Pokud se v rámci automobilového průmyslu bude o něčem ještě dlouho mluvit, pak je to nedostatek čipů. Některé automobilky (například Škoda nebo Toyota) zastavují výrobu a dočasně zavírají továrny, jiné značky, jako třeba SEAT a CUPRA, se snaží současné situaci maximálně přizpůsobit. Nedostatek čipů je ale problém pocelém světě, navíc, když se v Asii objevují další nová ložiska koronaviru, která zavírají další továrny.
Za onen nedostatek čipů paradoxně může i hlad po nových autech, který se po útlumu pandemie projevil po celém světě. V době, kdy se šily roušky a zavíraly se showroomy, nikdo nečekal, že jakmile se situace uklidní, lidé a firmy začnou znovu utrácet. A přesně to se stalo.
Značky SEAT a CUPRA v současné době evidují stejnou poptávku po svých modelech, jako v době před koronakrizí. Na jednu stranu je to dobrá zpráva, na druhou ale přidělává vrásky na čele. I proto se španělský výrobce rozhodl, že se musí přizpůsobit tak, aby udržel výrobu alespoň částečně v chodu a uspokojil onu poptávku tak, jak jen situace umožní.
Vedení značek a odbory se proto dohodly, že případné pozastavení či zpomalení výroby bude vždy jen na naprosto nejnutnější dobu. Už je také jasné, že se bude propouštět, ale dle vyjádření SEATu jen dočasně. Reorganizační změny a omezování výroby jsou v tuto chvíli v plánu do konce června příštího roku, kdy se očekává, že se situace ohledně nedostatku čipů začne alespoň trochu lepšit.
Právě díky tomu se ale SEATu alespoň v rámci možností daří plnit své závazky a dodávat objednané vozy. Ačkoliv je potřeba počítat s delší čekací dobou než bývá běžné, to je ovšem problém prakticky všech značek. Doba, kdy se na objednané vozidlo čekalo několik týdnů, maximálně nízkých jednotek měsíců, je zatím pryč. Odborníci se však shodují, že jakmile bude nedostatek polovodičů vyřešen, čekací doby se opět výrazně zkrátí.