V rámci padesátého výročí karosárny Pininfarina si Ferrari v roce 1980 dalo opravdu exkluzivní dárek. Šlo o čtyřdvéřový model se vzpínajícím se koněm ve znaku, který nese jméno Pinin. Tahle jedinečná kráska se představila v roce 1980 na autosalonu v Turíně a i když šlo o velký designový krok do neznáma, veřejnost ho přijala pozitivně a s obdivem. Nešlo ale o design samotný jako spíše o propojení 5 metrů dlouhého sedanu se čtyřmi dveřmi a značky Ferrari, která je a byla spojována zejména s dvoudveřovými sporťáky.
Až do roku 1993 bylo auto, které nemělo žádný motor, uloženo přímo v archivech designového studia Pininfarina. Poté ho koupil slavný jezdec, podnikatel a sběratel aut Jacques Swaters. V roce 2005 mohli tohle Ferrari obdivovat návštěvníci Essen Motor Show a poté se sem tam ukázalo v rámci nějaké automobilové výstavy. Až v roce 2008 ho koupil jeho současný majitel v rámci aukce aukčního domu RM Auctions a vlastní ho dodnes. I když se ho snažil již párkrát prodat, nikdy se nabízená částka nedostala tam, kam si představoval. A to přitom už nejde jen o statický koncept.
Jacques si pozval ke spolupráci technického ředitele Ferrari, Maura Forghieri a společně autu doslova vdechli nový život. Pod kapotu umístili plochý dvanáctiválec o objemu 5,0 litrů, který pohání přes pětistupňový manuál zadní kola silou 360 koní! S touhle úpravou musely logicky přijít také úpravy technické, takže se použily pevnější nápravy s kotoučovými brzdami. V roce 2005 se auto poprvé vydalo po vlastní ose a vlastní silou na první testy, které dopadly na výbornou. Na tachometru má v současné době Ferrari Pinin pouze 250 ujetých kilometrů a vzhledem k jeho úpravě a tomu, že jde o jediný kus svého druhu, už by se nový zájemce přeci jen najít mohl.
Aukce tohoto vozu proběhne přes aukční dům Hemmings, který se na veterány specializuje v říjnu letošního roku, přičemž vyvolávací cena je 795 tisíc dolarů, tedy v přepočtu 19 400 000 korun.