BMW Group chce v Evropě zavést nový způsob prodeje aut. Plánuje, že stanoví fixní ceny a dealerům nezbyde prostor na slevy. Tento nový koncept by mělo nejprve přijít do prodeje vozů MINI, kde jej otestuje, a teprve pak na BMW.
Německý výrobce popisuje tento chystaný způsob prodeje jako „agenturní prodej“. Fungovat to má tak, že dealer, který byl doteď tím hlavním bodem prodeje, bude jen zprostředkovatel a faktury zákazníkovi bude vystavovat přímo BMW Group. Ceny všech prodaných aut tak budou u všech dealerů úplně stejné. Prodejci pak dostanou z každého prodaného auta fixní podíl.
Tento nový způsob prodeje chce BMW Group zavést na trzích Evropské unie už v roce 2024 u značky MINI, BMW má následovat o dva roky později. Termín ale nebude stejný pro všechny země EU, ale přijde ve třech vlnách. Šéf prodeje a marketingu z BMW Pieter Nota to pro magazín Automotive News komentoval slovy: „Zlepšíme služby, poskytneme atraktivní obchodní model pro naše prodejce a zároveň získáme přímý přístup ke klientům. To jsou tři nejdůležitější pilíře našich plánů.“