BMW významným způsobem rozšiřuje standardní výbavu svých vozů. Všechna nová BMW dostávají od července 2015 do výbavy z výroby systém tísňového volání E-Call a funkci BMW Teleservices. Obě tyto služby zabezpečuje ve vozidle pevně integrovaná SIM karta, která slouží pro komunikaci vozidla s okolním světem a umožňuje zprovoznit další, volitelně dodávané funkce.

Tísňové volání BMW E-Call se aktivuje buď manuálně tlačítkem, nebo automaticky v případě nehody. Po aktivaci hovoru BMW E-Call dojde v České republice ke spojení vozu s číslem integrovaného záchranného systému 112. Komunikace následně probíhá hlasově. Na trzích západní Evropy, USA a Japonska komunikuje systém tísňového volání E-Call s telefonickým centrem BMW datově a je schopen kromě hlasového spojení posádky a záchranného týmu předat také informace o přesné pozici vozu, stejně tak jako o intenzitě nárazu a počtu aktivovaných airbagů.

Služba BMW Teleservices zajišťuje komunikaci automobilu a servisu. Je-li například čas na servisní prohlídku, automobil zašle (pakliže je tato funkce povolena) potřebná data servisnímu partnerovi BMW, který následně kontaktuje majitele vozu pro domluvení termínu provedení údržby. Tímto způsobem může například servisní partner s předstihem objednat náhradní díly, a tak minimalizovat nutný čas strávený v servisu. Služba BMW Teleservices zajistí také přímé spojení se servisem či asistenční službou v případě nečekaných problémů na cestě. Tyto služby díky tomu znají identifikační údaje vozu a mohou přesněji pomoci s řešením vzniklé situace.

E-Call-BMW Teleservices