Bentley Continental GT V8 S Convertible: oranžový karbon od Mullinera

Autor: Jan Karlík - 11. 7. 2016


Bentley čas od času využije speciálního vozu, aby nám připomněl, jak krásná auta vyrábí a hlavně, co dokáže jeho individualizační divize Mulliner. Tentokrát použil model Continental GT V8 S Convertible, který vedle barevné kombinace zaujme i použitými materiály. Co všechno je na otevřeném Continentalu GT jinak?

Bentley Continental GT V8 S Convertible Mulliner 1

Spojení slov Mulliner a Bentley má za sebou už velmi dlouhou tradici. Původně svébytná karosárna byla v padesátých letech minulého století de facto pohlcena automobilkou Bentley. V dnešní době má Mulliner na starost tu nejnáročnější a nejexkluzivnější klientelu. Mají na starost přizpůsobení a maximální možnou individualizaci jak exteriéru, tak interiéru. Pod jejich křídla spadají takové úpravy jako kamenná dýha použitá v obložení interiéru a nebo rozsáhlá úprava interiéru modelu Flying Spur.

Posledním kouskem divize Mulliner je právě tento Bentley Continental GT V8 S Convertible s karoserií v kombinaci oranžové a bílé barvy, které doplňují chromované detaily a černá kola. Nicméně hlavní devízou upraveného kabrioletu je interiér. V tom se opakuje stejné bílo-oranžové schéma. Navíc se právě zde představuje novinka v podobě obložení palubní desky. Třešnička od Mullineru je pojmenovaná Sparkle Carbon a tvoří ji uhlíková vlákna, kovové dráty a měděná fólie. To vše je dohromady pečlivě propletené a tvoří krásný prostorový celek.

Po technické stránce se nic neměnilo. Aristokratický vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, který je dopován dvojicí turbodmychadel má v tomto případě 528 koní (388 kW) při 6 000 ot./min. a a točivý moment 680 Nm při 1 700 otáčkách. Přestože tenhle kabriolet váží nemalých 2 470 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhé 4,7 s. Celkem pochopitelně Bentley neuvádí cenu takového vozu. Mulliner funguje zcela jinak. „Řekněte co ve voze a na voze chcete, my to zařídíme“. Cena je pro takovou klientelu vedlejší…

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru