Automobilový průmysl už několik let směřuje k co nejjednodušším interiérům. Místo fyzických tlačítek a otočných ovladačů se v autech čím dál objevují dotekové displeje, dotekové lišty nebo kapacitní plošky. Jenže není to uživatelsky tak příjemné a nakonec ani bezpečné, protože řidič se na dotekové ovládání musí zaměřit, což odpoutá jeho pozornost od samotného řízení. Ale chtějí to tak sami řidiči?
Například BMW nedávno analyzovalo data z více než 10 milionů svých aut. Výsledky jsou jasné, jak se dá očekávat, tak řidiči i přes nabídku alternativ stále nejčastěji sahají po klasickém tlačítku pro ovládání hlasitosti. Ačkoliv je možné regulovat hlasitost i na volantu a v některých modelech i gesty, zákazníci dávají přednost tradičnímu ovladači na středové konzoli. Podle šéfa vývoje uživatelského rozhraní BMW Stephana Duracha se právě tento prvek ukázal jako „nezrušitelný“.
U nejnovějších modelů jde o roller, který je na středovém tunelu, u těch představených dříve jde pak zpravidla o klasický otočný ovladač na středovém panelu.
Přečtěte si také:
Podobný závěr ovšem přiznali i další výrobci. Volkswagen se po kritice dotekových plošek na volantu vrátil ke klasickým tlačítkům. Také Ferrari přiznalo, že se odstraněním fyzických ovladačů dopustilo chyby a Aston Martin dokonce sestavil tým, který zkoumá, jak obtížné je pro řidiče během jízdy hledat funkce v menu, místo aby je měli hned po ruce na tlačítku.
Blýská se tedy na lepší časy? Je budoucnost v autech méně digitální?
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek