuk? Jak bude auto znít, to si můžeme poslechnout v rámci předsériového testování na okruhu Nürburgring.

Nová generace Mercedes-AMG C 63 dostane místo brumlajícího osmiválce čtyřválec, bude to vůbec poprvé, kdy má nějaký AMG s označením 63 jiný motor než osmiválec. Půjde o přepracovaný, ručně montovaný dvoulitr (M139) z modelů AMG A 45 a AMG CLA 45. Kromě toho, že motor dostane elektrické turbodmychadlo, které zcela eliminuje jakékoliv zpoždění při jeho roztočení, tak mu také bude pomáhat elektromotor na zadní nápravě.

Přečtěte si také:  Porsche Taycan má rekord na Nürburgringu. Je rychlejší než M5, LFA nebo Koenigsegg CCR

Mercedes-AMG na to ale šel trochu jinak. Elektromotor tu nemá být jen kvůli ekologii, ale právě i kvůli výkonu a rychlosti. Díky tomu dostane vlastní dvoustupňovou převodovku, aby ji ještě vylepšil.

Je to technologie, kterou Mercedes-AMG vyvíjí v rámci závodů Formule 1. Poprvé plug-in hybrid v AMG použil výrobce do Mercedes‑AMG GT 63 S E PERFORMANCE. Ten má v základu motor V8 a technické údaje: 843 koní a 1400 Nm.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek