prazdna-pneumatika-defekt-kompresor-vzduch

Co dělat při defektu pneumatiky: Rezerva versus lepicí sada

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Toyota - 8. 9. 2022


Víte, jak správně postupovat, když na cestách píchnete pneumatiku? Pro jistotu si to zopakujte dřív, než se vydáte na cestu, ať dojedete v pohodě a v bezpečí.

Klasická rezerva už se do auta často nedává a nahrazuje ji takzvaná opravná, respektive lepicí sada pneumatiky. Obojí má své výhody i nevýhody. Důležité je, že finální výběr, co budete v kufru auta pro záchranu v těchto nepříjemných okamžicích vozit, je jen na vás.

Lepení je rychlé a snadné, rezerva je jistota

Defekt pneumatiky je vždycky hodně nepříjemná věc, ale díky modernímu řešení v podobě lepicí sady pneumatiky už ne tolik jako dřív. Díky ní totiž zvládne propíchnutou pneumatiku opravit během pěti minut téměř každý, nepotřebujete k tomu žádnou velkou sílu, jako u klasické výměny rezervy za použití heveru.

„Výhodou opravné sady pneumatik je mimo jiné i to, že na rozdíl od rezervy nezabírá téměř žádné místo, a tak získáváte větší prostor v kufru. Auto má díky tomu i nižší váhu, což se pozitivně projevuje lepšími jízdními vlastnostmi i nižší spotřebou a emisemi,“ říká David Vyhnánek, specialista pro příslušenství značky Toyota.

Na druhou stranu je dobré vědět, že lepicí sada opraví jen menší defekty pneumatik jako je třeba zaražený hřebík, ovšem při závažnějším problému jako je například proražení bočnice, nepomůže. V tomto případě je lepší se do opravy s lepicí sadou raději nepouštět, mohli byste nadělat ještě více škody. Rovnou zavolejte asistenční službu, která vám vůz odtáhne a případně i zapůjčí náhradní vůz.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


„S pneumatikou opravenou lepicí sadou je ideální navštívit nejbližší servis, a jezdit byste s ní měli jen maximální rychlostí 80 km/h. Naopak rezerva je prostě jistota. Kolo vyměníte a můžete bez dalších omezení pokračovat v cestě,“ upozorňuje Vyhnánek.

Jak se zachází s lepicí sadou?

Součástí sady je samozřejmě lepidlo, které použijete jako první. Důležité je, abyste ho na pneumatiku umístili tak, aby jeho lahvička byla v rovné svislé poloze. Možná tedy budete muset s vozem lehce popojet. Během zhruba pěti minut se lepidlo vyprázdní do pneumatiky a díra je zalepena.

V sadě dále najdete ještě kompresor, díky němuž ještě na místě pneumatiky znovu dohustíte na správnou hodnotu tlaku a můžete vyrazit. Ideálně ovšem rovnou do servisu.

Rezerva za příplatek

Pokud byste se rozhodli, že si s moderním řešením v podobě lepicí sady nevystačíte a chcete mít zvlášť na dlouhé cestě na letní dovolenou jistotu, a chtěli si pořídit rezervu, možná vás zaujme výhodná nabídka od Toyoty. Když si totiž rovnou koupíte celou sadu nových pneumatik, získáte je se slevou 25 procent, tedy čtyři za cenu tří.

Štítky: , , ,

1 názor na “Co dělat při defektu pneumatiky: Rezerva versus lepicí sada”

  1. Čtyři za cenu tří ? Dělat z lidí blbce, by jim šlo. Tenhle podfuk používají i některé pneuservisy. Příklad: cena pneu 2000, čtyři pneu za 6000 . Jinde je cena 1500 tak že 4×1500 = 6000 . Potřebujete jen dvě pneu na jednu nápravu 4000, jinde 3000 .
    Když zničím jednu zaplatím 2000 nebo běžně 1500 ?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru