Citroën uvádí na trh v České republice Berlingo Electric

Autor: Pavel Srp - 17. 1. 2014


CITROËN představuje sériovou verzi modelu Berlingo Electric. Tento užitkový vůz svědčí o závazku značky v oblasti snižování skleníkových plynů. Model, vycházející z poslední generace modelu CITROËN Berlingo, zachovává si přednosti, které se objevily už u ostatních verzí, a obrací se na profesionální řidiče, kteří hledají příjemné užívání a klidné řízení.

CITROËN, který se na trhu s elektromobily včetně užitkových (C 15, C25 a Berlingo první generace) pohybuje už dvacet let, uvádí na trh v České republice Berlingo Electric v sériové verzi. Příchod této nové verze je dalším důkazem snahy značky snižovat emise skleníkových plynů. CITROËN má v nabídce kromě městského elektromobilu C-ZERO i řadu dalších technologií, které mu k dosažení tohoto cíle pomáhají: mikrohybridní systém e-HDi, hybridní dieselovou verzi u vozu DS5 Hybrid4 nebo poslední generaci benzínových motorů PureTech.

Model Berlingo Electric je určen především pro profesionální řidiče, kteří hledají vůz, jenž jim nabídne příjemné uživatelské funkce a klidné řízení. Berlingo Electric splňuje potřeby této klientely, zejména díky velkému nákladovému prostoru, z hlediska objemu i hmotnosti. Podniky se mohou díky modelu Berlingo Electric představit jako firmy s pozitivní image a ukázat svou vůli chránit životní prostředí. Vůz rovněž reaguje na rostoucí nároky z hlediska mobility v městském prostředí. Nabízí snadné řízení díky automatické převodovce, tichý chod a podpůrné prvky řízení.

Citroen-Berlingo-Electric-01

Konstrukce využívající nejnovější technologie

Konstrukce, která byla u modelu Berlingo Electric použitá, nasměrovala všechny součásti elektrického pohonu pod přední kapotu na místo klasického motoru a bloky baterií pod podlahu.

Baterie ve formě dvou bloků jsou plně zabudovány pod podlahu v zadní části, díky čemuž zůstala plocha nákladového prostoru zcela rovná a nijak se neliší od podlahy verze se spalovacím motorem. Tvoří je 80 článků o napětí 3,75 V seskupených do 5 modulů. Celková kapacita baterií využívajících lithium-iontovou technologii, činí 22,5 kWh. Při homologaci bylo dosaženo dojezdu 170 km, což je nejvíc v tomto segmentu a pro uživatele těchto vozů, kteří většinou najedou za den méně než 100 km, je to zcela dostačující.

Automobil nabízí 2 způsoby nabíjení, pomocí 2 různých zásuvek:

  • Normální nabíjení, za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky během cca 8,5 hodiny (14 A). Tato doba se může lišit podle intenzity proudu v dané zemi,
  • Rychlé nabíjení, pomocí specifického nabíjecího zařízení napájeného třífázovým 380 V proudem, k nabití na 80 % stačí 35 minut.

Motor na základě elektropohonu, vyvinutý společně se společností Mitsubishi Motors Corporation, je synchronního typu s permanentními magnety. Nabízí maximální výkon 49 kW/67 koní při otáčkách 4 000 – 9 200 ot/min, maximální točivý moment je 200 Nm, který je k dispozici od 0 do 1 500 ot/min. Výkon je přenášen na přední kola přes redukční převodovku. Silný výkon motoru umožňuje i při plném zatížení rozjezd vozu na svazích se sklonem až 25 %. Ve fázích rekuperace (zpomalení a brzdění) funguje elektromotor jako generátor.

„Kreativní technologie“ ve službách Berlingo Electric

Berlingo Electric nabízí klidné řízení, díky akustickému komfortu a automatickému převodu, který tvoří redukční převodovka s jedním redukčním převodem. Maximální rychlost 110 km/hod je pro uživatele zcela dostatečná.

Berlingo Electric, které je výsledkem filosofie „Kreativní technologie“, nabízí ve svém segmentu zcela nové funkce:

  • Palubní přístroje podporující ekologické řízení:
    • Ukazatel energie: podobně jako ukazatel u modelu DS5 Hybrid4 uvádí okamžitou spotřebu, výkon baterie, přičemž zelený úsek na ukazateli je synonymem úsporného řízení. Ukazatel energie rovněž uvádí množství rekuperace energie při zpomalení nebo brzdění.
    • Ukazatel spotřeby energie a dodatečné spotřeby: ručička na levé straně ukazuje úroveň nabití hlavní baterie. Pokud úroveň dosáhne 20 % celkové použitelné kapacity, rozsvítí se kontrolka a současně začne pomalu klesat vytápění a/nebo klimatizace. Jakmile úroveň nabití dosáhne 10 % celkové použitelné kapacity, rozsvítí se kontrolka s vyobrazením želvy. Výkon je pak omezený a není možné zapnout klimatizaci a vytápění, aby se zvýšil dojezd.
    • Ukazatel dodatečné spotřeby: uvádí spotřebu prvků příslušenství, které jsou napájeny hlavní baterií, tedy vytápění a klimatizace.
    • Palubní počítač: vedle tradičních informací uvádí i průměrnou spotřebu.
    • Přizpůsobený navigační systém: ukazuje umístění nabíjecích stojanů a vyznačuje akční rádius vozu podle zbývajícího dojezdu.
  • K rekuperaci energie dochází při zpomalení, ale také při brzdění, podobně jako u modelu C-ZERO,
  • Plně elektrický systém klimatizace/vytápění s funkcí „ECO“ pro snížení spotřeby, kdy je aktivní pouze systém ventilace,
  • Asistent pro rozjezd do svahu spojený s elektronickým stabilizačním systémem ESP, je součástí základní výbavy,
  • Funkce postupného zabírání usnadňující manévry při nízké rychlosti.

Zachované praktické funkce

Berlingo Electric je stejně jako verze se spalovacím motorem v nabídce ve 2 délkách: normální (438 cm) a prodloužené (463 cm).

Vůz nabízí největší nákladový prostor ve svém segmentu (3,3 m3 u krátké verze a 3,7 m3 u dlouhé verze), užitečná délka u podlahy je 180, resp. 205 cm.

Berlingo Electric je vybaveno kabinou s dvěma sedadly spolujezdce umožňující přepravu 3 osob, ale sedadlo lze také po sklopení opěradla prostředního sedadla využít jako mobilní kancelář. Pro převážení objemných předmětů lze boční sedadlo spolujezdce zcela překlopit a získat délku nákladového prostoru 120 cm, s rovnou podlahou a možností převážet cestujícího vpředu. Objem nákladového prostoru se v tom případě zvýší o 0,4 mm3 a dosáhne 3,7, resp. 4,1 m3. Sedadlo spolujezdce lze rovněž sklopit a převážet vpředu vysoké předměty.

Jízdní vlastnosti zaručující bezpečí a klid

Zabudování baterií pod podlahu v zadní části z obou stran zadní nápravy zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti. Nápravový systém prošel specifickým seřízením a je vybaven pneumatikami s posílenou strukturou. Jednotlivé bezpečnostní prvky, které jsou součástí sériové výbavy (ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, brzdový asistent pro kritické situace, elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí asistenta pro rozjezd ve svahu), posilují pocit bezpečnosti, který řidič během používání vozu Berlingo Electric získá.

Příjemný provoz zvyšuje i ticho, které vládne na palubě vozu, a snadné řízení díky automatické převodovce.

Berlingo Electric se stává novou referencí na trhu s elektrododávkami. Montuje se v továrně ve městě Vigo ve Španělsku.

Citroen-Berlingo-Electric-02

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru