BMW Group pokračuje v expanzi v oblasti elektromobility, která je součástí strategie NUMBER ONE > NEXT. Z důvodu zvyšující se poptávky po plně i částečně elektrických vozech je třeba odpovídajícím způsobem přizpůsobit výrobní struktury. Pouhých sedm měsíců po otevření čínské továrny na baterie zahajuje společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA) další etapu rozšíření své továrny. Druhá fáze centra pro výrobu vysokonapěťových baterií bude produkovat pátou generaci baterií systému eDrive od BMW, která bude poprvé použita v čistě elektrickém BMW iX3, jehož výroba bude od roku 2020 probíhat v továrně společnosti BBA v Dadongu.
Oliver Zipse, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu: „Dnes zahajujeme další etapu naší elektrické ofenzivy. Zvyšujeme lokální produkci baterií, čímž následujeme sílící poptávku po elektrické mobilitě v Číně.“
Čína je pro BMW Group největší samostatný trh a současně udává světové trendy v elektromobilitě. BMW Group má pro čínské zákazníky připraveno šest elektrifikovaných modelů, což je nejvíce ze všech prémiových výrobců. BMW Group v roce 2017 v Číně více než zdvojnásobila prodej elektrifikovaných modelů a pro rok 2018 se očekává další navýšení prodejů. Již dříve se v letošním roce v továrně BBA v Dodangu začala vyrábět plug-in hybridní verze BMW řady 5. Rozšíření čínské továrny na baterie potvrzuje význam, který má Čína pro BMW Group.
Výroba plně elektrických vozidel je integrovaná do stávajícího výrobního systému
BMW Group je průkopníkem elektromobility. Továrna v Lipsku začala plně elektrické vozy BMW i3 vyrábět v roce 2013. BMW Group v současnosti vyrábí plug-in hybridní modely na stejných linkách jako vozy se spalovacími motory v deseti továrnách po celém světě. V Německu má společnost tři továrny na baterie a v USA a Číně jsou další továrny, zásobující bateriemi lokální produkci. V budoucnu bude výroba čistě elektrických vozidel plně integrována do existujících výrobních struktur.
Oliver Zipse: „Naší prioritou je maximální využití našich výrobních kapacit. Z tohoto důvodu jsme naše výrobní linky navrhli tak, aby byly schopné dohromady vyrábět vozy s čistě nebo částečně elektrifikovaným pohonem, stejně jako modely vybavené spalovacími motory.“
Navíc má BMW Group pro omezení komplexity výroby navržené dvě základní, vysoce flexibilní platformy, na nichž jsou postaveny všechny modely a druhy poháněcích soustav. Díky tomu se dokáže ve výrobě rychle a ve značném rozsahu přizpůsobit poptávce zákazníků po celém světě. Tak je zajištěno i optimální využití výrobních kapacit, což je zárukou předcházení nečekaným vysokým investicím a zaručení pracovních míst.
Společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA)
Společný podnik BBA Brilliance Automotive byl založen v roce 2003. Během 15 let se z něj stal jeden z nejúspěšnějších prémiových výrobců automobilů v Číně, pod nějž spadá také vývoj. V roce 2017 vzniklo v továrnách Tiexi a Dadong téměř 400 000 vozů určených pro čínský trh. To je meziroční nárůst o přibližně 30 %. Maximální kapacita obou závodů dosáhne v roce 2019 úrovně 520 000 vozidel.
Od roku 2009 společný podnik investoval více než 52 miliard RMB (cca 6,7 mld. Eur) do továren BBA a zaměstnává více než 16 000 lidí.
V roce 2014 BMW Group a Brilliance China Automotive Holdings Ltd. rozšířily smlouvu o společném podniku a prohloubily svoji úspěšnou spolupráci. Rozšířená smlouva je platná deset let, od roku 2018 do roku 2028.