BMW xDrive Experience: Vyzkoušeli jsme pohon všech kol v praxi

Autor: Pavel Srp -   28. 1. 2017


BMW nabízí pohon všech kol prakticky do všech modelů, protože zejména na sněhu je to neocenitelný pomocník. Aby i zákazníci poznali, jak pohon všech kol xDrive funguje v praxi, pořádá BMW každoročně akci s názvem BMW xDrive Experience. Tento rok jsme ji absolvovali také.

BMW xDrive Experience se odehrává v Krkonoších, letos jde již o šestý ročník. Zákazníky přivítají hostesky v xDrive Village v Peci po Sněžkou. Ti zde dostanou potřebné instrukce a mohou si prohlédnout vozy, za jejichž volanty stráví následující hodiny. Odtud se ve dvou skupinách odjíždí na nedaleké letiště, kde jsou připraveny dvě testovací trati.

Během cesty dostáváme informace o tom, která auta máme v koloně, včetně jejich základních údajů. První skupina usedá za vozy SUV, ta druhá bude řídit naopak vozy „běžné“. Ve flotile jsou velmi zajímavá auta, jmenovat můžeme například BMW M140i, BMW X4 M40i, BMW X5 M50d, ale také například BMW 440i Coupé či BMW 750Ld a další. Všechna auta jsou samozřejmě vybavena pohonem všech kol xDrive.

První skupina si na letišti užije slalom mezi kužely, kde si vyzkouší ovladatelnost vozů a zjistí, že pohon všech kol umí autu pomoci i za mnoha zdánlivě neřešitelných situací. Vzhledem ke kluzkému povrchu, po němž se pohybujeme, si můžeme na výjezdech užívat i přetáčivé smyky. A to i přesto, že stabilizační systém není povoleno deaktivovat.

Na druhé straně letiště jezdí druhá skupina s vozy SUV. I pro ně je připravena slalomová dráha, ta je navíc doplněna o nájezdovou rampu. Zde je možné si vyzkoušet pohon všech kol v praxi. Při nájezdu i sjezdu zůstává jedno kolo ve vzduchu, přesto není třeba žádných uzávěrek diferenciálu, aby auto tyto situace zvládlo.

Po návratu zpět do Pece pod Sněžkou je připraven ještě parkour na tamějším parkovišti. Pro tyto případy jsou zde BMW X1 a plug-in hybridní BMW X5 40e. Krátká trať ukázala, jak se chová systém pohonu všech kol xDrive v situacích, kdy je jedno nebo více kol ve vzduchu a také, jak se xDrive chová ve chvílích, kdy bude jedna náprava zcela bez trakce. Pro simulaci takového situace je zde připravena velká „houpačka“ s tzv. „rollery“ na nájezdu. Ani X1, která k pohonu všech kol používá Haldex 5. generace, ale ani plug-in hybridní X5 s tím neměly absolutně žádný problém. Na houpačce jsme si vyzkoušeli i systém HDC, který je neocenitelným pomocníkem v situacích na velmi kluzkém povrchu. Umí sjíždět svahy bez zablokování kol a bez nutnosti šlapat na brzdový prostor. BMW X1 se umí pohybovat od rychlosti 3 km/h, X5 od 5 km/h.

Přečtěte si také:  Test BMW M240i xDrive Coupé (2022)

Štítky: , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *