test-chevrolet-cruze

Test Chevrolet Cruze: Dálniční expres (2012)

Autor: Pavel Srp - 8. 2. 2012


Když se řekne Chevrolet, mnoho lidí hned napadnou velká americká auta. Chevrolet ovšem již před pár lety rozšířil svoji působnost například i o „starý kontinent“ a v Evropě dnes nabízí mnoho modelů: Od nejmenšího Sparku, přes sedan Cruze až třeba po SUV Captiva. My jsme měli možnost svézt se s právě jmenovaným „Cruzem“ se silným naftovým motorem.

Chevrolet Cruze je model nižší střední třídy (nebo také segmentu C), proti kterému stojí velice silní konkurenti jako jsou namátkou: Kia Cee’d, Ford Focus, Škoda Octavia nebo třeba i nový Hyundai i30. Nemá to tedy jednoduché. Do karet mu přitom hraje poměr cena/výkon. Základní model Chevroletu Cruze se dá pořídit již od 274 900 Kč a nabídne velmi bohatou výbavu (6x airbag, ESP, centrál s DO, el. přední okna a zrcátka, apod.). My jsme měli k dispozici provedení sedan ve výbavě LT a s nejsilnějším motorem 2,0VCDi.

Zvenku se auto hodně povedlo a svým designem zaujme. V nejvyšší výbavě je vše lakováno do barvy karoserie a auto stojí na slušivých 17″ discích, což je ostatně patrné z fotografií.

Po odemknutí ovladačem centrálního dálkového zamykání a otevření dveří jistě velice rádi usednete do sportovně tvarovaných sedadel, která vaše tělo příjemně obepnou. Ovšem dle slov kolegů, pouze pokud jste opravdu štíhlé postavy. Jestliže máte „pár kilo navíc“, budou vás tlačit bočnice sedáku, které jsou z tvrdého nepříliš poddajného molitanu. Vaše tělo v zatáčkách ale sedačky podrží výborně. Polohu na řízení si najdete poměrně rychle a snadno díky tomu, že sedadla i volant jsou stavitelné, jak je dnes již bežným standardem, podélně i výškově.

Po prvním otočení klíčku v zapalování a nastartování motoru budete možná překvapení, protože motor je velice slušně odhlučněn. Že se jedná o naftový motor ale vědět budete. Pod kapotou bije dvoulitrový turbem přeplňovaný common-rail o výkonu 120 kw/162 koní, který pohání přední kola a je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor je dostatečně živý, ale také trpí výrazným turboefektem a chvíli trvá než si tu porci stáda koní budete moci vychutnat. Jakmile se ovšem turbo „roztočí“, auto vás s blaženým úsměvem zarazí do sedaček a zanechá za sebou mnoho soupeřů, kteří to od vás čekat nebudou :) Tohoto faktu si budete nejvíce užívat při jízdě na dálnici, kde navíc velmi dlouhá „šestka“ pomůže jak k nižší spotřebě paliva, tak i k většímu klidu na palubě. Při předpisových 130 km/h motor točí pouze necelých 2 000 otáček! Stačí se lehce zamyslet a v tu ránu se vám ručička rychloměru přesune na „německé“ dálniční rychlosti. Vy to poznáte až v tu chvíli, kdy se na rychloměr podíváte.

Cruze se neztratí ani na rychlých okreskách. Podvozek je nastaven tak, že vás v zatáčkách podrží, ale nevyklepe a rovnou říkám, že auto snese víc než vy :) V zatáčce se karoserie poměrně dost nakloní, ale stopu si udží. Trochu hůře se mi jezdilo po městě. První převodový stupeň je celkem dlouhý, a tak i v rychlostech okolo 20 km/h bylo lepší nechat „jedničku“ a nezařazovat „dvojku“. Na řazení bylo třeba si zvyknout, stejně tak jako na umístění páček pod volantem. Ovšem nic drastického a stačilo jen pár kilometrů :)

V autě se bez problémů přepraví i pětičlenná rodina, která si ve velkém zavazadlovém prostoru odveze i zavazadla. Je třeba si pouze dávat pozor na to, jak je tam naskládáte. Mechanismus otevírání kufru zasahuje do prostoru pro zavazadla a je možné, že byste víko nezavřeli, protože vám bude překážet taška. Můžete také mít problém s odložením drobných předmětů v interiéru. Odkládacích přihrádek by mohlo být více a mohly by být členitější. A je také škoda, že v dnešní době není navigace dotyková…

S autem jsme ujeli skoro 700 kilometrů a spotřeba paliva se ustálila na 8 litrech na 100 kilometrů. Jezdili jsme tak, že jsme rozhodně nebrzdili provoz, ale zdaleka jsme nebyli nejrychlejší.

Celkově auto hodnotím velice kladně. Za velmi příznivou cenu dostanete velké auto s bohatou výbavou a velkými užitnými vlastnostmi, se kterým si na silnici navíc užijete i spoustu zábavy. Námi testovaný Chevrolet Cruze LT 2,0VCDi je ideální, zejména díky použitému motoru, například pro obchodní zástupce nebo pro časté a dlouhé rodinné cesty na chalupu nebo dovolenou. :)

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru