Buggyra testovala kamión Tatra 815 Dakar

Autor: Pavel Srp - 17. 9. 2013


Konec minulého týdne byl pro fanoušky motoristického sportu mimo jiné ve znamení premiérového testování kamiónu Tatra 815 Dakar, se kterým se Martin Kolomý představí na Rally Dakar 2014. Testovalo se na osvědčené trati ve slovenské Senici.

Mimo vyšlapané cestičky

O důležitosti, kterou Buggyra společnému projektu přikládá, vypovídá fakt, že na testování vyslala Davida Vršeckého. Roudnického truckera čeká přitom již tento víkend závod ME tahačů v Zolderu. „Shodli jsme se na tom, že vedle postřehů Martina Kolomého nebude rozhodně od věci, když se v autě sveze i David, který může mít na spoustu věcí jiný náhled,“ potvrdil před začátkem akce technický ředitel Buggyry Robin Dolejš. Zároveň prozradil, že v Senici spatří světlo světa nové, zcela originální komponenty, ve vývoji kamiónů doposud nevyužívané. „Je o nás známo, že nepreferujeme předem vyšlapané cestičky. Ostatně v takovém případě by nás asi Tatra přivzala ke spolupráci stěží.“

Managamenty obou stran se před začátkem testování shodly na tom, že se nachází v neobvyklé situaci. Na jedné straně zcela nový vůz, tedy prototyp, na straně druhé cíl v podobě obhajoby Martinem Kolomým vydobytých dakarských pozic. „Jedná se o dlouhodobý projekt. Cílem je auto, které bude v hodně blízké budoucnosti nejen konkurovat, ale i porážet stroje Kamaz. Přestože s sebou vývoj nese nemalá rizika, chceme uspět hned na nejbližším Dakaru. Rétoriku v tom smyslu, že nám to jede skvěle, ale skončili jsme předposlední, případně nedojeli, necháme jiným,“ prohlásil manažer Buggyry Jan Kalivoda.

Výrazný posun

Dvoudenní testování Tatry 815 Buggyra přineslo řadu cenných zkušeností. V první řadě poznatek, že závodní kamión nabízí řadu vývojových možností. „Ukázalo se, jak důležité je, že jsme se z dodavatelů motorů proměnili v partnera, který pracuje na celkové koncepci vozu. Vývoj auta je totiž o tom, že souhrn jednotlivých geniálních řešení se ne vždy rovná vynikajícímu výsledku. Věci je prostě potřeba v maximální možné míře sladit,“ uvedl na konci testování Robin Dolejš. „Máme počítače nabité údaji, včetně poznatků Martina s Davidem. Víme, jakým směrem se budou ubírat naše další kroky. Vzhledem k tomu, že se nacházíme ve vysoce konkurenčním prostředí a do know-how jsme investovali nemalé zdroje, nebudu pochopitelně konkrétní. Ale na Dakar budeme připraveni.“

David Vršecký má pro změnu jasno, že se na základě vlastních zkušeností do kabiny vedle Martina Kolomého hned tak neposadí. „Těch pár společných kol mi stačilo, abych si ujasnil, čím to, že se Martin nachází ve světové špičce dálkových jezdců. Názor na stroj jsem si ale udělal na základě vlastních zkušeností strávených za volantem,“ potvrdil David. Jak dodal, rozdíly mezi závodním tahačem a kamiónem jsou propastné. „Kamión je o mnohem větší jezdecké flexibilitě. Na rozdíl od okruhu jsem totiž každé kolo jel na měnícím se terénu. Na Dakaru se přitom změní povrch během jediné etapy několikrát. Na druhou stranu je v kamiónu více času na řešení vzniklých problémů.“

Robin Dolejš si účast svého souputníka na testování pochvaloval: „Potvrdilo se, že David vidí a cítí některé věci jinak, než Martin. A to bylo ostatně cílem jeho účasti. Svým výkonem se nominoval mezi testovací jezdce pro Dakar.“

Svůj mezi své

Po testování se spojený tým přesunul do Valašského Meziříčí. Partnerská společnost Bonver zde s pomocí ambasadora Marka Vašuta a bohatehého hudebního a zábavního doprovodu slavila jedenadvacáté výročí od svého založení. O den později následoval přesun na polygon společnosti Tatra. „Za tak krátký časový úsek jsme nepronikli do systému práce, nicméně vysoce profesionální zázemí na nás učinilo patřičný dojem. Jak Buggyra, tak Tatra si mají navzájem co dát,“ zhodnotil třídenní testování Robin Dolejš.

[nggallery id=2523]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru