Právě jste otevřeli poslední článek letošního roku. Zbývá pár hodin do roku 2016 a my tak opět bilancujeme a přemýšlíme nad tím, co v nás za právě končící rok 2015 zanechalo nejhlubší dojmy.
Byl to za ty čtyři roky, které náš portál existuje, dozajista ten nejzajímavější rok. Letos jsme zveřejnili více než dva tisíce článků (tento má pořadové číslo 2289.), rukama nám prošla více než stovka automobilů (zveřejnili jsme 135 prvních jízdních dojmů, rychlotestů i klasických redakčních testů), s testovanými auty jsme najezdili desítky tisíc kilometrů, propálili tisíce litrů pohonných hmot a strávili v nich týdny. Nás to ale baví!
Byl to také rok plný superdrahých a exkluzivních aut, mezi ta nejdražší jistě patří:
Ne vždy v nás ale ta nejdražší auta zanechala ty nejhlubší dojmy, ačkoliv většinou tomu tak bylo. Jenže už z podstaty věci (a samozřejmě jejich ceny) se to tak nějak očekává. Zkusili jsme si pro vás – každý z redaktorů – připravit takový seznam pěti těch, na která si z nějakého důvodu opravdu pamatujeme.
Pavel
Snažil jsem se vybrat auta, která jsou (až na dvě výjimky) v rámci možností dostupná širší části populace, ačkoliv nejnovější generace sedmičkového BMW, eSkový Mercedes-Benz nebo RR Phantom by sem měly patřit také, protože si je také zapamatujete. Jsou to ale auta z jiné cenové relace a je jasné, že díky své ceně budou povedená. Můj seznam pěti nej aut tak neobsahuje ta nejlepší nebo nejzábavnější auta (i když vlastně jo… :) ), ale ta, která se mi opravdu vryla do paměti.
TOP 5:
- Opel Corsa OPC Performance
Tohle auto tu má zcela jasnou roli. Není superrychlé, není nijak úsporné, ale je živelné. Abyste s ním jeli rychle, je potřeba ho pevně držet a občas se s ním i poprat. A to je přesně to, co většině dnešních hot-hatchů i sportovních aut chybí. S většinou z nich budete mnohem rychlejší, ale půjde to tak nějak „samo“. A navíc má Corsa OPC ve verzi Performance velké brzdy, mechanický samosvorný diferenciál a nestojí majlant.
- MINI JCW
Podle podobného receptu jako Opel, postavilo i BMW (zatím) vrcholný model MINI. Je teda skoro dvakrát tak dražší, ale nabízí větší a silnější motor a o poznání více image. A rychlost na klikatých okreskách vám taky nedá úplně zadarmo. Takový typ aut je pro mě radost řídit. Jo, jen bych vyměnil ten automat za manuál!
- Audi R8
I když se mi do ruky tahle placka dostala jen na několik desítek minut, stálo to za to. Už jen otevření dveří a usednutí do interiéru je neskutečnou záležitostí. A pak ten motor. Více než šesti set koňový vidlicový desetiválec, který vám burácí za zády. Jeho síla je nekonečná a ten zvuk? Hotové porno!
- Hyundai Genesis
Hyundai za více než jeden a půl milionu? No a co? Pokud bude podobně pohodlný, příjemný a jezdící tak jako Genesis. Kdyby mě někdo do tohohle auta posadil se zavázanýma a neřekl mi, že jde o Hyundai, asi bych to nepoznal a tipoval to na nějakou prémiovku. A možná bych to nepoznal ani kdyby mi oči nezavázali a jen přelepili znaky… Palec nahoru!
- Subaru Impreza GT
Není to nové auto, jel jsem s ním jen kousek, ale i za tu chvíli bylo jasné, že Subaru vědělo už dávno, jak dělat řidičská auta. Ačkoliv STÍ-čka s věkem měknou, stále jde o auta, která je potřeba chytit pevně do ruky, jinak se vám vytrhnou a skončí v prvním stromě. A navíc tohle „staré“ GT-čko nestojí moc… ;)
Anina
Rok 2015, který za pár hodin končí, byl, co se testovacího vozového parku týká, neskutečně rychlý s trochou té elegance a luxusu. Vyzkoušeli jsme asi vše, co šlo, a každý jeden vůz v nás zanechal nějaké dojmy. Přinesli jsme vám velké množství dojmů, pojmů, zážitků, nachodili jsme kilometry na autosalonu ve Frankfurtu a umyli několik desítek aut. Občas to vůbec není lehké, občas se hádáme nad články nebo fotkami, ale pořád nás velice baví přinášet vám to nejzajímavější, co automobilový svět nabízí. Doufám, že vás bavíme, že nás rádi čtete, a že se budeme na našich stránkách potkávat i v příštím roce. Najít ze všech testovaných mých Top 5 nebyl lehký úkol. Ale nakonec jsem vybrala. Dejte vědět, jestli byste si z téhle pětice vybrali také.
TOP 5:
- BMW 730d xDrive
Začnu trochu od konce, ale nemůžu si pomoci. BMW svou vlajkovou lodí dokázalo ukázat světu, že luxus a super technologické vychytávky mohou jít ruku v ruce. Ať už jde o použité materiály, skvěle odladěný podvozek, velkolepá laserová světla nebo i zajímavou nabídku motorizací. Sedmička se předvedla v tom nejlepším světle a musíte ji milovat. Pro její pohodlí, technologickou dokonalost, extrémní porci luxusu. BMW řady 7 je prostě mou srdcovou záležitostí.
- Subaru Levorg
Moc dobře víte, že u nás v redakci máme pro Subaru zvláštní slabost. Pavel zmiňoval Subaru Impreza GT, které je skvělou ukázkou staré dobré školy. Subaru WRX STI nebo BRZ vám zvedne tep a vykouzlí úsměv pokaždé, když do nich sednete a nastartujete, ale Subaru předvedlo, že umí ještě něco víc. Tím je báječný Levorg. Klasickým redakčním testem u nás ještě neprošel, stane se tak začátkem února, ale pár kilometrů už jsem s ním v rámci představení ujela. A Levorg je prostě skvělý. Jízdními vlastnostmi připomíná STI a přitom v něm odvezete rodinu i s tchýní. Na chatu dorazíte s šibalským úsměvem na tváři a místo štípání dříví se raději pojedete projet.
- SEAT Leon ST Cupra
SEAT Leon Cupra je autem, které mnohé překvapilo. Má styl, tak trochu koule, a ač jde o čistokrevnou předokolku, je hravá, ovladatelná a miluje zatáčky. Ale je také drzá, tvrdá a náročná. Asi jako luxusní milenka. Cupra ST je jiná. Pořád neskutečně rychlá, ale jak právě rychlost, tak hravost a ovladatelnost maskuje do sexy slušivého a praktického kabátu. Asi jako ideální ženská pro život. Do zatáček se s vámi vrhne s chutí sobě vlastní, ale jejich projetí vám nedá tolik práce. Mluví s vámi, ale nehádá se. Na Nurburgringu ukázala, že se nebojí pustit do vysokých otáček a s klidem za sebou nechá i zkušenější sportovce. Musím se přiznat, že tohle je jednoznačně auto, které bych si okamžitě uměla představit ve své garáži.
- Opel Adam Rocks
Piškot na energeťáku. To je totiž definice Adama Rocks. Jasně, je to malé městské auto, jenomže tolik legrace jako s ním, jsem dlouho nezažila. Všude se vejde, zvuk má jako dospělák a každý se za ním otočí. Navíc je báječně ovladatelný, hravý, jen maličko zlobí v zatáčkách. Ale pokud přemýšlíte nad autem pro dceru, manželku nebo milenku a víte, že dotyčná se ráda usmívá a baví, pořiďte ji právě Adama Rocks. Trefíte se do černého.
- BMW M6 Gran Coupé
Cizí kluk ve starším trojkovém BMW mě na semaforech při čekání na zelenou v M6 požádal o ruku. To myslím stačí k tomu, aby se v TOP 5 umístilo.
Honza
- Subaru Forester XT
Kdyby mi někdo řekl, že do svého TOP 5 zařadím SUV, asi bych se mu hlasitě vysmál. Tohle ale vážně není obyčejné SUV. Do teď se směju s „hubou od ucha k uchu“, když si vybavím jeden úsek mé oblíbené okresky. Narazil jsem tam na motorkáře a vzhledem k rozmanitému a rozbitému povrchu jsem se mu s každou další utaženou zatáčkou vzdaloval. Na rovince jsme si role sice vyměnili, ale oba jsme se výborně bavili. Kdybychom potkali pomahače, asi by nám vzali i očkovací průkazy… Jízda s Foresterem XT byla ale velká zábava, a s kterým jiným SUV tohle na silnici zažijete.
- BMW X6 50i
Teď se určitě hlasitě vysmíváte vy mě. Další SUV a to snad to nejkontroverznější na trhu. Správně si ale přečtěte ta čísla na označením modelu. 50i? Naštěstí tohle označení motoru ještě není daleko od pravdy a pod kapotou mastodontní X6-ky se ukrýval 4,4litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel. A to zkrátka musí potěšit každého, komu jen trochu voní benzín. K masivnímu výkonu o hodnotě 450 koní se přidal slušný podvozek a zajímavý interiér. Nemá smysl ale hledat pozitiva někde jinde. V tomto případě to bylo jen a pouze o motoru.
- Škoda Superb Combi 1.8 TSI Laurin & Klement
Domácí zástupce střední třídy tu nesměl chybět. Ne snad kvůli přehnanému patriotismu, ale čím více kilometrů za volantem nového Superbu strávíte, tím spíš zjistíte o jak povedené a hlavně komplexní auto jde. V případě nejvyšší specifikace Laurin & Klement si interiér hýčkal posádku a spojení s benzínovým motorem a manuální převodovkou patřilo k tomu nejlepšímu, co jsme měli šanci vyzkoušet. Superb je povedené auto a nedostatky musíte hledat lupou. Rozhodně není nejlepší ve všem, taková Mazda6 uspokojí choutky na svižnější svezení o něco lépe, ale pokud budeme na vozy nahlížet komplexně, jako na rodinné kombíky, nemůže Superb v mém výběru chybět.
- BMW 430d xDrive Gran Coupé
Poněkud extravagantní vzhled, který kombinoval sytě červený kožený interiér, nádherná 19″ kola BMW Individual a poněkud fádní bílou barvu můžete hodit za hlavu jakmile se svezete. Asi se vám podaří zapomenout i na to, že z některých úhlů se nejedná o úplného fešáka. Napasovat dvojici dveří do karoserie klasického kupé, to se někde zkrátka projevit musí. Nicméně BMW řady 4 (Gran Coupé) je v mém výběru kvůli tomu, jak jezdí. A rozhodně nemluvím o vybočené zádi. Naftový šestiválec a pohon všech kol xDrive zanechal v mé hlavě vzpomínku na až neuvěřitelnou jistotu ve všech směrech. Motor má síly na rozdávání, ale umí být příkladně úsporný. Pohon všech kol zase poskytne zmiňovanou stabilitu, ale při vypnuté stabilizaci stále myslí na tu správnou nápravu. V tomhle autě bych si dokázal představit cestování na každodenní bázi.
- Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi
Musím přiznat, že pro aktuální generaci třídy C mám tak trochu slabost. A to navíc tu nejjednodušší. Zkrátka se mi líbí, jak vypadá. Týdenní testování tak mohlo být perfektním zabijákem mého názoru. Naštěstí se tak nestalo a Mercedes-Benz se až na pár detailů, které jsem mu povětšinou lehce odpustil, ukázal v tom nejlepším světle. Perfektně navržený a zpracovaný interiér doplňuje povedený exteriér, který nabídne při správné kombinaci laku a paketu AMG také sex-appeal.
Na závěr nám už jen dovolte poděkovat vám, našim čtenářům, protože vy jste ti, pro které to děláme. Díky vám byl tento rok takový, jaký byl. Do nového roku, který začíná už za pár hodin, vstupte pravou nohou a přejeme vám hlavně hodně zdraví, štěstí a úspěchů nejen v osobním, ale i v pracovním životě!