Když víte, že děláte auta, která vydrží celou řadu let, je dobré se o jejich majitele dobře starat. To ví i BMW, které se dle webu svolavacky.cz rozhodlo pozvat do servisů některé modely řady 3 (E46) a řady 5 (E39) kvůli kompresoru airbagu. Konkrétně jde o auta, která byla vyrobena od 7. dubna 1999 do 10 prosince 2003. Ovšem sama automobilka připouští, že některá auta z těchto let možná už výměnou airbagu nebo volantu prošla. Ostatně, věk by na to měla.

Ta, která výměnou neprošla, mohou posádku ohrozit tím, že v důsledku poruchy airbagu, konkrétně jeho nafukovacího zařízení, může dojít k nekontrolovatelnému nafouknutí. Zároveň s tím se mohou uvolnit kovové části konstrukce airbagu a ty poranit posádku. Je to ale jen malá pravděpodobnost! Podle BMW se tento problém týká jen velmi malého procenta svolávaných aut.

Rychlotest BMW M3 E46: Staré lásky nerezaví

A není to poprvé, kdy BMW svolává generaci E46 řady 3 kvůli airbagům do servisů. Stalo se tak už v roce 2003, kdy šlo o 42 000 vadných pytlů, které měly stejný problém. Buď se nafukovaly, kdy neměly, nebo se při nehodě nenafoukly vůbec. Jak už asi tušíte, šlo o vadné airbagy neslavně proslulé firmy Takata. V té době ale bohužel nešlo tak úplně o prevenci. BMW se ke svolávací akci rozhodlo poté, co zaznamenalo minimálně šest případů nefunkčních airbagů při nehodách. Naštěstí se při nich nestalo nic vážného.

V dnešních dnech svolávaní majitelé starších BMW pak v servisu stráví jen pár desítek minut. Dle německého Federálního úřadu pro dopravu se to týká celosvětově 66 229 aut.