Continental_Right_Turn_Assist_Aftermarket

Continental uvádí na trh systém pro asistované odbočování, kterým lze rychle a jednoduše dovybavit užitková vozidla. Continental, dosud jediný poskytovatel této bezpečnostní technologie, spoléhá výhradně na radarový systém, jenž dokáže detekovat a rozpoznat cyklisty i chodce.

Nejnovější bezpečnostní technologie je nyní k dispozici i pro starší užitková vozidla

„Zvyšování bezpečnosti zranitelnějších účastníků silničního provozu znamená důležitou společenskou odpovědnost,“ uvádí Gilles Mabire, ředitel divize užitkových vozidel a služeb společnosti Continental. V dnešní době to platí více než kdykoli dříve, protože zejména počet cyklistů na silnicích roste.

Kvůli epidemii koronaviru se stále více lidí snaží vyhýbat veřejné dopravě a namísto toho sedá na jízdní kola (zdroj: infas). Systémy asistovaného odbočování jako tento, který aktuálně nabízí Continental k dodatečné montáži, výrazně zvyšují bezpečnost na silnicích, protože řidiče vozidla varují, pokud se ve slepém úhlu vedle autobusu nebo kamionu vyskytne chodec, cyklista nebo řidič skútru. Jenom v Německu by použití systému asistovaného odbočování pomohlo předejít 36 procentům všech smrtelných nehod, jejichž oběťmi jsou cyklisté (zdroj: Unfallforschung der Versicherer, UDV).

Scania přináší revoluci v oblasti bezpečnosti: Odolnější kabiny, nouzové brzdy, lepší ochrana řidičů i ostatních

Do roku 2024 by se obdobné systémy měly stát povinnou výbavou všech nových nákladních vozů v EU. Dobrovolné dovybavení vozů touto technologií představuje státem podporovaný způsob, jak zaplnit technologickou mezeru u nákladních vozů, které jsou již v provozu. Montáž této technologie do nákladního vozu je jednoduchá. Radarové čidlo, jež se instaluje na zpětné zrcátko, dokáže sledovat oblast až čtyři metry po straně vozidla a až 14 metrů za ním.

Vyspělé technologické řešení chrání zranitelnější účastníky silničního provozu

Společnost Continental disponuje rozsáhlým know-how i dlouholetými zkušenostmi v oblasti systémů asistovaného odbočování pro nákladní i osobní vozy. V současné době se pracuje na již třetí generaci této technologie. V budoucnu bude díky kombinaci údajů z radaru a kamery ve spojení s umělou inteligencí dokonce možné rozpoznat gesta cyklistů či chodců, což přispěje k ještě aktivnější ochraně nejzranitelnějších účastníků silničního provozu.