Vůbec prvním BMW M3 byla druhá generace řady 3 s označením E30. Tehdy se o její pohon staral čtyřválec s výkonem převyšujícím 200 koní. Dnes to není nic, co by nás nějak ohromilo, ale tehdy to bylo ve spojení s lehkou karoserií, skvělou mechaničností a mechanikou auta, ale i s perfektní ovladatelností velmi zábavné auto. A vlastně je i dnes.

BMW M3 se vyrábělo vždy pouze jako coupé, sedan a kabriolet, nikdy – na rozdíl od M5 – nevzniklo jako kombi Touring. To ale neznamená, že takové auto neexistuje. Fantazii a odvaze se totiž meze nekladou a tak je jedno “BMW M3 E30 Touring” na prodej v americkém městě Burbank v Kalifornii.

Přestavba je to vskutku zajímavá, ale v lecčem jde ještě dál než původní M3 E30. Pod kapotu se totiž nastěhoval rovnou šestiválec a ne jen tak ledajaký. Jde o motor s kódem S54, což je 3,2litrový řadový šestiválec z dalšího kultovního auta: BMW M3 E46. Podívali se mu na zoubek ještě v Kassel Performance a podle informací má na kolech výkon 350 koní. Šestiválec to byl ale i původně, protože přestavba se dělala z BMW 325ix Touring.

Upraven byl také podvozek, který dostal nové tlumiče a pružiny se sportovním nastavením. Kontakt s vozovkou zprostředkovávají přes závodní pneumatiky Toyo R888R kompletně zrenovovaná kola BBS.

Aby byla iluze kombíkového M3 dokonána, musela karoserie dostat potřebné rozšíření. Vyměněny tak byly přední i zadní nárazník a boky karoserie dostaly rozšiřovací nástavce. Všechny tyto díly pocházejí od společnosti Eurostop USA. Přední blatníky jsou originály přímo z M3 E30.