kia-stinger-gt420- (20)

Než automobilka na trh uvede model, uběhne spousta času. Těsně před samotným zahájením prodeje probíhají ještě intenzivní jízdní testy. Tato auta, jakkoliv se velmi podobají těm sériovým, však nesmí být přihlášena na běžné registrační značky a zpravidla bývají sešrotována. Kia ale s jedním takovým Stingerem udělala ve Velké Británii něco úplně jiného. Přestavěla ho na čistokrevný závoďák.

Automobilka výsledné auto pojmenovala jako Kia Stinger GT420. Výchozím modelem byla nejnovější verze Stinger GTS, která vylepšuje standardní šestiválcové GT a přidává mu také driftovací režim.

Tento Stinger je hodně upravený, ušetřen samozřejmě nezůstal ani motor. Zásahů bylo opravdu hodně, rozhodně nešlo jen o nějaký chiptuning. Seznam úprav je opravdu velmi dlouhý. Jiné jsou například svíčky HKS M45iL, sportovní filtr K&N, ale i kompletní výfukové potrubí Milltek Sport bez katalyzátorů a s čtveřicí koncovek výfuku. Výsledkem je 420 koní a 560 Nm!

Test Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI 4×4 8AT (2019)

Upravena byla i automatická převodovka, která dostala jiný program řízení – zejména kvůli rychlejší odezvě a přeřazení v jízdních režimech ‘Sport’ a ‘Sport+’. Aby se při jízdě na okruhu nepřehřívala, bylo upraveno její chlazení. Místo původního čtyřřadového chladiče oleje je tu nyní šestiřadový chladič.

Původně šlo o normální auto, i když předsériové, od toho sériového se nelišilo. Mělo tedy běžnou komfortní výbavu, včetně několika příplatkových prvků. Věci jako parkovací senzory, airbagy, multimediální systém s reproduktory, ale i prvky odhlučnění nebo sériová sedadla na okruhu nejsou potřeba, takže z auta byly odstraněny. Úspora hmotnosti je velmi důležitá, proto jsou z lehčích materiálů i věci, jako jsou výplně dveří. Polystyrenové výplně nárazníků, kryty motorů a další ozdobné prvky byly samozřejmě odstraněny. A chybí i mechanismus stahování zadních oken, která jsou tak nyní napevno. Odstraněno bylo i střešní okno, které nahradil plech.

Všechny tyto úpravy ušetřily asi 150 kilogramů hmotnosti, ale nějaká část opět přibyla zpátky díky nutné bezpečnostní výbavě, kterou motorsport vyžaduje. Jde například o bezpečnostní rám, závodní sedadla Sparco, hasící přístroje a podobně.

První jízda: Jak funguje pětimetrová Kia Stinger GT s 370 koňmi na Nürburgringu?

Upravami prošel i podvozek, aby auto na asfaltu lépe sedělo. Sériové tlumiče a pružiny byly vyměněny za nový podvozek Eibach Pro, jemuž sekundují upravené, tlustší stabilizátory. Aní původní sériové pneumatiky nejsou pro okruhové řádění vhodné, takže i ty byly vyměněny za Pirelli Trofeo R s rozměry 235/35 R19 vpředu a 265/30 R19 vzadu. Obuté jsou na kolech OZ Racing Leggera.

Myslelo se i na aerodynamiku. Pod přední nárazník přibyl spoiler Stillen. Do zadního nárazníku byl nainstalován difuzor a na víko zavazadlového prostoru přibylo křídlo Air Design. Celé to zakončil výrazný polep.

Původně šlo o auto z testovací předprodukční série, které prošlo i několika britskými redakcemi v rámci redakčních testů. V rukou ho měl i Top Gear. Na jeho úpravě spolupracovalo britské zastoupení značky Kia s oddělením Hyundai Motor Europe Technical Centre v německém Rüsselsheimu.