300 km/h je magická meta. Překonávají ji zpravidla supersporty anebo vrcholné limuzíny s logy AUDI RS, BMW M nebo Mercedes-AMG. Dokáže to ale i škodovka, upravený Superb od Rothe Motorsport.

Rothe Motorsport je německá společnost, která se už roky specializuje na úpravy modelů koncernu Volkswagen, značku Škoda samozřejmě nevyjímaje. Nejde ale jen o tunera, který autu nadělí chip, jiná kola a hotovo. Jeho úpravy jsou mnohem radikálnější, což dokazuje právě například tento upravený Superb druhé generace.

Test Škoda Superb V6 3,6 FSI Laurin&Klement: Milionový pohodář + video

Základem pro úpravu se stal nejvýkonnější model Škoda Superb s 3,6litrovým šestiválcem. Tento motor ale přesto v Rothe Motorsport neupravovali. Podle úpravce totiž není pro tak razantní zvyšování výkonu vhodný, protože má blok s tenkými stěnami. Ten by pak mohl při zvýšeném výkonu praskat. Na místo původního motoru tak putoval menší 3,2litrový VR6 z Volkswagenu Golf R32. Výkonově se oba motory příliš neliší. Zatímco ten původní má v sérii 260 koní, ten z golfu 250.

Mechanici v Rothe Motorsport celý motor nejdříve rozebrali, aby vyměnili sériové komponenty za výkonnější. Do motoru tak putovaly nové, ostřejší vačky, kované ojnice i písty, přesněji vyvážená kliková hřídel, jiná ložiska, ale je tu také vstřikování paliva pracující s vyšším tlakem. To hlavní je však instalace turbodmychadla s plnicím tlakem až 1,0 baru. S tím souvisí přepracované vedení sání vzduchu, ale i kompletního výfuku.

A výsledek? Na motorové brzdě bylo naměřeno působivých 514 koní při 7045 ot./min a točivý moment vrcholí 600 Nm mezi 3350 až 6000 ot./min. Jde ale o hodnotu, která je omezena elektronicky a to z důvodu použití sériové šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Poháněna jsou samozřejmě jako u sériového auta všechna čtyři kola prostřednictvím spojky Haldex.

Dynamika je neméně působivá jako výkon. Vždyť zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 3,7 sekundy (pro srovnání Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ kombi to dává za 3,5 sekundy!) a na dvoustovce je Rothe Superb za 13,2 sekundy. Zrychlovat může pak až do 305 km/h. A brzdění? I to zvládá na jedničku. Ze 100 km/h do zastavení to zabere jen 36,4 metru.

A přitom pokud se na auto zvenku podíváte, na první pohled uvidíte jen škodovku na sníženém podvozku a trochu větších kolech, pod nimiž prosvítají větší brzdy. Vlastně nic divného. Tím spíše není auto na silnici nápadné.

Superb Rothe je k asfaltu blíž o 40 mm díky tlumičům Bilstein a kola jsou 19″ disky OZ Ultraleggera obouvající pneumatiky 235/35 R19. Brzdový systém je vpředu kompletně převzatý z Audi RS 6 Avant a jde o brzdové kotouče s 390mm průměrem. Brzdy na zadní nápravě zůstaly sériové, jsou tu kotouče s průměrem 310 mm.

Úprava je už pár let stará, ale stále velmi působivá. Navíc rozhodně nebyla levná. K tomu, abyste mohli ve škodovce jezdit třístovkou, jste totiž v prvé řadě potřebovali šestiválcový Superb. Ten jste pak odvezli do Rothe Motorsport a po úpravě jste zaplatili dalších 81 tisíc euro.