Citroën představil nový odvážný koncept Aircross

Autor: Tisková zpráva - 8. 4. 2015


Z koncepčního vozu Citroën Aircross vyzařuje díky jeho celkové vyváženosti výkonnost a odhodlání.

Citroën Aircross okouzlí plynulými organickými tvary, které upoutají sofistikovanou grafikou a jemnými hranami (rozměry: 458 cm × 210 cm × 173 cm) Karoserie je jako plynoucí příkrov, který přirozeně obtéká kola velkých rozměrů s pneumatikami 275/7´45 R22. Tyto pneumatiky, které Continental vyrobil speciálně pro Citroën Aircross, jsou tvořeny masivními kusy gumy s podélnými lamelami, jejichž hluboké zářezy zajišťují vysokou míru pohyblivosti i v tom nejobtížnějším terénu. Kola obepínají grafické a modulární ráfky, celek jen a jen potvrzuje terénní schopnosti vozu Citroën Aircross.

Zapomeňte na SUV s ostrými liniemi směřujícími k silnici. Z vozu Citroën Aircross, jehož linie bočních oken je rovnoběžná s vozovkou, vyzařuje sebejistota bez zbytečné arogance a jakýchkoliv známek agresivity. Nový způsob vyjádření ve světě SUV, v němž doposud vládly přísně stanovené principy.

Hladké homogenní přední i zadní nárazníky jsou nositeli identity Citroën. Vepředu upoutá logo značky ve tvaru dvojitých šípů a dvoustupňový světelný podpis, který se poprvé objevil u vozu C4 Picasso. Stejně tak vzadu jsou technická grafická světla s 3D efektem, obkroužená lištou přerušenou ve svém středu. Prvky charakterizující styl Citroënu doplňuje plovoucí střecha a nepřerušený pás spodních oken, který vozu Citroën Aircross dodává dojem horizontálnosti.

Z výrazně optimistického koncepčního vozu Citroën Aircross vyzařuje klidná a pozitivní energie.

DESIGN PRO VĚTŠÍ FUNKČNOST

Tvar zdůrazňují výrazné grafické prvky, jehož designové prvky zvyšují funkčnost vozu.

Ochrana pomocí prvků Alloy Bump

Citroën s konceptem Citroën Aircross přináší novou interpretaci prvků Airbump®, které se poprvé objevily u modelu C4 Cactus a nyní jsou přizpůsobeny potřebám SUV. Úkolem prvků Airbump® je chránit karoserii proti drobným nárazům a škrábancům, zatímco Alloy Bump chrání Citroën Aircross před bočními nárazy a představují viditelnou „vycpávku“. Vytvářejí sklípkovou strukturu z velmi pohlcující hliníkové pěny. Materiál používaný ve světě motorsportů v sobě spojuje ochranu, lehkost a estetiku. Jde o inovativní odpověď na potřeby segmentu SUV.

Aerodynamika díky prvkům Air Signs a Air Curtains

Z použitých grafických prvků čiší rovněž snaha o dosažení aerodynamiky. Jejich povrch byl propracován tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího pronikání vzduchem. Nejprve je to Air Sign, chromovaný prvek na zadním okně, díky němuž protéká vzduch vytvořeným tunelem. Dále jsou to vstupy vzduchu Air Curtains vepředu, extraktory přidané do podběhů předních i zadních kol nebo velmi protáhlý tvar zpětných zrcátek přispívající k celkové aerodynamice a současně i vzhledu vozu Citroën Aircross.

Zdůraznění 2. řady díky prvkům Air Signs

Prvky Air Signs mají dvojí funkci. Kromě toho, že zlepšují aerodynamiku vozu, podtrhují rovněž význam 2. řady. Koncepční vůz Citroën Aircross totiž myslí na posádku a prostor interiéru. Citroën Aircross je SUV, kde se všichni cítí dobře.

POZITIVNÍ PŘÍVĚTIVÝ VZHLED KAROSERIE

Koncepční vůz Citroën Aircross je vyveden v intenzivním odstínu sytě červené s oranžovým nádechem, která je symbolem optimismu a otevřeného ducha. Tento odstín nenechá nikoho lhostejným, neboť dokonale podtrhuje linie vozu Citroën Aircross. Navíc skvěle ladí s interiérem a perfektně tak zajišťuje kontinuitu mezi interiérem a exteriérem vozu Citroën Aircross.

Barvu zdůrazňují i díly z masivního kovu na patkách zpětných zrcátek, masce chladiče, prvcích Air Signs nebo tažném zařízení. Tyto díly vypadají velmi surově a autenticky a vozu Citroën Aircross dodávají jistotu a robustnost a potvrzují jeho příslušnost ke světu SUV.

CITROËN AIRCROSS, ULTRA KOMFORT, KTERÝ JE ZDROJEM ENERGIE

Interiér konceptu Citroën Aircross okamžitě vyvolává dojem vynikajícího komfortu: cesta se stává chvílí pohody pro tělo i ducha: Citroën Aircross tak nabízí zcela novou zkušenost, která se výrazně odlišuje od tradičních principů. Výsledkem je moderní kabina, kde se posádka velmi dobře cítí.

POHODA DUCHA

Jedním z leitmotivů značky Citroën je snaha o nabízení pohodlných automobilů. Citroën Aircross je toho typickým příkladem. Jeho interiéru dominují:

  • velké volné objemy pro vyvážený a pohodový prostor, který je současně díky důvtipným odkládacím přihrádkám velmi funkční. Plynulé tvary kontrastují s technickými prvky, příkladem je hladká a vzdušná palubní deska zdůrazněná pouze bočními větráky a displeji, což jsou jediné viditelné funkční prvky jinak designově čisté kabiny vozu Citroën Aircross
  • grafické zpracování prostupující celou kabinou a vyvolávající dojem prostoru a komfortu. U koncepčního vozu Citroën Aircross se znovu setkáváme s duchem sofa, který se poprvé objevil u vozu C4 Cactus, ale v novém pojetí, bližším světu SUV. Vzhledem k přítomnosti centrální konzoly se transversálnost projevuje grafickou kontinuitou mezi dveřmi, sedadly a středovou konzolou a bíle koženým čalouněním sedadel a středové konzoly. Tato horizontálnost kabiny přispívá k pocitu ultra komfortu

Pohoda se vizuálně projevuje i světlým a barevným zpracováním kabiny, které ladí s vnějším odstínem karoserie. Výsledkem je dynamická a výrazně moderní atmosféra, v níž se objevuje kontrast mezi bílou kůží a oranžovou látkou a kůží. Tato kombinace barev a materiálů přispívá k příjemné atmosféře vozu Citroën Aircross.

POHODA TĚLA

Pohoda těla se projevuje také sedadly velikosti „king size“. Opěradla sedadel jsou široká a pohodlná, jakoby vyzývala k tomu, abyste se usadili a vydali se na cestu, při níž vás budou čekat nové zážitky z jízdy. Velké a ergonomické jsou i opěrky hlavy, které také přispívají k celkovému pocitu komfortu. Sedadla jsou v horní části vyvedena v příjemném a pohodlném materiálu připomínajícím tkaninu. Jde o nové pojetí, které je díky svému 3D zpracování velmi technické a futuristické, ale současně připomíná staré „vintage“ materiály, které všem evokují vzpomínky z cest a designérům Citroënu posloužily jako zdroj inspirace.

HLAVNÍM TÉMATEM JE CESTOVÁNÍ

Duch cestovních zavazadel se objevuje v koncepci velmi funkčních odkládacích přihrádek, včetně nově přepracované středové konzoly. Tento prvek, který je pro segment SUV charakteristický, dostává ve voze Citroën Aircross novou dimenzi, protože se v něm ukrývají velké, praktické a vzhledově krásné odkládací přihrádky. Další důmyslné přihrádky nalezneme v panelech dveří nebo v horní části palubní desky.

Téma cestování evokuje i použití popruhů u přídržných madel, klik dveří a na konzole. Jsou dokonale přizpůsobené světu SUV, jsou praktické a mají i estetickou funkci a současně zde více než kdy jindy zvyšují funkčnost.

VOLBA MEZI SDÍLENÍM A INDIVIDUALITOU

Technologie u konceptu Citroën Aircross zvyšuje funkčnost. Je okamžitě a jasně identifikovatelná a přináší prospěch všem:

  • nové pojetí digitálních displejů: pro Citroën je typický důraz na grafickou osobitost. Citroën Aircross je kromě systému promítání informací na čelní sklo vybaven i dvěma 12″ panoramatickými displeji HD s neobvyklou, zcela novou grafikou odkazující na svět módy a nábytkářství. Tyto displeje nabízejí informace o řízení a funkce infotainmentu, s dosud nepřekonanou grafickou bohatostí. Atmosféru interiéru dokreslují i jiskřivé barvy používané u digitálních prvků, výsledné odstíny jsou odvážné, zcela přesahující tradiční automobilové principy
  • jeden z displejů je mobilní a motorizovaný, je opatřen kolejničkou a díky čidlu na konzole se může jednoduchým pohybem ruky přetočit ke spolucestujícímu. Ten tak může sledovat informace o cestě, podívat se na film nebo vybrat hudbu či třeba zjistit, jakou výstavu bude zajímavé navštívit. Díky tomuto dokonalému mobilnímu připojení se stává stejně aktivním účastníkem cesty jako řidič. Oba displeje se mohou také sloučit do jednoho, který bude k dispozici řidiči, jenž je může ovládat pomocí touch padů na obou stranách volantu
  • prostorové rozložení zvuku pro dokonalý akustický komfort: každé ze 4 sedadel je opatřeno reproduktory a mikrofonem pro snazší komunikaci mezi posádkou nebo naopak pro její izolaci. Díky těmto zvukovým bublinám si každý může zvolit, s kým chce komunikovat a ostatní cestující přitom mohou zůstat v klidu a odpočívat. Cesta tak může sloužit k odpočinku nebo ke komunikaci, podle libosti!
  • Interakce s okolním světem: na každé straně vozu Citroën Aircross jsou v rámech dveří umístěné webové kamery, které mohou snímat záběry z cest a vytvářet album, jež lze sdílet na sociálních sítích. Obrázky jsou přímo přenášeny na displeje vozu Citroën Aircross a mohou sloužit k nasbírání informací o okolních památkách a pomocí navigace k nim může být řidič naveden. Cestování se stává hravou společnou zábavou.

SPOJENÍ ÚČINNOSTI A VYSOKÉ VÝKONNOSTI

Koncept Citroën Aircross je vybaven plug-in hybridní technologií kombinující elektromotor s benzínovou jednotkou. U tohoto pohonu je elektromotor zabudovaný na zadní nápravě. Tato odvážná konfigurace dokonale odpovídá koncepci vozu Citroën Aircross. Optimalizuje dynamické chování a pohyblivost vozu a současně zajišťuje nízkou spotřebu a emise.

Citroën Aircross tak kombinuje benzínový motor s elektromotorem nad zadní nápravou o výkonu 70 kW/95 koní a s točivým momentem 200 Nm. Tento elektromotor pohánějí lithium-iontové baterie, které lze nabít za pouhé 3,5 hodiny přes běžnou zásuvku (16 A). Kombinuje se s benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 160 kW/218 koní s točivým momentem 275 Nm.

Citroën Aircross přispívá díky tomuto plug-in hybridnímu systému k čistšímu životnímu prostředí. Platí to zejména pro městské prostředí, kde má při režimu ZEV (Zero Emission Vehicule = Vůz s nulovými emisemi) dojezd 50 km, nebo na cestách vyžadujících postupné zrychlování a zpomalování, kdy hybridní pohon umožňuje snížit spotřebu díky využitím obou motorů. Při cestě po dálnici vůz využívá pouze benzínový motor o vysokém výkonu.

Systém nemá žádný negativní dopad na pohodlné a příjemné řízení. Naopak, v případě silného sešlápnutí pedálu akcelerátoru, kdy je potřebný silný točivý moment, se díky funkci boost přidá k točivému momentu elektromotoru i točivý moment spalovacího motoru, a koncepční vůz Citroën Aircross tak dosáhne vynikajících výkonů (313 k), přičemž spotřeba paliva a emise přitom zůstávají stále velmi nízké (1,7 l / 100 km a 39 g CO2/km). Zrychlení z 0 na 100 km/hod je dosaženo za 4,5 sekundy.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru