Na podzim 2015 značka BMW uvádí další motory a výbavové varianty pro nové BMW řady 7, nové BMW X1 a BMW řady 2 Active Tourer, jimiž opět zvyšuje rozmanitost své modelové nabídky. Ihned po uvedení nejnovější generace BMW řady 7 na trh se do nabídky pohonných jednotek dostává druhý vznětový motor a osmiválcová pohonná jednotka bude k dispozici také s pohonem zadních kol. Stejně tak se bezprostředně po uvedení na trh rozšíří paleta motorů nového BMW X1 o nový zážehový tříválec z nejnovější generace motorů BMW Group a přibude také varianta s pohonem všech kol. Na začátku listopadu 2015 se do prodeje dostanou další dvě verze BMW řady 2 Active Tourer.
Souběžně s rozšířením portfolia pohonných jednotek pro nové BMW řady 7 se rovněž rozrostla nabídka volitelných prvků výbavy. Od listopadu 2015 bude možné první kusy tohoto luxusního sedanu vybavit světově unikátní funkcí na dálku ovládaného parkování. Nové BMW X1 bude kromě standardní verze a modelů Advantage, Sport Line a xLine v nabídce také ve verzi M Sport. Od podzimu 2015 bude rovněž nabízen zdokonalený parkovací asistent, který díky dalším parkovacím senzorům garantuje ještě přesnější parkování.
Nové BMW řady 7: Další pohonné jednotky, premiéra dálkově ovládaného parkování
Charakter nového BMW řady 7 se vyznačuje radostí z jízdy, cestovním komfortem a průlomovým luxusem ušitým na míru. Luxusní sedan je volitelně k dispozici buď se standardní délkou rozvoru, nebo s prodlouženým rozvorem. Díky větší nabídce pohonných jednotek dokáže tato modelová řada od listopadu 2015 splnit všechny individuální požadavky v oblasti jízdní dynamiky, hospodárnosti a přilnavosti. Novým přírůstkem do palety pohonných jednotek je vznětový řadový šestiválec s technologií BMW TwinPower Turbo s vícestupňovým přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva Common Rail s piezoelektrickými vstřikovači, které palivo do spalovacích prostorů vstřikují s maximálním tlakem 2500 baru (250 MPa). Nově vyvinutý třílitrový vznětový motor nejnovější generace motorů BMW Group nabízí maximální výkon 235 kW/320 koní a točivý moment až 680 Nm. Vůz bude od svého debutu vybaven inteligentní technologií pohonu všech kol BMW xDrive. Síla motoru umožňuje modelům BMW 740d xDrive a BMW xDrive 740Ld xDrive zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2, respektive 5,3 s. Kombinovaná spotřeba paliva u BMW 740d xDrive dosahuje 5,3 až 4,9 l/100 km a emise CO2 oscilují mezi 139 a 129 g/km, v případě BMW 740Ld xDrive je to 5,4 až 5,0 l/100 km a 142 až 132 g/km (podle testovacího cyklu EU a v závislosti na zvoleném rozměru pneumatik).
Od listopadu 2015 lze objednat zážehový osmiválec, který byl doposud k dispozici pouze s inteligentním pohonem všech kol xDrive, také v kombinaci s konvenčním pohonem zadní nápravy. Pohonná jednotka o výkonu 330 kW/450 koní a maximálním točivém momentu 650 Nm, pohánějící nové modely BMW 750i a BMW 750Li, zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva BMW 750i se pohybuje mezi 8,1 a 7,9 litru na 100 km (BMW 750Li: 8,3 až 8,0 l/100 km), emise CO2 dosahují 189 až 184 g/km (192 až 187 g/km; podle testovacího cyklu EU a v závislosti na zvoleném rozměru pneumatik).
Další unikátní výbavou je mimořádně široké spektrum asistenčních systémů od BMW ConnectedDrive. BMW řady 7 je prvním vozem na světě, který rovně zajede nebo vyjede z garáže, aniž by řidič musel sedět za volantem. Funkce dálkově ovládaného parkování, jež bude od listopadu 2015 v nabídce pro modely BMW 730d, BMW 730Ld, BMW 730d xDrive a BMW 730Ld xDrive, stejně jako pro BMW 740d xDrive a BMW 740Ld xDrive, umožňuje pohodlné využití úzkých parkovacích míst. Funkce jízdy vpřed a couvání z parkovacích míst je aktivována řidičem stojícím mimo vozidlo pomocí BMW klíče s displejem a parkování se provádí poloautomaticky. Během procesu parkování na dálku musí řidič dávat pozor na všechny překážky a v případě potřeby automobil zastavit. Pro aktivaci funkce dálkového parkování je třeba, aby vozidlo k parkovacímu místu stálo čelně směrem do středu. Ujetá vzdálenost zajíždějícího nebo vyjíždějícího vozu bez řidiče nesmí přesáhnout 1,5násobek jeho délky.
Nové BMW X1: Nyní k dispozici také se zážehovým 3válcem, další varianta s pohonem všech kol a také verze M Sport
Díky pohonným jednotkám z nové generace motorů BMW Group a na hospodárnost optimalizovanému inteligentnímu pohonu všech kol BMW xDrive je nová BMW X1 schopna nabídnout větší radost z jízdy ve spojení s výrazně nižší spotřebou paliva a nižšími emisemi. Od listopadu 2015 bude nově vyvinutá technologie pohonu všech kol k dispozici pro další motory. Nové BMW X1 xDrive18d pohání vznětový čtyřválec s technologií BMW TwinPower Turbo o výkonu 110 kW/150 koní a maximálním točivém momentu 330 Nm. Tento nový motor zvyšuje celkový počet nabízených variant BMW X1 s pohonem všech kol na pět. Nové BMW X1 xDrive18d se standardně dodávanou 6stupňovou manuální převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s a s volitelnou osmistupňovou převodovkou Steptronic za 9,3 s. Kombinovaná spotřeba paliva s manuální i samočinnou převodovkou se pohybuje v rozmezí 4,9 a 4,7 litru na 100 km a emise CO2 mezi 129 a 124 g/km (podle testovacího cyklu EU a v závislosti na zvoleném rozměru pneumatik).
S novými přírůstky se paleta motorů pro BMW X1 rozšířila na tři zážehové a tři vznětové jednotky. Kromě BMW X1 sDrive18i jsou všechny ostatní motory, ať už standardně nebo volitelně, kombinovány s pohonem všech kol BMW xDrive.
Individuální požadavky v oblasti designu, radosti z jízdy a komfortu naplní rozšířená nabídka možností výbavy, která je nyní dostupná pro nové BMW X1. Od listopadu 2015 lze tento kompaktní všestranný automobil objednat také ve verzi M Sport. Tato výbavová varianta sestává z M specifického aerodynamického paketu, leskle černých okenních lišt a střešních ližin BMW Individual High Gloss Shadow Line, M sportovního podvozku včetně snížení světlé výšky o 10 mm a 18- či 19palcových M kol z lehkých slitin. Všechny tyto položky podtrhují okamžitě rozpoznatelný dynamický charakter a špičkové jízdní vlastnosti. Modrá metalická barva Estoril Blue je k dispozici výhradně pro provedení M Sport. K výjimečně intenzivním jízdním zážitkům uvnitř vozu přispívají sportovní sedadla čalouněná kombinací látka/alcantara s modrými detaily, kůží potažený M volant, M odkládací plocha pro řidičovu levou nohu a antracitové čalounění stropu BMW Individual. Sportovní výraz dodává interiéru také hliníkové obložení Aluminium Hexagon s modrými akcentními proužky v barvě Estoril Blue, exkluzivní prahy dveří a LED světelný paket včetně rozšířeného nepřímého osvětlení. Kromě toho se model M Sport vyznačuje špičkovou úrovní standardně nabízených prvků výbavy, které jsou k dispozici ve verzích Advantage, Sport Line a xLine. Jde například o systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí, samočinnou klimatizaci, multifunkční volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci či parkovací senzory v zadní části vozu.
BMW řady 2 Active Tourer: Nový základní model se zážehovým motorem, třetí varianta s pohonem všech kol BMW xDrive
S uvedením dvou nových modelových variant na podzim roku 2015 se rozšíří také rozmanitost nabídky motorizací modelu BMW řady 2 Active Tourer. Od listopadu 2015 se role základního modelu ujme zážehovým 3válcem poháněné BMW 216i Active Tourer. Tříválcová pohonná jednotka nejnovější generace nabízí maximální výkon 75 kW/102 koní a až 180 Nm točivého momentu. BMW 216i Active Tourer zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje mezi 5,3 a 5,1 litru na 100 km, emise CO2 mezi 123 a 118 g/km (podle testovacího cyklu EU a v závislosti na zvoleném rozměru pneumatik).
Paleta motorů pro BMW řady 2 Active Tourer tak nyní zahrnuje čtyři zážehové a čtyři vznětové pohonné jednotky s technologií BMW TwinPower Turbo. Od listopadu 2015 bude možné kombinovat inteligentní pohon všech kol xDrive se třemi motory. Dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 110 kW/150 k a maximálním točivým momentem 330 Nm je standardně spojen se 6stupňovou manuální převodovkou nebo s volitelnou 8stupňovou převodovkou Steptronic a aktivně rozděluje hnací sílu na všechna čtyři kola pomocí systému xDrive. BMW 218d xDrive Active Tourer sprintuje z 0 na 100 km/h za 8,6 s (převodovka Steptronic: 8,8 s). Kombinovaná spotřeba paliva nového modelu s pohonem všech kol se pohybuje mezi 4,9 a 4,7 litry na 100 km (převodovka Steptronic: 4,8–4,6 l/100 km). Emise CO2 oscilují mezi 129 a 124 g/km (127–122 g/km) (podle testovacího cyklu EU a v závislosti na zvoleném rozměru pneumatik).
Dalším rozšířením nabídky pro BMW řady 2 Gran Tourer je od prosince 2015 možnost volby šestistupňové manuální převodovky pro BMW 220d Gran Tourer. 8stupňová převodovka Steptronic zůstává pro tento model součástí volitelné výbavy. Bez ohledu na zvolenou převodovou skříň dosahuje BMW 220d Gran Tourer, které pohání vznětový čtyřválec o výkonu 140 kW/190 koní, kombinované spotřeby paliva v rozmezí 4,7 a 4,5 l/100 km a produkuje emise CO2 mezi 124 a 119 g/km (podle testovacího cyklu EU a v závislosti na zvoleném rozměru pneumatik).
BMW řady 1, BMW řady 2 Coupé a BMW řady 2 Cabrio, BMW řady 3 a BMW řady 4: Parkovací asistent s rozšířenými funkcemi
Od listopadu 2015 bude pro velké množství současných modelů BMW k dispozici dále optimalizovaná verze volitelného parkovacího asistentu. Systém, který je k dispozici ve spojení se systémem Park Distance Control, řidiči pomáhá ve výběru a využívání parkovacích míst, která se nacházejí buď rovnoběžně, nebo příčně k vozovce. Tento systém je nyní pro vyšší přesnost při manévrování schopen monitorovat prostor po stranách vozu. Případné překážky detekují další dva senzory, umístěné v bočních panelech v zadní části vozu. Díky optimalizovanému sledování bezprostředního okolí vozidla je řidič nyní informován o vzdálenosti překážky během parkování pomocí akustického varování a barevného grafického znázornění na kontrolním displeji systému iDrive.