2020-bugatti-suv-render

Šéf značky Bugatti Stephan Winkelmann, který ji řídí teprve od letošního ledna, médiím prozradil, že je podle něj značka připravena na to, aby vyráběla a prodávala více než jen model Chirón. Zdá se tedy, že můžeme očekávat další vůz, kterým by podle dnešních trendů mohlo být SUV.

Je to ale běh na velmi dlouhou trať. Značka Bugatti patří do koncernu Volkswagen, který poslední dobou bojuje s emisním skandálem, za který platí obrovské pokuty, a vývoj takového modelu, který by nesl logo Bugatti, by stál obrovské peníze. Německý automobilový koncern se totiž aktuálně hodně věnuje elektrickým modelům a autonomnímu řízení.

bugatti-galibier
Koncept Bugatti 16C Galibier z roku 2009

Mimochodem už v roce 2009 představilo Bugatti koncept čtyřdveřového sedanu 16C Galibier. Tímto směrem by se ale značka u svého dalšího modelu v nabídce neubírala. Šla by prý spíše cestou SUV, respektive automobilu s vyšším posezem, podobně jako to má Rolls-Royce s modelem Cullinan. Jaký model by to nakonec mohl být si Bugatti otestuje na svých zákaznících z různých koutů světa.

A jak by nový zvýšený model mohl vypadat, nad tím se už zamysleli grafici.

Před několika týdny představila značka model Bugatti Divo. Jde o automobil, který vychází z modelu Chiron, ale jeho karoserie dostala jiné tvary i grafiku světlometů. Jeho vzhled je ostřejší, dbá více na schopnosti projíždět co nejrychleji zatáčky. I když se o jeho pohon stará stejný 1500koňový motor, nejede tak rychle, maximální rychlost je omezena na 380 km/h. A to i díky o 90 kilogramů většímu přítlaku, díky čemuž lze dosáhnout bočního přetížení až 1,6 G. Působivé je ale zrychlení z 0-100 km/h, které je s Chirónem stejných 2,4 sekundy.