BMW Group v rámci projektu BMW iFACTORY systematicky rozvíjí digitalizaci a automatizaci svých výrobních procesů. Od roku 2022 testuje automatizovanou jízdu nových vozidel v rámci továrny ve svém největším evropském výrobním závodě v Dingolfingu. Pilotní projekt byl nyní po CE certifikaci převeden do procesu sériové výroby.
Kromě Dingolfingu je v současné době k realizaci projektu „Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) v rámci sériové výroby oprávněno také Lipsko. Další místa ve výrobní síti BMW Group budou postupně následovat.
„Automatizovaná jízda v prostředí výrobního závodu optimalizuje náš výrobní proces a přináší výrazné zvýšení efektivity naší logistiky,“ vysvětluje Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu. „Proto budeme tuto technologii v naší výrobní síti rychle zavádět.“
Kromě BMW řady 5 a BMW řady 7 v Dingolfingu se tato technologie nyní používá také pro MINI Countryman a další modely BMW v továrně v Lipsku. V Dingolfingu jezdí nové vozy zcela automaticky a bez řidiče na vzdálenost více než jednoho kilometru ze dvou montážních hal přes tzv. krátkou testovací dráhu do cílové oblasti závodu. Toto řešení umožňuje systém senzorů instalovaný podél dané trasy – jde o největší infrastrukturu senzorů LIDAR a současně externě generovaný model prostředí a externí plánovač pohybu v Evropě. Ten bez ohledu na výbavu konkrétního vozu řídí jejich automatizovaný pohyb a využívá přitom nejmodernější cloudovou architekturu. Části technologie pocházejí od mladé švýcarské společnosti Embotech AG, s níž BMW Group spolupracovala již v rané fázi prostřednictvím své klientské venture divize BMW Start Up Garage.
V lipské továrně se plánuje, že přibližně 90 % zde vyráběných vozů BMW a MINI bude automatizováno. Továrny v Regensburgu a Oxfordu budou následovat v roce 2025. Nová továrna v maďarském Debrecínu bude tuto technologii využívat již od počátku sériové výroby.
V budoucnu plánuje BMW Group rozšířit projekt „Automatizovaná jízda v továrně“ i na další oblasti ve výrobním prostředí – například na jízdy po testovací zóně a na distribuční plochy ve venkovním areálu. Na dalším vývoji této technologie spolupracují také výrobní a vývojoví odborníci. Dalším klíčem k jejímu rozšíření je stále častější využívání systémů na palubě samotných vozidel, které se v dlouhodobém horizontu naučí využívat externí informace z externích senzorů.
„Během příštích deseti let ujedeme jen v naší výrobní síti několik milionů testovacích kilometrů s automatizovaným řízením,“ říká Nedeljković. „BMW Group tak opět nastavuje nová měřítka v oblasti automatizace a digitalizace svých výrobních procesů a zároveň připravuje půdu pro budoucí aplikace v oblasti autonomního řízení.“