Bridgestone představil druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky

Autor: Pavel Srp - 19. 12. 2013


AirFreeConceptüilogoüj small

Zvýšení funkčnosti posunulo inovativní koncept k budoucímu praktickému využití

Bridgestone odhalil na Tokijském autosalonu 2013 druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky. Revoluční konstrukce má vylepšenou nosnost, ekologičtější vlastnosti a optimalizované provozní vlastnosti. Bridgestone tímto krokem posunuje koncept bezvzduchové pneumatiky o další krok blíž ke komerčnímu využití.

Jedinečné rysy konceptu bezvzduchové pneumatiky

Díky unikátní struktuře paprsků rozmístěných podél vnitřních stěn pneumatiky nesoucích hmotnost vozidla není opakované plnění pneumatik vzduchem nutné. To znamená, že pneumatiky vyžadují méně údržby a zároveň jsou zcela zbytečné obavy z proražení pneumatiky. Paprsková struktura pneumatiky je navíc vyrobena z termoplastické pryskyřice, která je recyklovatelná, stejně jako pryž v běhounu a všechny ostatní materiály, použité v konstrukci pneumatiky. Toto řešení přispívá k efektivnímu využívání surovin. Bridgestone je navíc přesvědčen, že je možné dosáhnout ještě vyšší úrovně ochrany životního prostředí a bezpečnosti úsilím o extrémně nízký valivý odpor a snižováním emisí CO2 za pomoci patentovaných technologií. Bridgestone zaměřuje svůj technický vývoj na realizaci procesu, který aktivně maximalizuje opakované využívání surovin z použitých pneumatik k výrobě nových pneumatik a používání recyklovatelných surovin.

AirFreeConcept small

Druhá generace konceptu bezvzduchovým pneumatik používá následující nové technologie a speciální prvky:

  1. Zvýšená praktičnost díky vyšší nosnosti a vylepšeným provozním vlastnostem
    Bridgestone dále optimalizoval strukturu paprsků použitím velmi pevné a zároveň pružné vysokovýkonné pryskyřice. Simulacemi metodou konečných prvků FEM (Finite Element Method) bylo v konstrukční fázi sníženo zatížení a deformování vnitřní části pneumatiky. Díky tomu nabízí druhá generace konceptu bezvzduchové pneumatiky vyšší úroveň praktické využitelnosti, což v porovnání s první generací znamená vyšší nosnost a vylepšené provozní vlastnosti. Ultralehké vozy mohou nyní s těmito pneumatikami jet i vyššími rychlostmi (maximálně 60 km/h).
  2. Snižování valivého odporu, a tím i emisí CO2
    Přibližně 90 % energetických ztrát v důsledku valivého odporu pneumatiky je způsobováno opakovanými změnami tvaru pneumatik při jejich odvalování. Konstruktérům společnosti Bridgestone se u druhé generace bezvzduchových pneumatik podařilo výrazně snížit energetické ztráty použitím patentovaných technologií v oblasti materiálů a zjednodušením struktury pneumatik. Díky tomu dosahuje koncepční bezvzduchová pneumatika stejné úrovně nízkého valivého odporu jako hospodárné pneumatiky Bridgestone plněné vzduchem. Tím je umožněno snížení emisí CO2.

AirFreeConcept(Side) small

Cílem společnosti Bridgestone v oblasti ekologie je podporovat snahy o vytvoření trvale udržitelné společnosti se zvláštním důrazem na tři oblasti – ochranu životního prostředí, šetrné používání surovin a snižování emisí CO2. Tato mise formuluje dlouhodobé ekologické cíle společnosti Bridgestone, o jejichž realizaci se snaží v rámci různých projektů, přispívajících k ochraně životního prostředí. Bridgestone urychluje vývoj konceptu bezvzduchové pneumatiky, která má potenciál stát se ekologičtějším produktem, než jsou současné pneumatiky, a usiluje o jeho komerční využití v široké škále vozidel v nejkratším možném časovém horizontu.

Bridgestone je přesvědčen, že bude i ve vzdálené budoucnosti schopen nabízet svým zákazníkům atraktivní produkty díky efektivnímu využívání zdrojů, efektivnímu řízení provozních činností a snižování emisí CO2 prostřednictvím snižování spotřeby paliva To vše v rámci svého úsilí o dosahování rovnováhy mezi podnikáním a vlivem na životní prostředí. Bridgestone bude i nadále zavádět rozmanité technické inovace ve snaze realizovat trvaleji udržitelnou společnost.

AirFreeConcept(front) small

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru