BMW_i_Vision_Circular_Concept

BMW si patentovalo nový volant. Tesla Yoke je proti tomu obyčejný volant

Autor: Radim Plachý - Zdroj: CarBuzz - 12. 1. 2022


Budoucnost aut je v autonomním řízení, kdy řidič nebude muset vůbec sahat na volant ani šlapat na pedály. Jakkoliv to není hudba nejbližší budoucnosti, automobilky už se na to začínají připravovat. Třeba BMW si nechalo patentovat velmi zvláštní a „skládací“ volant.

S touto informací a s fotkami z amerického patentového úřadu přišel magazín CarBuzz. Zapomeňte na volant tak, jak jej znáte. Řešení, které si nechalo BMW patentovat, připomíná klasický volant ještě méně než volant Tesla Yoke, který je také velmi kontroverzní.

volant-tesla_yoke
Foto: Tesla Motors

Ani volant BMW nemá kulatou obruč kolem středu, ale nemá ani spodní část, kterou ještě Tesly mají. Nový volant bavorského výrobce má klasický střed, ale z jeho stran vyčnívají pouze jakési „pahýlky“. Ty ovšem nejsou pevně umístěné, netočí se současně s volantem, nýbrž se natáčejí a zůstanou vždy umístěny vertikálně.

Celkově bude zatáčení probíhat trochu jinak než jako „dnešní otáčení volantem“. Pro zatočení doleva byste levou ruku zvedli přímo kolmo nahoru, přičemž střed volantu by se otočil také a pravá ruka by šla kolmo dolů. Připomínat by to mohlo do jisté míry ovládání pákami v bagru.

Je otázkou, jak dobře ovladatelné by tohle řešení v praxi bylo, jak citlivě by se s ním dalo auto vodit zatáčkami, ale na nějakou drobnou manipulaci na parkovišti by to asi stačilo. Ulehčení dnešní práce s volantem by to rozhodně nebylo.

Na jednom z dalších snímků je vidět také to, že ony „pahýlky“ se dají sklopit a ušetří tak místo, což by potvrzovalo fakt, že by mohlo jít o volant k budoucím autonomním modelům značky.

Jestli se takové řešení do sériové výroby někdy dostane, zatím nevíme, ale jisté je, že by to bylo další revoluce v řízení. Jak moc praktická nebo naopak nepraktická by byla, se případně potom uvidí.

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru