Tři měsíce po prvním testování má nový Citroën Racing World Rally Car 2017 za sebou premiéru na asfaltu. Kris Meeke a Stéphane Lefebvre testovali chování nového vozu na hrbolatých silnicích v Aude v jižní Francii.

Citroen-WRC-2017-testovani-01

Po úvodních testováních na šotolině dali inženýři Citroën Racing tentokrát přednost povrchu, na kterém se převážně jezdí mistrovství světa WRC. „Nejdříve jsme auto testovali v nejtvrdších podmínkách, abychom byli schopní posoudit spolehlivost všech součástek,“ vysvětlil Laurent Fregosi, technický ředitel Citroën Racing. „Navíc se nejezdí jen na jednom druhu šotoliny. Například Finsko a Mexiko je o úplně jiných površích. Nyní jsme chtěli rozšířit záběr o testování na asfaltu a úhel pohledu zúžit na tento povrch.“

Vzhledem k předpisům jsou sice rozdíly v nastavení WRC vozů pro šotolinu a asfalt minimální, nicméně ne nepodstatné. „Největší rozdíly jsou u zavěšení,“ upozorňuje Fregosi. „Používáme lehčí díly, které nám umožní redukovat světlou výšku vozu. Kinematika je rovněž přizpůsobena osmnáctipalcovým kolům. Větší kola nám dovolují použít větší brzdové kotouče a rovněž chlazení vodou. Také musím zmínit odlehčenou ochranu kokpitu. Z pohledu aerodynamiky jsme nyní schopní přizpůsobovat přední část nárazníku speciálně na asfalt.“

„Během tohoto prvního testování jsme se zaměřili na specifické programování diferenciálu,“ pokračuje inženýr. „Cílem je rozložení síly mezi přední a zadní nápravu podle aktuální situace. Předpokládáme, že nastavení se bude lišit podle druhu povrchu. Piloti ohodnotili mechanické parametry, jako jsou tuhost odpružení, příčný stabilizátor a diferenciál. Celkově vypadají výsledky pozitivně a tak víme, jak daleko asi jsme. Ještě zdůrazňuji, že spolehlivost auta nám umožnila najet mnoho kilometrů.“

„Je vzrušující pilotovat toto WRC poprvé na asfaltu,“ uvedl Kris Meeke. „Citroën Racing měl vždy dobrá auta na tento druh povrchu a myslím, že tento vůz nebude výjimkou! Právě na asfaltu můžete nejlépe pocítit změny vyplývající z nových předpisů, jako jsou vyšší výkon, větší šířka a účinnější brzdy…Pokračujeme v programu podle plánu a každé testování nám dává víc a víc. Každá fáze, tedy i ta poslední, je vzrušující.“

Nyní bude Citroën Racing během příštích týdnů ještě intenzivněji testovat dvě vybraná šasi. Stejnou měrou na asfaltu i na šotolině se inženýři i piloti zaměří na hlavní cíl – Rally Monte Carlo a 16. leden 2017!

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: 4. etapu zkomplikovala Lopraisovi nezaviněná kolize. Jeho kamion přesto do cíle dojel

Citroen-WRC-2017-testovani-02