Toyota-Mirai-vodik-policie-berlin

Berlínská policie obohatila svoji flotilu o dva sedany Toyota Mirai s elektrickým motorem napájeným vodíkovými palivovými články. Mirai se hodí do městského provozu, protože nevypouští zplodiny a nevytváří smog, tankování trvá jen několik minut.

Dojezd je až 500 kilometrů bez ohledu na příliš nízkou nebo vysokou venkovní teplotu nebo jiné podmínky panující v aktuálním prostředí.

Mirai průměrně spotřebuje 0,76 kg vodíku na 100 km. Za jízdy nevyužívá žádnou energii zvenčí ani nevypouští oxid uhličitý či jakékoli škodlivé látky nebo prach, pouze vodní páru.

Mirai jako ideální hlídkový vůz

Díky elektromotoru je vůz hbitý a dynamický, zároveň nemá problém pohybovat se hlídkovou rychlostí, aniž by motor trpěl v neoptimálním rozsahu otáček, jako se to stává u automobilů se spalovacími motory.

Energie pro motor s výkonem 154 koní a s točivým momentem 335 Nm dostupným v plném rozsahu otáček pochází z palivových článků a nevelké baterie, v níž je nashromážděna energie získaná při brždění.

Toyota-Mirai-vodik-policie-berlin-1

Tato baterie, systém rekuperačního brždění a řídicí jednotka byly převzaty z hybridní soustavy Toyoty, avšak spalovací motor nahradily palivové články, které produkují elektrickou energii při reakci vodíku a kyslíku za přítomnosti katalyzátoru. Díky tomu je tato reakce nesrovnatelně energeticky efektivnější než spalování fosilního paliva.

Vozy byly polepeny v barvách policie a dostaly patřičnou výbavu, včetně policejních majáků, sirény a radiokomunikačního systému. Automobily budou čas od času používat také velitelé.

Berlín je na vodík připraven

V Berlíně a okolí je nyní pět vodíkových čerpacích stanic, proto představuje velmi příznivé místo pro uživatele automobilů tohoto typu. Ze stejného důvodu dostala policejní investice podporu Berlínského programu udržitelného rozvoje (BENE). Cílem programu spolufinancovaného Evropským fondem pro regionální rozvoj je snížit emise CO2, jak ve veřejném, tak soukromém sektoru, a propojit tak ekonomický rozvoj s ochranou zdrojů.

Rozvoj infrastruktury příznivé pro životní prostředí si klade za cíl strukturální změnu v otázce ochrany prostředí, zlepšení kvality života a stavu životního prostředí v Berlíně a okolí. Toyota si vytkla podobné cíle v rámci strategie Toyota Environmental Challenge 2050. Rozvoj motoristického průmyslu založeného na vodíku představuje významnou součást uvedeného plánu.

Přečtěte si také:  Špatná volba zloděje. Vykrádal auto policisty a ten si ho všimnul

Toyota-Mirai-vodik-policie-berlin-2