Když se řekne Bentley Continental GT, první, co se vám asi vybaví, je luxusní a rychlá limuzína, ideální pro rychlé přesuny po dálnicích. Jenomže Continental GT se po malém vylepšení techniky a designu umí v mžiku proměnit v driftující sněhovou hračku. Nevěříte?

Vezmeme to ale hezky postupně. Upravenému Bentley dala vzniknout divize Bespoke z jednoho prostého důvodu. Aby se účastnilo akce s názvem GP Ice Race. Ten už se koná více než 50 let, jen ta auta a vybavení lyžařů se postupně mění. Jeho princip je ale stále stejný. Za auto vybavené speciálními pneumatiky s hřeby se zapřáhne lyžař a úkolem je projet vytyčenou sněhovou trať co nejrychleji, pokud možno bez pádů a nehod. Máte pocit, že to zní jako ohromná zábava? No, nepletete se!

V úvodním videu můžete zhlédnout záběry ze starších závodů, ale i z těch částí soutěže, kdy se na trať vydávají dnes už veterány jako třeba Porsche 356 Speedster. A mimochodem, ten lyžař s jednou nohou právě za tímto kabrioletem má náš neskonalý obdiv. My bychom to nezvládli ani s oběma nohama. 🙂

We came. We saw. We cornered. Enjoy the best moments from winning Bathurst 12 Hour in hot Australia to completing a stunning debut at the GP Ice Race in freezing Austria. #ThrowBackThursday_Continental GT WLTP drive cycle: combined fuel consumption: 20.8 mpg (13.6 l/100 km), combined CO₂: 308 g/km

Zveřejnil(a) Bentley Motors dne Čtvrtek 13. února 2020

Více než 600 koní ve sněžném driftu

Pojďme se ale přesunout k tomu zářivě modrému Continentalu GT. Jeho design byl inspirován u soutěžního auta, které můžete znát ze závodů Pikes Peak. Tvůrci mu ale k tomu přidali speciální zimní pneumatiky opatřené hroty. Na sněhu a ledu by mu to jinak moc nejelo. Krom toho má mírně zvýšený podvozek, několik přidaných LED světel a speciální držák pro lyžaře.

Pod kapotou se nic nezměnilo. O pohon všech kol se stará sériový motor W12 o objemu šesti litrů, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Jeho výkon je 625 koní a točivý moment rovných 800 Nm. Taková luxusní lokomotiva, které to sněhu jde překvapivě dobře! Možná i proto, že ta mamutí síla je na všechna kola přenášena přes automatickou převodovku ZF, která je přesná a rychlá. Motor oddechuje přes výfukový systém Akrapovič, to aby to stádo koní dostalo pořádný prostor k tomu se projevit.

Za volant se na konci ledna u rakouského jezera Zell am See v případě závodu GP Ice Race posadila britská závodní pilotka a juniorská mistryně rallye Catie Munnings. A jak to šlo jí a jejímu lyžaři už se podívejte sami. Jen upozorňujeme na to, že chuť tohle také vyzkoušet pak bude velmi silná. Ještě, že není sníh…