Dnešní SUV jsou auta určená hlavně na silnici, výjimkou není ani elektromobil Tesla Model X. Přesto se zrovna s ní jeden český majitel na terénní polygon rozhodl vydat. A jak dopadl? Na to se můžete podívat v přiloženém videu.

Nakonec proč ne. Čtyřkolka to je a pneumatický podvozek umí zvýšit světlou výšku. Chybí mu sice jistota v podobě uzávěrek diferenciálů, protože tady žádné diferenciály nejsou. Tesla má totiž elektromotor u každého kola, což by mohlo znamenat nezávislý pohon každého z kol, takže by uzávěrky nemusely být vůbec potřeba.

V přiloženém videu je vidět, že povrch, v němž se auto pohybovalo, byl opravdu blátivý. Na autě navíc nebyly žádné speciální terénní pneumatiky. I tak toho Tesla Model X dokázala projet vážně hodně. V mnoha záběrech je samozřejmě vidět, že její podvozek na takové ježdění není určený a kola zůstávala často ve vzduchu i na nevelkých nerovnostech.

Přiznám se, že jsem čekal, že s bahnitým terénem bude mít tento elektromobil mnohem větší problémy a zastaví se. Na konci videa se na jedno zaváhání můžeme podívat. To bylo ale způsobeno hlavně špatným odhadem “navigátora”, který nechal teslu vjet do vyjetých kolejí. Její světlá výška na to nebyla dostatečně velká, takže auto zůstalo tzv. “na břiše”.

S jeho vytažením pomohli náhodní kolemjedoucí, avšak ani to se neobešlo beze škod. Tesla Model X je totiž vážně těžké auto, které v tu chvíli mělo díky vyššímu tření opřeného podvozku o zem ještě větší odpor. Výsledkem tak byl utržený zadní nárazník na táhnoucím off-roadu. Nakonec se auto ale ven přece jen dostat povedlo.

Mimochodem i dříve už se majitelé a řidiči elektromobilů Tesla do terénu vydali, třeba Nor Bjørn Nyland.

Jak si povede Tesla Model X v zasněženém terénu?