Chápu ten široký úsměv vyššího managementu mnichovské automobilky, ale stejně tak zoufalé tváře petrolheadů. BMW totiž po necelých dvou měsících v prodeji hlásí nula kusů BMW M4 GTS k dispozici. Po limitované edici o počtu 700 ks se totiž jenom zaprášilo.

Automobilka BMW představila model M4 GTS, který je ultimativní verzí standardní M4 a zároveň nejrychlejším vozem současné produkce. K rychlému prodeji celé limitované série stačila jen tisková zpráva a několik fotografií. Přestože s vozem žádný z majitelů nejel, nebránilo to 700 zákazníkům podepsat smlouvu a složit zálohu. A přitom cena není rozhodně nízká. Základní cena BMW M4 GTS v Německu atakovala hranici 143 000 € (3 861 000 Kč) bez jakéhokoli příplatku. A to je prakticky dvojnásobek ceny standardní M4 s manuálem, kterou u našich západních sousedů pořídíte od 72 500 €.

Za poměrně neadekvátní cenový rozdíl dostanete oproti standardní M4 motor s výkonem zvýšeným ze 431 na 500 koní, maximálním točivým momentem posunutým z 550 na 600 Nm a hmotností sníženou z 1572 na 1510 kilogramů. Na první pohled opravdu nic zásadního a při nahlednutí do ceníků úpravců zjistíte, že podobnou výkonovou injekci pořídíte mimo fabriku za zlomek této ceny. BMW se snažilo argumentovat časem ze Severní smyčky Nurburgringu, který se zkrátil o 24 sekund na výsledných 7 minut a 28 sekund.

Můžete se zase usmát, protože matný lak karoserie, nové zadní svítilny, novou kapotu a přední nárazník seženete taky a za určitě menší peníze. V případě agresivního zadního spojleru uděláte lépe, když si ho odpustíte a nabídka extravagantních kol je v dnešní době už také široká. Takže se nenechte rozhodit a upalujte pro novou M4 a nebo praktičtějšího sourozence M3.